Petstopenjska pomoč otrokom z učnimi težavami

Za boljšo šolo (19)

V naši osnovni šoli je skoraj petina otrok z učnimi težavami in večina jih je v preteklih letih zelo hitro dobila odločbo o usmeritvi, s katero so dobili pravico do nekaj ur dodatne pomoči pri učenju in prilagojenega izvajanja pouka. Šolska stroka težave pri učenju loči na splošne in specifične učne težave. Prve se kažejo kot slabši učni uspeh in nedoseganje določenih učnih ciljev na več področjih učenja, npr. pri branju, pisanju, računanju, govoru in pomnjenju. Težave so lahko posledica tako zunanjih kot notranjih dejavnikov. Specifične učne težave pa se kažejo kot slabše učno napredovanje na posameznih področjih učenja oz. slabše usvajanje nekaterih veščin (npr. branja), kljub temu da ima otrok povprečne ali nadpovprečne intelektualne sposobnosti. Težjo obliko specifičnih učnih težav imenujemo primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Otroci s takšnimi težavami dobijo odločbo.

Preden pa se začne postopek pridobivanja odločbe, ki ga lahko sprožijo šola ali starši, težave pa diagnosticirajo zunanje institucije, je treba upoštevati petstopenjski model pomoči učencem z učnimi težavami, v vsako stopnjo pa morajo biti vključeni tudi starši (Magajna, Kavkler, Čačinovič-Vogrinčič, Pečjak in Bregar-Golobič, 2008).

Ker otrokove težave prvi zaznajo in prepoznajo učitelji v razredu, morajo na prvi stopnji otroku najprej pomagati učitelji, in sicer tako, da prilagajajo pouk – čas, metode, prostor in nudijo ustrezne pripomočke. Učenca je treba vključiti v dopolnilni pouk in mu pomagati tudi pri urah podaljšanega bivanja. Na drugi stopnji sledi pomoč šolske svetovalne službe, ki pomaga učitelju narediti individualni načrt dela z otrokom. Če ima otrok še vedno učne težave, se na tretji stopnji vključi v individualno in skupinsko pomoč, ki mora biti organizirana v vsaki šoli. Če ima šola ustrezen kader, se lahko znotraj šole opravijo tudi prvi diagnostični postopki, ki so lahko v veliko pomoč učiteljem in staršem. Delo z otrokom mora biti zabeleženo in ves čas spremljano, da se vidi, kakšni so rezultati. Kadar pomoč otroku na teh prvih stopnjah ne zadošča, je treba za mnenje zaprositi zunanjo ustanovo, ki izvede diagnostično testiranje otroka in pripravi predlog o nadaljnji obravnavi. Lahko predlagajo, da gre za takšno vrsto učnih težav, da bi otrok potreboval prilagojeno izvajanje pouka in dodatno strokovno pomoč, za katero je potrebna odločba. Tako pridemo do zadnje stopnje pomoči, in sicer do začetka postopka pridobivanja odločbe in vključitve v program s prilagojenim izvajanjem pouka in dodatno strokovno pomočjo. Pred tem komisija za usmerjanje otroka s posebnimi potrebami (KUOPP) na zavodu za šolstvo natančno pregleda poročila o dosedanjem delu z otrokom v šoli in kakšnih oblik pomoči je bil že deležen. Če šola ni upoštevala petstopenjske pomoči otroku z učnimi težavami, komisija vlogo za odločbo lahko tudi zavrne, s čimer se otroku še naprej dela velika in nepopravljiva škoda.

Zato bi morali že strokovni delavci vrtca in prvega razreda osnovne šole takoj, ko opazijo znake učnih težav pri otroku, nanje opozoriti šolsko svetovalno službo in starše, da bi vsi skupaj lahko otroku čim prej pomagali. Pomagali tudi s tem, da bi kljub težavam prepoznali predvsem otrokova močna področja, na katerih bi gradili in spodbujali učenčev razvoj in njegovo samozavest.

Oddaj svoj komentar

Kranj 10°

zmerno oblačno
vlažnost: 99 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

11/24

nedelja

14/19

ponedeljek

13/22

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

PRIREDITVE / Kranj, 26. maj 2019

Praznovanje na Sv. Joštu nad Kranjem

PRIREDITVE / Gorje, 26. maj 2019

Srečanje gorenjskih planincev

OBVESTILA / Škofja Loka, 26. maj 2019

Srečanje bolnih, starejših, osamljenih in invalidov

OBVESTILA / Kranj, 27. maj 2019

Mesečno srečanje in predavanje Prerojenih

PRIREDITVE / Gorenjska, 28. maj 2019

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Gorenjska, 29. maj 2019

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Gorenjska, 30. maj 2019

Medgeneracijske prireditve

IZLETI / Kranj, 30. maj 2019

Po naravoslovni učni poti Pusti grad

 

 
 

 

 
 
 

Štiristo let bisera na Sorškem polju / 16:12, 23. maj

400 let, kar precej se je dogajalo v zakristiji vsa ta leta..

Beluši / 13:18, 23. maj

Tole oboje mi pa ni apetitlih ! Bljak !

Avtomobil direktorja AVP poškodovan, nepravilnosti ni bilo / 19:01, 22. maj

Na predlog AVP je bilo dano v medije za zakonsko znižanje vsebnosti alkohola v krvi med vožnjo! Predlog za znižanje na 0,2 oziroma celo na 0...

Nov parkirni režim pred občino in na Stari Savi / 16:09, 21. maj

Opažam, da je parkirni prostor prevečkrat polno zaseden. Na njem je sicer še veliko neurejenega prostora...

Poziv k zmanjšanju hrupa letal / 10:27, 21. maj

Povsod, kjer so letališča, tam je hrup letal. Večji bo promet, več bo hrupa. Vprašanje se poraja samo, imeti letališče ali ne? Podobno kot odlagališča odpadkov. Vsi so za, samo ne na svojem dvorišču.

Nadškof Anton Vovk in atentat »spontane« množice / 22:57, 19. maj

Groza. Primitivnost Slovenskega človeka se pokaže v vsej veličini v tragični zgodbi škofa Vovka. Vermiki rdeče zvezde so največje zlo, kar je rodila Slovenska mati.

So tudi vam ukradli orodje? / 21:38, 19. maj

In gdo so lopovi? Zakaj vedno skrivate njijova imena? A so slovenski Državljani? Ali so Slovenci