Vožnja v čevljih z visoko peto lahko povzroči težave zlasti pri zaviranju. / Foto: Tina Dokl

Smemo za volan bosi, v petkah in natikačih?

To je vprašanje, ki si ga v poletni vročini večkrat zastavijo voznice in vozniki, saj zakon vožnje v čevljih s peto, natikačih ali celo brez obutve izrecno ne prepoveduje. In ker je dovoljeno vse, kar ni prepovedano, se marsikdo na vožnjo odpravi v obutvi, ki lahko botruje tudi nesreči.

Kranj – Kar nekaj polemik glede vožnje v natikačih ali celo brez obutve je bilo v zadnjih tednih slišati in prebrati tako v različnih revijah kot na družbenih omrežjih. Dejstvo je namreč, da v poletni vročini večinoma nosimo lahka obuvala, zlasti različne natikače in sandale. Mnogi z natikači – nekateri pa celo bosi – sedejo tudi za volan.

Dejstvo je, da v Sloveniji pa tudi večini evropskih držav vožnja v natikačih ali bosih nog ni izrecno prepovedana. Policisti bi vožnjo v neprimernem obuvalu pri nas sicer lahko obravnavali po 35. členu zakona o pravilih cestnega prometa, ki govori o prepovedi uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila. Člen se glasi: »Voznik in učitelj vožnje med vožnjo ne sme uporabljati opreme ali naprav na način, ki bi zmanjševale njegovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila (maska, slušalke, telefon itd.).« Če bi policist ugotovil, da je zaradi neprimernega obuvala zmanjšana možnost obvladovanja vozila, bi voznika lahko oglobil s 120 evri.

Seveda pa je bolj kot morebitna kazen pomembno dejstvo, da je za varno vožnjo zelo pomemben oprijem med voznikovo nogo in pedali za plin, zavoro in sklopko. To pomeni, da mora biti v vsakem trenutku voznik sposoben s svojo nogo hitro, čvrsto in zanesljivo pritisniti na ustrezen pedal. Če tega oprijema ni, lahko hitro pride do nesreče. To je pomembno še zlasti v trenutku, ko je treba z vso močjo in hitro pohoditi stopalko za zavoro.

Težava pri zaviranju v sili

Da natikači in čevlji z visoko peto ali debelim podplatom ne morejo zagotoviti zanesljivega oprijema med nogo in pedali, je zagotovo jasno vsakomur, ki se je že kdaj udeležil katerega od tečajev varne vožnje. Na AMZS, kjer pripravljajo tečaje varne vožnje, ugotavljajo, da je ena od osnovnih lekcij zaviranje v sili. Osnovno navodilo inštruktorjev varne vožnje voznikom pri tem je, naj zavirajo z vso močjo. To brez čevljev s čvrstim podplatom seveda ni mogoče. Kot ugotavljajo, so natikači premehki, noge pa se držijo tako ohlapno, da se lahko tudi zvijejo pod stopalke ali zdrsnejo z voznikove noge. Iskanje in nato natikanje snetih natikačev v prostoru pod pedali pa odvrača voznikovo pozornost s ceste in zaradi nezmožnosti voznika, da pravilno reagira na nenadno situacijo na cesti, lahko privede tudi do nesreče.

Najboljši so športni copati

V članku, ki je bil objavljen v Motoreviji, opisujejo tudi izkušnje avstrijskega avtomobilskega kluba OAMTC. Preverili so namreč, v kakšni obutvi je vožnja najvarnejša. Na testu so morali preskusni vozniki in voznice z različnimi obuvali in tudi bosonogi opraviti zaviranje s polno močjo, natančno zaviranje na tarčo in parkiranje. Pri natančnem zaviranju na tarčo so se najslabše odrezali čevlji z visoko peto. Ti namreč preprečujejo naraven kot stopala na zavornem pedalu, zato voznica pri zaviranju ni imela nobenega občutka. Pri zaviranju na vso moč so se kot najmanj primerni izkazali natikači in bosa noga. V obeh primerih vozniki niso mogli pritisniti z vso močjo na pedal, zato je bila zavorna pot precej daljša. Najbolje so se izkazali športni copati, ki s čvrstim podplatom omogočajo tako nemoten prenos moči na pedal kot tudi potreben občutek v nogi.

Na AMZS zato svetujejo, da za vožnjo obujete dovolj čvrste čevlje ali copate, ki lahko nemoteno prenašajo silo z noge na pedal. Podplat čevljev naj bo iz oprijemljivega materiala, ki ne dopušča, da bi stopalo zdrsnilo s pedala. Prav tako naj bodo čevlji ustrezne velikosti in oblike, ki ne dopuščajo, da bi pomotoma pritisnili na sosednji pedal.

Oddajte svoj komentar

Kranj 5°

oblačno
vlažnost: 96 %
veter: J, hitrost: 11 km/h

4/8

četrtek

6/12

petek

7/11

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

IZLETI / Kranj, 14. november 2019

Po poti oslovega hrbta

OBVESTILA / Gorenjska, 14. november 2019

Brezplačno merjenje glukoze

PREDAVANJA / Radovljica, 14. november 2019

O medonosnih čebelah

PRIREDITVE / Jesenice, 14. november 2019

Za otroke

PREDAVANJA / Hrušica, 14. november 2019

Gruzija in Armenija

GLASBA / Škofja Loka, 14. november 2019

Ob 70-letnici Glasbene šole Škofja Loka

GLEDALIŠČE / Cerklje, 14. november 2019

Ljubi moj

OBVESTILA / Gorenjska, 15. november 2019

Brezplačno merjenje glukoze

 

 
 

 

 
 
 

Sedemindvajset / 21:09, 13. november

G.Pintar,Če govoriva o kraljevini oz. stari Jugoslaviji je dejstvo, da je bila močna in vplivna edino RKC, država je bila gospodarsko in voj...

Film o družbenih konfliktih sodobne Slovenije / 18:43, 13. november

Režiser Metod Pevec in igralska zasedba Valter Dragan, Katarina Čas in Janez Škof so slabš napravljeni kotklošarji ( glej fotografijo).Blefe...

Sedemindvajset / 15:50, 13. november

Primož! Nekaj je beg pred revščino, ki se je dogajal tudi v medu in mleku obljubljeni deželi (saj veš kateri), drugo pa je beg pred izvensodnimi poboji.

Z Brnika tudi v Bruselj / 10:01, 13. november

Župan raje skrbi za povečano število novih priseljencev, kot pa za kolesarske steze.

Banke: ukrep uveden prehitro / 09:58, 13. november

Raje naj izterjajo dolgove od dolžnikov, ne pa da jim ga odpisujejo. Jankovićeva družina dolguje preko 40 milijonov.Kdo bo to plačal? Mi dav...

Z Brnika tudi v Bruselj / 09:55, 13. november

Kdaj bo možno po kolesarski stezi z Brnika v Šenčur in naprej v Kranj, sprašujem oba župana bogatih občin? Poden Šenčur in Kranj, poden!

Vrh kraške planote / 09:08, 13. november

Slika 2 / 3 - Jelena Jusin, kje si pa ti videla borov gozd?

Drugač pa lep izlet. Hvala za idejo.