Ivan Cajzek, direktor GIC Gradenj, predstavnik lastnikov Fraporta Holger Schaefers in poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir ob začetku gradnje terminala na brniškem letališču / Foto: Tina Dokl

Začetek gradnje terminala

Na brniškem letališču začenjajo eno največjih investicij v zadnjem obdobju, gradnjo potniškega terminala, ki bo stala več kot enaindvajset milijonov evrov.

Zgornji Brnik – Včeraj so s predstavitvijo projekta in polaganjem temeljnega kamna na brniškem letališču tudi uradno naznanili začetek gradnje potniškega terminala. Potem ko so konec junija podpisali pogodbo s podjetjem GIC Gradnje iz Rogaške Slatine in soponudnikom Elcomom iz Ljubljane, so že pred časom začeli pripravljalna dela. Gradnja potniškega terminala naj bi se začela do konca tega meseca, še prej pa morajo podreti staro upravno stavbo letališča.

Investicija je vredna 17,3 milijona evrov, skupaj s predvidenimi dodatnimi štirimi milijoni za opremo pa bo presegla 21 milijonov evrov. Potniški terminal bo svoja vrata odprl sredi leta 2021, pred začetkom predsedovanja Slovenije Evropski uniji.

Z novim terminalom, ki so ga zasnovali v arhitekturnem biroju Plan B, bodo na brniškem letališču pridobili deset tisoč kvadratnih metrov novih površin, 22 okenc za prijavo in dodatno za potnike z večjim obsegom prtljage, pet linij za varnostne preglede, tri trakove za prevzem prtljage in novo sortirnico prtljage, ter 1500 kvadratnih metrov površin, namenjenih komercialnim dejavnostim.

Kot je povedal vodja inženiringa v Fraportu Slovenija Andrej Tominec, bodo s tem lahko oskrbeli 1250 potnikov na uro in se rešili gneče, ki sedaj ob prometnih konicah nastaja na letališču. Obstoječi terminal namreč omogoča odpremo petsto potnikov na uro, ob konicah pa lahko ta številka doseže osemsto ali devetsto potnikov, s čimer že precej presegajo kapacitete.

Kot je povedal direktor podjetja GIC Gradnje Ivan Cajzek, začetek gradnje terminala zanj in za več kot dvesto zaposlenih predstavlja pomemben mejnik, saj sodi med največje projekte, ki so jih zgradili doslej.

Po besedah Uroša Razpeta iz biroja Plan B so pri zasnovi objekta upoštevali koncept celotnega letališča, zato so sodelovali tudi z arhitekti, ki so v preteklosti sodelovali pri njegovem razvoju. Med materiali bodo izstopali steklo, les in beton, s čimer želijo potnikom vzbuditi občutek domačnosti, posebnost pa bo zelen park pred vhodom v terminal, ki bo z vidika uporabnika srce letališča.

Sama gradnja po besedah Tominca ne bo vplivala na delovanje letališča. »Gradimo nov terminal, tako da gradnja ne bo vplivala na delovanje obstoječega, ki bo ostal v funkciji tudi po koncu gradnje. V času gradnje se bo spreminjala dostopnost do letališča z avtomobilom, saj bo potekala tudi gradnja cest do terminala, o čemer pa bodo potniki ustrezno obveščeni,« dodaja Tominec. Prav tako ob letališču, kjer so že zaprli parkirišče P1, odpirajo novega. Skupno bodo ponudili 2200 parkirnih mest.

»Ob nakupu letališča s strani Fraport AG je bila podana jasna zaveza vodstva, da vstopajo kot strateški lastnik, kot nekdo, ki bo letališče razvijal, zaposloval, pridobival nov promet in skrbel za posodobitev infrastrukture. Ta obljuba v zadnjem letu in predvsem danes, ob začetku gradnje terminala, postaja resničnost,« je včeraj povedal poslovodni direktor Zmago Skobir.

Potniški promet na brniškem letališču sicer v letih od 2014 do 2018 raste s povprečno stopnjo rasti 7,5 odstotka, polletni podatki za letošnje leto pa kažejo 3,4-odstotno rast glede na enako obdobje lani. Nadaljnje rasti se po besedah Zmaga Skobirja nadejajo tudi v prihodnjih dveh desetletjih, ko pričakujejo rast med tremi in štirimi odstotki letno.

Poleg gradnje terminala se v tem času na območju letališča odvijajo še drugi projekti. Spomladi so odprli letalsko akademijo v vrednosti 6,3 milijona evrov, predvidoma jeseni bosta dokončana izgradnja notranjega cestnega omrežja v vrednosti 1,7 milijona evrov in hangar v vrednosti sedemsto tisoč evrov. Prav tako še letos načrtujejo investicijo v centralni energetski objekt v vrednosti 1,5 milijona evrov in obnovo in razširitev prostorov za gasilce.

Oddajte svoj komentar

Kranj 6°

oblačno
vlažnost: 90 %
veter: J, hitrost: 11 km/h

4/10

četrtek

5/18

petek

4/22

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, Šenčur, 28. marec 2024

Angleška urica, pohod, test kondicije

IZLETI / Kranj, 29. marec 2024

Na jadranske otoke

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, Šenčur, 29. marec 2024

Angleška urica, pohod, test kondicije

RAZSTAVE / Rateče - Planica, 30. marec 2024

Razstava ročnih del

OBVESTILA / Sv. Jošt nad Kranjem, 31. marec 2024

Praznovanje velike noči

IZLETI / Kranj, 4. april 2024

Izlet DU Kranj

IZLETI / Kranj, 5. april 2024

Na ogled Primorske

IZLETI / Kranj, 6. april 2024

Izlet PD Iskra Kranj

 

 
 

 

 
 
 

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...

Že zdaj učenje materinščine / 08:41, 25. marec

Pod to skrajno levičarsko vlado bodo kaj kmalu Slovenijo spremenili v geto za Slovence in razglasili Tretjo Jugoslavijo.

Kranj diha z vojašnico / 14:25, 22. marec

Dežman, katera vlada do sedaj vas ni nategnila? OK, ta tolpa kriminalcev je razred zase, to je res...

Že zdaj učenje materinščine / 14:24, 22. marec

Omogočili pouk bosanskega jezika? Kakšen poseben razlog? V Sloveniji pač uradni jezik Slovenščina !!
Zaenkrat še !

Protestno pismo zaradi uničenja grba Republike Slovenije / 14:21, 22. marec

Hobič in Hribovšek, a nimata nobenega pametnega dela??