Medpredmetno povezovanje

Za boljšo šolo (22)

Eno od didaktičnih priporočil devetletke za boljše znanje učencev, zanimivejši in bolj ustvarjalen pouk in tudi za delno razbremenitev učencev zaradi velikega števila predmetov je tudi t. i. medpredmetno povezovanje. Bolj kot znanje posameznih predmetov postaja pomembno, da bi učenci znali povezovati vsebine več predmetov in tako pridobili neka celostna ter uporabna znanja. Ker so učni načrti narejeni za vsak predmet posebej, predmetov pa je v zadnjem triletju osnovne šole od 14 do 16, učenci velikokrat ne vedo, kaj početi s tako količino podatkov in zakaj se morajo vse to učiti. Povezovanja znanj različnih disciplin pa v šoli otroke lahko naučijo samo učitelji in ena od oblik sodobnega poučevanja je tudi medpredmetno povezovanje. Povezovanje predmetov lahko poteka vsaj na tri načine – na ravni vsebin, na ravni konceptov (medpredmetni pojmi, kot so sprememba, enakost, različnost, ponavljanje itd.) in na ravni medpredmetnih procesnih znanj (opazovanje, sodelovanje, primerjanje, vrednotenje itd.). Najpogostejša oblika medpredmetnega povezovanja je povezovanje učnih tem oziroma vsebin. Šole lahko pripravijo na določeno temo projektni dan ali celo projektni teden. Zelo hvaležne teme so npr. medpredmetna obravnava kulturne dediščine, praznikov, varovanja okolja in trajnostni razvoj, pri čemer se lahko med seboj povežejo prav vsi predmeti. S takšnim interdisciplinarnim dnem ali tednom bi lahko dosegli veliko trajnejša in bolj smiselna znanja, obenem pa bi ostalo več časa za ponavljanje in utrjevanje znanja, saj vseh teh vsebin ne bi bilo treba obravnavati pri vsakem predmetu posebej. Za zdaj se medpredmetnega povezovanja šole najpogosteje lotevajo pri načrtovanju dnevov dejavnosti, npr. kulturnega, naravoslovnega ali tehniškega dne.

Medpredmetno načrtovanje je za učitelje zelo zahteven proces, saj bi morali poznati učne načrte vseh predmetov, da bi lahko poiskali skupne cilje. Takšen pouk zahteva dobro sodelovanje in timsko delo učiteljev, kar je v naših razmerah, ko se pouk še vedno odvija v vsaki učilnici po svoje in je sodelovalna kultura še na dokaj nizki ravni, izredno zahteven cilj. Za uspešno medpredmetno povezovanje mora biti izpolnjenih kar nekaj pogojev, npr. fleksibilna organizacija pouka, to pomeni spremenjen urnik in dolžina šolskih ur, horizontalno in vertikalno usklajeni učni načrti, medpredmetno napisani učbeniki in delovni zvezki ter ustrezna strokovna in didaktična usposobljenost učiteljev. Tuje študije kažejo na številne pozitivne posledice medpredmetnega načrtovanja in poučevanja – v šolskih zbornicah je veliko ugodnejša delovna klima, poveča se sodelovalna kultura, učitelji so veliko bolj zadovoljni s svojim delom, pouk je bolj zanimiv in dosežki učencev so boljši. Izboljša se tudi komunikacija s starši.

Da bi v naših šolah v večji meri zaživelo medpredmetno povezovanje, pa je najpomembnejša neka osebna zavzetost in odločitev šolskih kolektivov, da je treba sodelovati, se medsebojno dogovarjati in usklajevati. Zelo pomembna je tudi naklonjenost spremembam in zavedanje, da današnji otroci potrebujejo drugačna znanja in spretnosti ter da je temeljna naloga šole gojiti sodelovalno kulturo na vseh ravneh – med zaposlenimi, z učenci pa tudi s starši. Takšno vizijo sodobne šole mora sistemsko zagotavljati in podpirati tudi šolsko ministrstvo, in sicer s tem, da spremlja kakovost dela po šolah.

Oddaj svoj komentar

Kranj 17°

oblačno
vlažnost: 96 %
veter: S, hitrost: 11 km/h

9/18

ponedeljek

11/20

torek

9/21

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Gorenjska, 23. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

RAZSTAVE / Cerklje, 23. september 2019

Žig in razstava o Borštniku

OBVESTILA / Visoko, 23. september 2019

Vpis gledališkega abonmaja

PRIREDITVE / Gorenjska, 23. september 2019

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Gorenjska, 23. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

PRIREDITVE / Gorenjska, 23. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

PRIREDITVE / Gorenjska, 24. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

PRIREDITVE / Gorenjska, 24. september 2019

Medgeneracijske prireditve

 

 
 

 

 
 
 

Prej bi dobila moža kot sopotnika / 12:08, 23. september

"Nekdo si je zaželel celo fotografije v kopalkah"
----------------
Tole sem razumel kot satitiro.
Torej, tudi jaz bi žele fotografijo v kopalkah, plus, da mi vse plačate.

Spreten voznik / 10:33, 23. september

Avstrijci ali Italijani bi zgradili že pred desetletji gondolo na Vršič in predor pod Vršičem. Slovenci so bolj za planšarije in ponujanje kislega mleka in sira.

Spreten voznik / 09:30, 23. september

Če mene vprašate, je tole mrcvarjenje busa in zapiranje prometa z dolgim turističnim avtobusom ena velika bedarija. Enako tako se cjazi ARRI...

Vprašanja o volkovih / 09:13, 23. september

Gaspa, preveč vprašanj za Ljubljano. V Ljubljani so volkovi in medvedi v kletkah, veste. Hribovske vasi so pa predaleč od Ljubljane, da bi v...

Odpuščeni kranjski policist zahteva nazaj svojo službo / 17:27, 22. september

Se strinjam z vami Deželan.
Premestitev na južno mejo, da se za ene pol leta umakne iz Kranja.
Nora kazen je to glede na bankirje in drugo svojat pri koritu!

Ne bodi tak kot krava ... / 17:23, 22. september

Boljš je tale:

POZOR MINE !

Nižja gospodarska rast / 19:35, 21. september

"Levica in koalicija zbližali stališča"
---------------------------
Slovenija nova Švica:
ukinitev dopolnilnega zvarovanja in 1000€ pokojnine .
Hudooo!