Ivan Cajzek, direktor GIC Gradenj, predstavnik lastnikov Fraporta Holger Schaefers in poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir ob začetku gradnje terminala na brniškem letališču / Foto: Tina Dokl

Začetek gradnje terminala

Na brniškem letališču začenjajo eno največjih investicij v zadnjem obdobju, gradnjo potniškega terminala, ki bo stala več kot enaindvajset milijonov evrov.

Zgornji Brnik – Včeraj so s predstavitvijo projekta in polaganjem temeljnega kamna na brniškem letališču tudi uradno naznanili začetek gradnje potniškega terminala. Potem ko so konec junija podpisali pogodbo s podjetjem GIC Gradnje iz Rogaške Slatine in soponudnikom Elcomom iz Ljubljane, so že pred časom začeli pripravljalna dela. Gradnja potniškega terminala naj bi se začela do konca tega meseca, še prej pa morajo podreti staro upravno stavbo letališča.

Investicija je vredna 17,3 milijona evrov, skupaj s predvidenimi dodatnimi štirimi milijoni za opremo pa bo presegla 21 milijonov evrov. Potniški terminal bo svoja vrata odprl sredi leta 2021, pred začetkom predsedovanja Slovenije Evropski uniji.

Z novim terminalom, ki so ga zasnovali v arhitekturnem biroju Plan B, bodo na brniškem letališču pridobili deset tisoč kvadratnih metrov novih površin, 22 okenc za prijavo in dodatno za potnike z večjim obsegom prtljage, pet linij za varnostne preglede, tri trakove za prevzem prtljage in novo sortirnico prtljage, ter 1500 kvadratnih metrov površin, namenjenih komercialnim dejavnostim.

Kot je povedal vodja inženiringa v Fraportu Slovenija Andrej Tominec, bodo s tem lahko oskrbeli 1250 potnikov na uro in se rešili gneče, ki sedaj ob prometnih konicah nastaja na letališču. Obstoječi terminal namreč omogoča odpremo petsto potnikov na uro, ob konicah pa lahko ta številka doseže osemsto ali devetsto potnikov, s čimer že precej presegajo kapacitete.

Kot je povedal direktor podjetja GIC Gradnje Ivan Cajzek, začetek gradnje terminala zanj in za več kot dvesto zaposlenih predstavlja pomemben mejnik, saj sodi med največje projekte, ki so jih zgradili doslej.

Po besedah Uroša Razpeta iz biroja Plan B so pri zasnovi objekta upoštevali koncept celotnega letališča, zato so sodelovali tudi z arhitekti, ki so v preteklosti sodelovali pri njegovem razvoju. Med materiali bodo izstopali steklo, les in beton, s čimer želijo potnikom vzbuditi občutek domačnosti, posebnost pa bo zelen park pred vhodom v terminal, ki bo z vidika uporabnika srce letališča.

Sama gradnja po besedah Tominca ne bo vplivala na delovanje letališča. »Gradimo nov terminal, tako da gradnja ne bo vplivala na delovanje obstoječega, ki bo ostal v funkciji tudi po koncu gradnje. V času gradnje se bo spreminjala dostopnost do letališča z avtomobilom, saj bo potekala tudi gradnja cest do terminala, o čemer pa bodo potniki ustrezno obveščeni,« dodaja Tominec. Prav tako ob letališču, kjer so že zaprli parkirišče P1, odpirajo novega. Skupno bodo ponudili 2200 parkirnih mest.

»Ob nakupu letališča s strani Fraport AG je bila podana jasna zaveza vodstva, da vstopajo kot strateški lastnik, kot nekdo, ki bo letališče razvijal, zaposloval, pridobival nov promet in skrbel za posodobitev infrastrukture. Ta obljuba v zadnjem letu in predvsem danes, ob začetku gradnje terminala, postaja resničnost,« je včeraj povedal poslovodni direktor Zmago Skobir.

Potniški promet na brniškem letališču sicer v letih od 2014 do 2018 raste s povprečno stopnjo rasti 7,5 odstotka, polletni podatki za letošnje leto pa kažejo 3,4-odstotno rast glede na enako obdobje lani. Nadaljnje rasti se po besedah Zmaga Skobirja nadejajo tudi v prihodnjih dveh desetletjih, ko pričakujejo rast med tremi in štirimi odstotki letno.

Poleg gradnje terminala se v tem času na območju letališča odvijajo še drugi projekti. Spomladi so odprli letalsko akademijo v vrednosti 6,3 milijona evrov, predvidoma jeseni bosta dokončana izgradnja notranjega cestnega omrežja v vrednosti 1,7 milijona evrov in hangar v vrednosti sedemsto tisoč evrov. Prav tako še letos načrtujejo investicijo v centralni energetski objekt v vrednosti 1,5 milijona evrov in obnovo in razširitev prostorov za gasilce.

Oddajte svoj komentar

Kranj 9°

zmerno oblačno
vlažnost: 98 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

7/24

sreda

4/24

četrtek

3/22

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

PRIREDITVE / Žiri, 23. oktober 2019

Energija bosanskih piramid

RAZSTAVE / Jesenice, 23. oktober 2019

Dobro jutro, Slovenija

PRIREDITVE / Škofja Loka, 23. oktober 2019

Pripovedke za odrasle

PRIREDITVE / Jesenice, Hrušica, 23. oktober 2019

Za otroke

IZLETI / Kranj, 24. oktober 2019

Planinski izlet: Veliki Javornik (Bohor)

RAZSTAVE / Mengeš, 24. oktober 2019

Hodil po zemlji sem naši ...

PRIREDITVE / Tržič, 24. oktober 2019

Predstavitev knjige Tržič na razglednicah

PRIREDITVE / Jesenice, Hrušica, 24. oktober 2019

Za otroke

 

 
 

 

 
 
 

Robert Klinar novi direktor / 19:42, 22. oktober

Gorenjke, Gorenjci, pozor! Sezone je konec, občinsko redarstvo bo spet merilo hitrost na raznih koncih po blejskih vaseh. Denar mora tečt, ne kapljat.

Robert Klinar novi direktor / 18:43, 22. oktober

Bled je res lep. Žal pa naši občinski uslužbenci, na čelu z županom, skrbijo za vse kaj drugega kot pa za dobrobit občanov. Nekateri uradnik...

Dnevi Jenkove poezije / 16:55, 22. oktober

Kar se teh obletnic pesnikov tiče opažam leto za letom enak, ponavljajoč vzorec.
Pač, ker denar je, nekaj moramo naredit.
ISTA PESEM VSAKO LETO!

Dogčas za crknt.

Državna pomoč čebelarjem / 16:45, 22. oktober

Spet smo mi, ki imamo po eno čebelo, zvisel.

Dars zavrnil pritožbo Gorenjske gradbene družbe / 10:02, 22. oktober

DARS naj se še pozanima pri firmi, ki vrta na avstrijski strani. Grem stavt, da bi to bilo najboljše in najcenejše.

Razstava Po sili vojak 2 / 21:25, 21. oktober

Kar nekaj mobilizirancev so "heroji" potamanili na pragu doma; v Brniški gmajni. Osvoboditev naroda.

Potep po vojvodini (2) / 12:31, 21. oktober

Jedan klub na svetu volim ja za njega iz sveg glasa navijam Vojvodina jedna jedina pola bela pola crvena Novi Sad to je nas grad koji nikad ...