Vožnja v čevljih z visoko peto lahko povzroči težave zlasti pri zaviranju. / Foto: Tina Dokl

Smemo za volan bosi, v petkah in natikačih?

To je vprašanje, ki si ga v poletni vročini večkrat zastavijo voznice in vozniki, saj zakon vožnje v čevljih s peto, natikačih ali celo brez obutve izrecno ne prepoveduje. In ker je dovoljeno vse, kar ni prepovedano, se marsikdo na vožnjo odpravi v obutvi, ki lahko botruje tudi nesreči.

Kranj – Kar nekaj polemik glede vožnje v natikačih ali celo brez obutve je bilo v zadnjih tednih slišati in prebrati tako v različnih revijah kot na družbenih omrežjih. Dejstvo je namreč, da v poletni vročini večinoma nosimo lahka obuvala, zlasti različne natikače in sandale. Mnogi z natikači – nekateri pa celo bosi – sedejo tudi za volan.

Dejstvo je, da v Sloveniji pa tudi večini evropskih držav vožnja v natikačih ali bosih nog ni izrecno prepovedana. Policisti bi vožnjo v neprimernem obuvalu pri nas sicer lahko obravnavali po 35. členu zakona o pravilih cestnega prometa, ki govori o prepovedi uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila. Člen se glasi: »Voznik in učitelj vožnje med vožnjo ne sme uporabljati opreme ali naprav na način, ki bi zmanjševale njegovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila (maska, slušalke, telefon itd.).« Če bi policist ugotovil, da je zaradi neprimernega obuvala zmanjšana možnost obvladovanja vozila, bi voznika lahko oglobil s 120 evri.

Seveda pa je bolj kot morebitna kazen pomembno dejstvo, da je za varno vožnjo zelo pomemben oprijem med voznikovo nogo in pedali za plin, zavoro in sklopko. To pomeni, da mora biti v vsakem trenutku voznik sposoben s svojo nogo hitro, čvrsto in zanesljivo pritisniti na ustrezen pedal. Če tega oprijema ni, lahko hitro pride do nesreče. To je pomembno še zlasti v trenutku, ko je treba z vso močjo in hitro pohoditi stopalko za zavoro.

Težava pri zaviranju v sili

Da natikači in čevlji z visoko peto ali debelim podplatom ne morejo zagotoviti zanesljivega oprijema med nogo in pedali, je zagotovo jasno vsakomur, ki se je že kdaj udeležil katerega od tečajev varne vožnje. Na AMZS, kjer pripravljajo tečaje varne vožnje, ugotavljajo, da je ena od osnovnih lekcij zaviranje v sili. Osnovno navodilo inštruktorjev varne vožnje voznikom pri tem je, naj zavirajo z vso močjo. To brez čevljev s čvrstim podplatom seveda ni mogoče. Kot ugotavljajo, so natikači premehki, noge pa se držijo tako ohlapno, da se lahko tudi zvijejo pod stopalke ali zdrsnejo z voznikove noge. Iskanje in nato natikanje snetih natikačev v prostoru pod pedali pa odvrača voznikovo pozornost s ceste in zaradi nezmožnosti voznika, da pravilno reagira na nenadno situacijo na cesti, lahko privede tudi do nesreče.

Najboljši so športni copati

V članku, ki je bil objavljen v Motoreviji, opisujejo tudi izkušnje avstrijskega avtomobilskega kluba OAMTC. Preverili so namreč, v kakšni obutvi je vožnja najvarnejša. Na testu so morali preskusni vozniki in voznice z različnimi obuvali in tudi bosonogi opraviti zaviranje s polno močjo, natančno zaviranje na tarčo in parkiranje. Pri natančnem zaviranju na tarčo so se najslabše odrezali čevlji z visoko peto. Ti namreč preprečujejo naraven kot stopala na zavornem pedalu, zato voznica pri zaviranju ni imela nobenega občutka. Pri zaviranju na vso moč so se kot najmanj primerni izkazali natikači in bosa noga. V obeh primerih vozniki niso mogli pritisniti z vso močjo na pedal, zato je bila zavorna pot precej daljša. Najbolje so se izkazali športni copati, ki s čvrstim podplatom omogočajo tako nemoten prenos moči na pedal kot tudi potreben občutek v nogi.

Na AMZS zato svetujejo, da za vožnjo obujete dovolj čvrste čevlje ali copate, ki lahko nemoteno prenašajo silo z noge na pedal. Podplat čevljev naj bo iz oprijemljivega materiala, ki ne dopušča, da bi stopalo zdrsnilo s pedala. Prav tako naj bodo čevlji ustrezne velikosti in oblike, ki ne dopuščajo, da bi pomotoma pritisnili na sosednji pedal.

Oddajte svoj komentar

Kranj 7°

zmerno oblačno
vlažnost: 97 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

6/17

petek

5/22

sobota

8/20

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

IZLETI / Kranj, 29. marec 2024

Na jadranske otoke

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, Šenčur, 29. marec 2024

Angleška urica, pohod, test kondicije

RAZSTAVE / Rateče - Planica, 30. marec 2024

Razstava ročnih del

OBVESTILA / Sv. Jošt nad Kranjem, 31. marec 2024

Praznovanje velike noči

PRIREDITVE / Kokrica, 1. april 2024

Odprto prvenstvo v sekanju pirhov

PRIREDITVE / Adergas, 1. april 2024

Sekanje in valucanje pirhov

OBVESTILA / Šenčur, Kranj, Trboje, Britof, 2. april 2024

Meritve krvnega tlaka, sladkorja in holesterola

IZLETI / Cerklje, 2. april 2024

Pohodni izlet DU Cerklje

 

 
 

 

 
 
 

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...

Že zdaj učenje materinščine / 08:41, 25. marec

Pod to skrajno levičarsko vlado bodo kaj kmalu Slovenijo spremenili v geto za Slovence in razglasili Tretjo Jugoslavijo.

Kranj diha z vojašnico / 14:25, 22. marec

Dežman, katera vlada do sedaj vas ni nategnila? OK, ta tolpa kriminalcev je razred zase, to je res...

Že zdaj učenje materinščine / 14:24, 22. marec

Omogočili pouk bosanskega jezika? Kakšen poseben razlog? V Sloveniji pač uradni jezik Slovenščina !!
Zaenkrat še !

Protestno pismo zaradi uničenja grba Republike Slovenije / 14:21, 22. marec

Hobič in Hribovšek, a nimata nobenega pametnega dela??