Vožnja v čevljih z visoko peto lahko povzroči težave zlasti pri zaviranju. / Foto: Tina Dokl

Smemo za volan bosi, v petkah in natikačih?

To je vprašanje, ki si ga v poletni vročini večkrat zastavijo voznice in vozniki, saj zakon vožnje v čevljih s peto, natikačih ali celo brez obutve izrecno ne prepoveduje. In ker je dovoljeno vse, kar ni prepovedano, se marsikdo na vožnjo odpravi v obutvi, ki lahko botruje tudi nesreči.

Kranj – Kar nekaj polemik glede vožnje v natikačih ali celo brez obutve je bilo v zadnjih tednih slišati in prebrati tako v različnih revijah kot na družbenih omrežjih. Dejstvo je namreč, da v poletni vročini večinoma nosimo lahka obuvala, zlasti različne natikače in sandale. Mnogi z natikači – nekateri pa celo bosi – sedejo tudi za volan.

Dejstvo je, da v Sloveniji pa tudi večini evropskih držav vožnja v natikačih ali bosih nog ni izrecno prepovedana. Policisti bi vožnjo v neprimernem obuvalu pri nas sicer lahko obravnavali po 35. členu zakona o pravilih cestnega prometa, ki govori o prepovedi uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila. Člen se glasi: »Voznik in učitelj vožnje med vožnjo ne sme uporabljati opreme ali naprav na način, ki bi zmanjševale njegovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila (maska, slušalke, telefon itd.).« Če bi policist ugotovil, da je zaradi neprimernega obuvala zmanjšana možnost obvladovanja vozila, bi voznika lahko oglobil s 120 evri.

Seveda pa je bolj kot morebitna kazen pomembno dejstvo, da je za varno vožnjo zelo pomemben oprijem med voznikovo nogo in pedali za plin, zavoro in sklopko. To pomeni, da mora biti v vsakem trenutku voznik sposoben s svojo nogo hitro, čvrsto in zanesljivo pritisniti na ustrezen pedal. Če tega oprijema ni, lahko hitro pride do nesreče. To je pomembno še zlasti v trenutku, ko je treba z vso močjo in hitro pohoditi stopalko za zavoro.

Težava pri zaviranju v sili

Da natikači in čevlji z visoko peto ali debelim podplatom ne morejo zagotoviti zanesljivega oprijema med nogo in pedali, je zagotovo jasno vsakomur, ki se je že kdaj udeležil katerega od tečajev varne vožnje. Na AMZS, kjer pripravljajo tečaje varne vožnje, ugotavljajo, da je ena od osnovnih lekcij zaviranje v sili. Osnovno navodilo inštruktorjev varne vožnje voznikom pri tem je, naj zavirajo z vso močjo. To brez čevljev s čvrstim podplatom seveda ni mogoče. Kot ugotavljajo, so natikači premehki, noge pa se držijo tako ohlapno, da se lahko tudi zvijejo pod stopalke ali zdrsnejo z voznikove noge. Iskanje in nato natikanje snetih natikačev v prostoru pod pedali pa odvrača voznikovo pozornost s ceste in zaradi nezmožnosti voznika, da pravilno reagira na nenadno situacijo na cesti, lahko privede tudi do nesreče.

Najboljši so športni copati

V članku, ki je bil objavljen v Motoreviji, opisujejo tudi izkušnje avstrijskega avtomobilskega kluba OAMTC. Preverili so namreč, v kakšni obutvi je vožnja najvarnejša. Na testu so morali preskusni vozniki in voznice z različnimi obuvali in tudi bosonogi opraviti zaviranje s polno močjo, natančno zaviranje na tarčo in parkiranje. Pri natančnem zaviranju na tarčo so se najslabše odrezali čevlji z visoko peto. Ti namreč preprečujejo naraven kot stopala na zavornem pedalu, zato voznica pri zaviranju ni imela nobenega občutka. Pri zaviranju na vso moč so se kot najmanj primerni izkazali natikači in bosa noga. V obeh primerih vozniki niso mogli pritisniti z vso močjo na pedal, zato je bila zavorna pot precej daljša. Najbolje so se izkazali športni copati, ki s čvrstim podplatom omogočajo tako nemoten prenos moči na pedal kot tudi potreben občutek v nogi.

Na AMZS zato svetujejo, da za vožnjo obujete dovolj čvrste čevlje ali copate, ki lahko nemoteno prenašajo silo z noge na pedal. Podplat čevljev naj bo iz oprijemljivega materiala, ki ne dopušča, da bi stopalo zdrsnilo s pedala. Prav tako naj bodo čevlji ustrezne velikosti in oblike, ki ne dopuščajo, da bi pomotoma pritisnili na sosednji pedal.

Oddajte svoj komentar

Kranj 23°

zmerno oblačno
vlažnost: 60 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

12/22

četrtek

15/21

petek

8/13

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

IZLETI / Šenčur, 24. september 2020

Kraška trgatev

IZLETI / Kranj, 24. september 2020

Krajinski park Zgornja Idrijca

OBVESTILA / Cerklje, 24. september 2020

Pohod na Ratitovec prestavljen

PRIREDITVE / Tržič, 24. september 2020

Ura pravljic

IZLETI / Naklo, 24. september 2020

S kolesom do Medvod

DELAVNICE / Škofja Loka, 26. september 2020

Rokodelska doživetja

IZLETI / Kranj, 26. september 2020

V osrčje Kamniško-Savinjskih Alp

IZLETI / Šenčur, 26. september 2020

Juliana trail Kranjska Gora–Mojstrana

 

 
 

 

 
 
 

Politzgodovina / 16:16, 24. september

Jože, a to ste še francosko revolucijo šteli zraven? :)))))) Tok ste bedni, da ste že smešni...

Včeraj 122 okužb z novim koronavirusom, dva bolnika s covidom-19 sta umrla / 15:22, 24. september

Vladni govornik Jelko Kacin : Vsekakor želimo zagotoviti pravno podlago, da bi se omejila zasebna druženja." To je širjenje pooblastil nadzo...

Politzgodovina / 08:55, 24. september

Gospod Stane, na revolucijo ste pa pozabili, čeprav je zahtevala več žrtev kot vojna. Leta 2016 so Šenčurjani izborili pomembno zmago, da Sl...

Drugi val nas je prehitel / 12:54, 23. september

Za še en uspešen klon, zdej res ne vem več kdo je kdo.. :)

Drugi val nas je prehitel / 12:52, 23. september

Tako je, bravo vojči&ela !

Drugi val nas je prehitel / 11:41, 23. september

Ela, hvala za vzpodbudo.
Prvič, da na argument Primož ne flanca.

Drugi val nas je prehitel / 09:33, 23. september

Bravo Ela !!