Neporaščen Čelkov vrh / Foto: Jelena Justin

Posledice žleda še vedno vidne

Čelkov vrh (1106 n. m.) in Javornik (1240 n. m.) – Vrhov v Sloveniji, ki imajo v imenu besedo Javornik, je ogromno. Če le malo pomislim: Veliki Javornik, planina Javornik, Javorniki na Notranjskem itd. Na enega od Javornikov bomo šli tudi mi danes. A na nobenega od naštetih.

Včasih v iskanju lepega vremena na vrsto pridejo tudi vrhovi, ki sicer morda še ne bi. Idrijsko hribovje s Trnovskim gozdom skriva obilo poti, ki jih je vredno obiskati. S kančkom raziskovalne žilice pa pot lahko tudi podaljšamo in popestrimo. Na meji med Vipavsko dolino, ki jo občasno divje počeše močna burja, in idrijskim delom je višavje, ki zaradi svoje poraščenosti deluje bolj pohlevno, a je zaradi številnih grap zelo skrivnostno – Trnovski gozd, ki mu na vzhodu dominirajo Srednja gora, Streliški vrh in Javornik. Tokrat bomo obiskali Čelkov vrh in Javornik nad Črnim Vrhom nad Idrijo. Šli bomo čez Šajsno ravan.

Primorsko avtocesto zapustimo na izvozu Logatec, kjer nadaljujemo v smeri proti Idriji. V Godešiču zavijemo levo proti Črnemu Vrhu in Colu. V središču Črnega Vrha parkiramo in zagledamo prvi smerokaz Javornik čez Šajsno ravan. Po glavni cesti se povzpnemo do prve serpentine, kjer se levo odcepi markirana pot proti Javorniku. Strm vzpon v spodnjem delu nas pripelje do širokega kolovoza (na drevesu je tudi smerokaz), kjer zavijemo levo. Sledimo kolovozu in nekaj časa hodimo pod makadamsko cesto. Ko kolovoz zavije na cesto, ji mimo križa in kapelice sledimo do zaselka Šajsna ravan. Na začetku zaselka se ob prvi hiši desno odcepi markirana pot na Čelkov vrh. Pa obiščimo še tega. Sledimo kolovozu, ki se prečno vzpne čez travnato pobočje. Kolovoz zavije v gozd in se strmo povzpne. Sledimo kolovozu. Nekaj minut pod vrhom je razpotje, kjer zavijemo levo v smeri Čelkovega vrha, 1106 n. m. Z vrha sestopimo desno v smeri Javornika. Strm sestop pod Veliko pečjo (skale na desni strani) nas pripelje do kolovozne ceste, kjer zavijemo levo. Sledimo kolovozu, ki nas pripelje do križišča poti. Z desne pride cesta s smeri Kampelca. Smo pri obnovljenem posestvu Skokec, kjer je povsem nova kapelica. Zavijemo levo, mimo posestva v gozd, in se strmo spustimo do kolovoza. Ponovno smo na razpotju, kjer pa je tabla postavljena precej nerodno oz. nepravilno. Zavijemo namreč desno, čeprav smerokaz pravi, da bi morali zaviti levo. Tukaj apeliram na odgovorno društvo, da tablo pravilno postavi. Začnemo se vzpenjati skozi gozd. Strmina ni velika, pot se zmerno vzpenja. Ko pridemo na drugo stran hriba, smo na makadamski cesti, ki ji kar nekaj časa sledimo, ko končno zagledamo markacije, ki nas usmerijo na vrh ali pa do Pirnatove koče pod Javornikom. Zavijemo levo in se strmo povzpnemo do vrha. Ker je vrh poraščen, so na njem leta 1972 zgradili lesen razgleden stolp, ki so ga leta 2000 nadomestili z novim. Nudi odličen razgled po celotni okolici Idrijsko-Cerkljanskega hribovja. Sploh pogled proti Kamniško-Savinjskim Alpam, Karavankam in Julijcem je enkraten.

Z vrha sestopimo v desetih minutah do Pirnatove koče na Javorniku, kjer imajo odlično hrano. Na steni sem opazila tudi uokvirjene podpise članov legendarne jugoslovanske alpinistične himalajske odprave Everest 1979. Ja, letos bomo zabeležili štirideset let. Na dan objave v Gorenjskem muzeju poteka odprtje razstave Everest 1979–2019.

Od koče sestopimo v smeri Črnega Vrha. Zgornji del sestopa poteka po kolovozu, nato pa markirana pot zapusti kolovoz in se strmo spusti skozi gozd. Na koncu gozda spet dosežemo kolovoz oz. cesto, ki ji nato sledimo vse do središča Črnega Vrha, kjer nas zvesto čaka jekleni konjiček. Naj opozorim, da so na celotni poti še vedno videti posledice žleda, ki je Slovenijo prizadel leta 2014.

Trajanje: 5 ur

IZLETI / Kranj, 1. februar 2024

Planinsko-pohodniški izlet DU Kranj

PRIREDITVE / Milje, 2. februar 2024

Ljudsko petje v Hiši čez cesto

DELAVNICE / Jesenice, 2. februar 2024

Brihtina pravljična dežela

OBVESTILA / Preddvor, 2. februar 2024

Telovadba, angleška urica, ustvarjalna delavnica

IZLETI / Kranj, 3. februar 2024

Na Lepenatko

IZLETI / Kranj, 10. februar 2024

Po sledeh kulture: Od Komende do Kamnika

IZLETI / Kranj, 15. marec 2024

Pohodna Andaluzija

Ljudske obveznice v začetku februarja / 14:31, 27. januar

Spomnil bi na ukradene izničene obveznice in delnice za časa vlade Alenke Bratušek. To je blo čist ajnfoh, po sistemu dons maš, jutr pa te n...

Predstavili največje projekte / 08:40, 26. januar

O širitvi OŠ Antone Janše še vedno nič. Pozabljeni od občine in sveta. Prejšnje in sedanje vodstvo OŠ ni sposobno zlobirati prepotrebno širitev šole.

Največ kršitev v Mavčičah / 07:57, 24. januar

Merilno mesto v Stražišču (Škofjeloška) je namenjeno le in zgolj inkasantstvu. Lokalna skupnost si že leta prizadeva za ureditev krožišča na...

Volk v dolini Kokre / 14:09, 23. januar

V gozdu oz. divjini je volk avtohtona vrsta, koza ali ovca pač ne..

V Dražgošah poziv k miru / 14:02, 23. januar

Ne podpiram ne komonistov ne domobrancev, je pa vedno bolj jasno, da so že takrat za vsem stali židje..
Moše Pijade, Kardelj, Rupnik itd..

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 13:54, 23. januar

Dežman, podatki o priseljevanju po obdobjiih so dostopni na spletu, javno!
Sicer pa ja, reakcija tipičnega SDS betonerja..Šiptar nikoli nič kriv ker, kOmOnisti, mediji, Srbi, Kučan..

V Dražgošah poziv k miru / 11:07, 22. januar

Zgodovinar Premk pravi, da so revolucionarji zmagali v Dražgošah, ker jih Nemci niso ujeli. Njegova izjava v oddaji na Planet TV. Zato v Dra...