Zakonca Velikonja iz Nove Gorice sta bila lani v Vratih s kolesom, letos sta izbrala javni prevoz z avtobusom, na sliki sta z voznikom Lojzetom Bambičem. Izstopila sta pri Peričniku, si ogledala zgornji slap, potem pa peš nadaljevala v dolino Vrata. / Foto: Tina Dokl

Brezplačen avtobus v Vrata

Minuli konec tedna je bil prvi od treh v avgustu, s katerim v Mojstrani zagotavljajo dodatna brezplačna parkirišča ter brezplačen avtobusni prevoz do Aljaževega doma v Vratih s ciljem umirjanja prometa. Avtobus bo vozil tudi v prazničnem koncu tedna od 15. do 18. avgusta in še 24. in 25. avgusta.

Ves dan sta vozila dva avtobusa. Čez dan je bilo na parkirišču pri nekdanji železniški postaji v Mojstrani parkiranih med štirideset in šestdeset vozil.

Mojstrana – Domačini in turisti, s katerimi smo govorili v soboto, podpirajo prizadevanja za zmanjšanje prometne obremenjenosti alpskih dolin. »Avtomobilom sploh ne bi smeli več dovoliti vstopa v dolino Vrata, ampak naj bi obiskovalci lahko dostopali le peš, s kolesom ali avtobusom,« je akciji umirjanja prometa naklonjena Mojca Belingar iz Nove Gorice. Družina Špelič iz Kočevja je bila na poti na dopust v Kranjsko Goro, a so naredili postanek za obisk Vrat z javnim avtobusnim prevozom, za samo akcijo, ki jo prav tako podpirajo, pa so izvedeli iz medijev. Zvonimir Blenkuš je domačin iz Mojstrane. Do Peričnika gre velikokrat peš, tokrat pa sta se z ženo Moniko odločila, da se z avtobusom peljeta do Vrat, se sprehodita in popijeta kavo v Aljaževem domu. »Absolutno podpiram pobudo umirjanja prometa,« je poudaril. Tudi tuje turiste smo srečali na avtobusu. Angleška zakonca Delight sta se vrnila s Triglava. »Povzpela sva se najprej do Kredarice, prespala v domu, danes pa na Triglavu doživela sončni vzhod. Prelepo je bilo. Ob vrnitvi v dolino sva se zelo razveselila avtobusa v Vratih, saj sva bila po turi precej utrujena,« sta pripovedovala Angleža.

Na info točki pri Mercatorju v Mojstrani je informator potnike tudi pozdravil in jim razdelil brezplačne izvode publikacije, v kateri je povzet namen akcije, dodan vozni red avtobusov, postajališč, parkirišč in namig, kaj vse je vredno obiskati v dolini Vrata. Po publikacije je za svoje goste prišla Metka Zajšek, ki v Mojstrani oddaja apartma.

Podžupan Kranjske Gore in koordinator projekta Vrata 2019 Bogdan Janša je strnil vtise in dodal nekaj prvih, še neuradnih podatkov, kako je bilo minulo soboto in nedeljo: »Na sobotni sončni dan smo imeli 195 uporabnikov javnega prevoza v dolino in 161 iz nje. Nedeljsko dopoldne je bilo megleno z dežjem, popoldne se je razjasnilo; beležili smo 120 uporabnikov javnega prevoza v dolino in 210 iz nje. Neuradne številke govorijo, da tak način obiska z urejenim javnim prevozom zagotovo razbremeni dolino. Po prvi oceni bi bilo namreč približno za slabo tretjino dodatnih vozil, ki bi vstopila v dolino Vrata, če javnega prevoza ne bi bilo. Ves dan sta vozila dva avtobusa, večjih zamikov pri voznem redu ni bilo. Čez dan je bilo na parkirišču pri nekdanji železniški postaji v Mojstrani parkiranih med štirideset in šestdeset vozil. Prvi vtisi obiskovalcev so zelo pozitivni, absolutno podpirajo prizadevanja v smer omejevanja prometa v dolino in čim večje uporabe javnega prevoza in seveda vzpostavitve režima, ki bi dolino dolgoročno razbremenil. V imenu ekipe Vrata 2019, v kateri smo predstavniki občine, Triglavskega narodnega parka, Turističnega društva Dovje - Mojstrana, Planinskega društva Dovje - Mojstrana in drugi prostovoljci lokalnih društev, se vsem zahvaljujemo za odziv. Kljub temu da je prometni tok v Vrata normalno potekal, smo nad številom uporabnikov javnega prevoza pozitivno presenečeni. Žal pa še ostaja velik problem divjega parkiranja z avtomobili v dolini, ko se zapolni parkirišče v Vratih, prašenja z makadamske ceste in posledično slabe prometne varnosti, na kar nas vsakič opozorijo kolesarji in pohodniki.«

Akcija umirjanja prometa z brezplačnim parkiranjem in brezplačnim javnim avtobusnim prevozom bo še v podaljšanem prazničnem koncu tedna od 15. do 18. avgusta (vključno s petkom, 16. avgustom) in še 24. in 25. avgusta – ves dan od šeste ure zjutraj do poznega popoldneva vsako polno uro od parkirišča pri nekdanji Železniški postaji Mojstrana do Aljaževega doma v Vratih in nazaj. Zadnja vožnja avtobusa iz Vrat bo ob šestih zvečer.

Kranj 14°

DELAVNICE / Kranj, 12. marec 2024

Delavnica Quilling paper

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 13. marec 2024

Telovadba, digitalna prva pomoč ...

RAZSTAVE / Slovenski Javornik, 13. marec 2024

Minljivost trenutka

RAZSTAVE / Bled, 13. marec 2024

Semena za življenje

PRIREDITVE / Medvode, 13. marec 2024

Razstava ročnih del in slik

PRIREDITVE / Škofja Loka, 13. marec 2024

Pripovedke z Boštjanom Napotnikom

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 11:09, 12. marec

Pri evtanaziji ne rabiš zdravnika. Medicinska sestra je dovolj.

Dražja pomoč na domu / 15:29, 8. marec

Pozdravljeni, članek nič ne omenja, za koliko se je z novimi cenami oskrbovalkam (in oskrbovalcem seveda) bolj povrnila veljava njihovega dela, kot omenja g. župan.

Spomin na bombardiranje / 20:35, 7. marec

Ohraniti je treba tudi spomin na 7 učenk in učiteljico, ki so umrli pri eksploziji v takratni meščanski šoli 29. novembra 1944 . Spominska ...

Dan Civilne zaščite / 10:16, 5. marec

Čisto enostavno! V Sloveniji je človek, biciklist, ki ni in ne bo do smrti drugega Slovenca povabil ali z njim šel na kavo. Ali je vredno to...

Dan Civilne zaščite / 18:40, 3. marec

Prav v tem segmentu je človek nerazumljiv. Rad priskoči na pomoč in pomaga drugim v nesreči kar je prav. In v sklopu Civilne zaščite, lahko ...

Komu naj gre parkirnina / 18:34, 3. marec

Ah ta denar! Zaradi njega se skregajo še tako dobri prijatelji.

Prihranek bo kaplja v morje / 18:27, 3. marec

Neumnost, ki se dela. Politiki, če že odločajo o življenju ljudi, bi morali iti ljudem nasproti, ne pa jih vedno bolj ogrožati. Na funkcijah...