Ivan Cajzek, direktor GIC Gradenj, predstavnik lastnikov Fraporta Holger Schaefers in poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir ob začetku gradnje terminala na brniškem letališču / Foto: Tina Dokl

Začetek gradnje terminala

Na brniškem letališču začenjajo eno največjih investicij v zadnjem obdobju, gradnjo potniškega terminala, ki bo stala več kot enaindvajset milijonov evrov.

Zgornji Brnik – Včeraj so s predstavitvijo projekta in polaganjem temeljnega kamna na brniškem letališču tudi uradno naznanili začetek gradnje potniškega terminala. Potem ko so konec junija podpisali pogodbo s podjetjem GIC Gradnje iz Rogaške Slatine in soponudnikom Elcomom iz Ljubljane, so že pred časom začeli pripravljalna dela. Gradnja potniškega terminala naj bi se začela do konca tega meseca, še prej pa morajo podreti staro upravno stavbo letališča.

Investicija je vredna 17,3 milijona evrov, skupaj s predvidenimi dodatnimi štirimi milijoni za opremo pa bo presegla 21 milijonov evrov. Potniški terminal bo svoja vrata odprl sredi leta 2021, pred začetkom predsedovanja Slovenije Evropski uniji.

Z novim terminalom, ki so ga zasnovali v arhitekturnem biroju Plan B, bodo na brniškem letališču pridobili deset tisoč kvadratnih metrov novih površin, 22 okenc za prijavo in dodatno za potnike z večjim obsegom prtljage, pet linij za varnostne preglede, tri trakove za prevzem prtljage in novo sortirnico prtljage, ter 1500 kvadratnih metrov površin, namenjenih komercialnim dejavnostim.

Kot je povedal vodja inženiringa v Fraportu Slovenija Andrej Tominec, bodo s tem lahko oskrbeli 1250 potnikov na uro in se rešili gneče, ki sedaj ob prometnih konicah nastaja na letališču. Obstoječi terminal namreč omogoča odpremo petsto potnikov na uro, ob konicah pa lahko ta številka doseže osemsto ali devetsto potnikov, s čimer že precej presegajo kapacitete.

Kot je povedal direktor podjetja GIC Gradnje Ivan Cajzek, začetek gradnje terminala zanj in za več kot dvesto zaposlenih predstavlja pomemben mejnik, saj sodi med največje projekte, ki so jih zgradili doslej.

Po besedah Uroša Razpeta iz biroja Plan B so pri zasnovi objekta upoštevali koncept celotnega letališča, zato so sodelovali tudi z arhitekti, ki so v preteklosti sodelovali pri njegovem razvoju. Med materiali bodo izstopali steklo, les in beton, s čimer želijo potnikom vzbuditi občutek domačnosti, posebnost pa bo zelen park pred vhodom v terminal, ki bo z vidika uporabnika srce letališča.

Sama gradnja po besedah Tominca ne bo vplivala na delovanje letališča. »Gradimo nov terminal, tako da gradnja ne bo vplivala na delovanje obstoječega, ki bo ostal v funkciji tudi po koncu gradnje. V času gradnje se bo spreminjala dostopnost do letališča z avtomobilom, saj bo potekala tudi gradnja cest do terminala, o čemer pa bodo potniki ustrezno obveščeni,« dodaja Tominec. Prav tako ob letališču, kjer so že zaprli parkirišče P1, odpirajo novega. Skupno bodo ponudili 2200 parkirnih mest.

»Ob nakupu letališča s strani Fraport AG je bila podana jasna zaveza vodstva, da vstopajo kot strateški lastnik, kot nekdo, ki bo letališče razvijal, zaposloval, pridobival nov promet in skrbel za posodobitev infrastrukture. Ta obljuba v zadnjem letu in predvsem danes, ob začetku gradnje terminala, postaja resničnost,« je včeraj povedal poslovodni direktor Zmago Skobir.

Potniški promet na brniškem letališču sicer v letih od 2014 do 2018 raste s povprečno stopnjo rasti 7,5 odstotka, polletni podatki za letošnje leto pa kažejo 3,4-odstotno rast glede na enako obdobje lani. Nadaljnje rasti se po besedah Zmaga Skobirja nadejajo tudi v prihodnjih dveh desetletjih, ko pričakujejo rast med tremi in štirimi odstotki letno.

Poleg gradnje terminala se v tem času na območju letališča odvijajo še drugi projekti. Spomladi so odprli letalsko akademijo v vrednosti 6,3 milijona evrov, predvidoma jeseni bosta dokončana izgradnja notranjega cestnega omrežja v vrednosti 1,7 milijona evrov in hangar v vrednosti sedemsto tisoč evrov. Prav tako še letos načrtujejo investicijo v centralni energetski objekt v vrednosti 1,5 milijona evrov in obnovo in razširitev prostorov za gasilce.

Oddajte svoj komentar

Kranj 25°

pretežno jasno
vlažnost: 59 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

12/28

sobota

12/31

nedelja

14/31

ponedeljek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

DELAVNICE / Radovljica, 17. avgust 2019

Delavnica mokrega polstenja

PRIREDITVE / Ljubelj, 17. avgust 2019

Ples brez meja

IZLETI / Gozd - Martuljek, 17. avgust 2019

Na Špik

PRIREDITVE / Sv. Jošt nad Kranjem, 18. avgust 2019

Praznovanje žegnanjske nedelje

PRIREDITVE / Gozd, 18. avgust 2019

Srečanje harmonikarjev, pevcev in godcev

PRIREDITVE / Senično, 18. avgust 2019

Vaški semenj

PRIREDITVE / Cerklje, 18. avgust 2019

Sveta maša na Krvavcu

IZLETI / Kranj, 20. avgust 2019

Turistično-kopalni izlet v Izolo

 

 
 

 

 
 
 

Nova civilna družba / 20:00, 16. avgust

V Sloveniji ni enga, da ne bi bil koruptiven.
Zato pa smo tam kjer smo bli, oziroma bomo, tam kjer smo bli.

Tabla kot okno v širni svet / 16:08, 16. avgust

To v času interneta spoh ni zanimivo.
Dolgčas, stara fora.
Zanimivo bi pa bilo, če bi v Manili stala tabla:
ROVTE 10097 km.
Samo tega filma ne boste vidl.

Na robu Lesc prostor za še en kamp / 23:23, 15. avgust

No, novi kamp bo pa vsekakor konkurenca tako Radolci, Šobcu in Zaki ! Zaka je poleti polna do vrat, nisem pa še slišal, da bi bil Šobec pohn...

Na robu Lesc prostor za še en kamp / 23:19, 15. avgust

Umestitev še enega campa pa res ni potrebna. Bi se pa z njo strinjal, samo za avtodome, in če bi na Bled prepovedali z avtodomi. Zdi se mi p...

Enainšestdeseti planšarski pečat jezerske doline / 18:19, 15. avgust

In glej, tu ni volka!!!

Enainšestdeseti planšarski pečat jezerske doline / 15:46, 15. avgust

Če pomislim, da nas država striže na vsakem vogalu , bi reku, da smo večje ovce od ovc.

Tako hudo kot letos še ni bilo / 15:38, 15. avgust

Težave z zvermi?
Ni hujše zveri kot je pa čvouk!