Ali bi lahko v šoli prilagajali pouk vsakemu učencu posebej

Za boljšo šolo (20)

Zakon o osnovni šoli v poglavju o organizaciji pouka vsem učiteljem od prvega do devetega razreda narekuje, da morajo pri poučevanju in drugih oblikah organiziranega dela diferencirati delo z učenci glede na njihove zmožnosti. To pomeni, da morajo upoštevati različne sposobnosti učencev, njihovo psihofizično stanje, njihovo predznanje in interese ter njihovo notranjo motivacijo in to upoštevati pri pouku. Zato je poučevanje v današnji šoli tako zahtevno in naporno, saj učitelji ogromno časa in energije porabijo samo za discipliniranje in motivacijo otrok, potem šele sledi poučevanje. Dejstvo je, da so otroci v vseh pogledih zelo različni, in učitelji naj bi te razlike upoštevali in temu prilagajali pouk. Da so med učenci zelo nadarjeni ter tudi učenci s posebnimi potrebami, se dokaj hitro opazi, pogosto pa se spregleda večino, ki bi prav tako potrebovala individualno prilagojene metode in oblike dela. Zakonodajalci se zavedajo, da v velikih oddelkih en sam učitelj ne more prilagajati pouka vsakemu otroku posebej, zato so poiskali neko vmesno rešitev, ki se ji reče notranja diferenciacija. Učence naj bi pri pouku čim pogosteje razdelili v manjše ali večje skupine s prilagojenimi zadolžitvami in metodami učenja. Ta oblika dela se najpogosteje uporablja v prvem razredu, kjer poučujeta dva učitelja hkrati in so razlike v predznanju med otroki največje. V podskupinah oziroma manjših učnih skupinah naj bi izvajali predvsem timsko delo in sodelovalno učenje. Učitelji kot mentorji prehajajo od skupine do skupine in usmerjajo delo, svetujejo, po potrebi pojasnjujejo in skrbijo za disciplino ter delovno vzdušje. Učenci niso zgolj poslušalci, ampak se aktivno učijo in s tem pridobivajo veliko bolj trajna znanja – prebirajo učna gradiva, poiščejo bistvene podatke, pišejo povzetke, podatke primerjajo in urejajo, lahko pa jih tudi analizirajo in delajo določene zaključke. Pri naravoslovnih predmetih v skupinah delajo poskuse, raziskujejo, merijo, tehtajo ali pa predmet in pojave opazujejo zunaj učilnice v naravnem okolju. Učenci se ob delu učijo razmišljati in sklepati ter do določenega problema izoblikovati kritično mnenje. In ravno takšne učence bi radi – razmišljujoče in kritične. Zato naj bi bilo frontalnega pouka in posredovanja podatkov čim manj, učenci naj bi pod učiteljevim vodstvom sami iz učne snovi izluščili tisto, kar je zares pomembno. Na ta način bi se učenci naučili učiti se – in to pri vsakem predmetu na specifičen način. Takšen pouk je sicer naporen, vendar prinaša učencem veliko več zadovoljstva, saj niso zgolj pasivni poslušalci, pač pa se vsak po svojih močeh angažirajo, da bi njihova skupina uspešno opravila zadano nalogo. Z dobro načrtovanim in izvedenim skupinskim delom lahko preprečimo tudi veliko disciplinskih težav. Za oblikovanje manjših učnih skupin se uporabljajo različni kriteriji. Učence lahko grupiramo po sposobnostih, po motivaciji, po stopnji samostojnosti ali glede na njihovo predznanje. Zato bi lahko bile med učenci razlike tudi v količini učne snovi in obsegu domače naloge.

Da bi t. i. notranja diferenciacija po naših šolah zaživela v večji meri, bi morali biti izpolnjeni nekateri osnovni pogoji, npr. drugačna organizacija pouka, sistematično usposabljanje učiteljev za sodobne oblike poučevanja, timsko delo učiteljev pri načrtovanju pouka ...

Oddaj svoj komentar

Kranj 18°

pretežno oblačno
vlažnost: 46 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

3/21

nedelja

12/19

ponedeljek

14/20

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Gorenjska, 22. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

IZLETI / Gozd Martuljek, 22. september 2019

Pohod na Kurji vrh

PRIREDITVE / Križe, 22. september 2019

Palačinkin ŽivŽav

PRIREDITVE / Žiri, 22. september 2019

Markov tek

PRIREDITVE / Gorenjska, 22. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

PRIREDITVE / Gorenjska, 22. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

PRIREDITVE / Gorenjska, 23. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

RAZSTAVE / Cerklje, 23. september 2019

Žig in razstava o Borštniku

 

 
 

 

 
 
 

Nižja gospodarska rast / 19:35, 21. september

"Levica in koalicija zbližali stališča"
---------------------------
Slovenija nova Švica:
ukinitev dopolnilnega zvarovanja in 1000€ pokojnine .
Hudooo!

Odpuščeni kranjski policist zahteva nazaj svojo službo / 22:14, 20. september

Morda bi moral prebrati ves članek, pa ga ne bom. Samo to vem, da je naredil neumnost in zato naj sprejme kazen, samo ne tako hudo. Odpustit...

Nižja gospodarska rast / 16:05, 20. september

Opozicija je že spomladi napovedala nižjo gospodarsko rast zaradi gospodarskih težav v Nemčiji. Vendar koalicija ni hotela o tem ničesar sli...

Nižja gospodarska rast / 13:29, 20. september

DDV dvigniti na 25% pa ne bo panike. Letos se je Javni sektor povečal za 6000 zaposlenih. Nekje je treba vzeti. Alipa se dodatno zadolžiti. Otroci častijo svojo prihodnost.

Za naravi prijazen turizem / 20:40, 19. september

Alias Primož, ni bilo tablet !
Tablete vzamem samo takrat kadar mi psiha dol pade kot padejo gate debele mame na anoreksični punci.

Za naravi prijazen turizem / 15:31, 19. september

Tableta popustila a?

Spomin na požig Kokre / 15:30, 19. september

Ubogi šofer kamiona, menda je prevažal žabjo volno iz Žabnice v Kokro...