V blejskem zavodu za gozdove ugotavljajo, da sedanji sistem izbora vzdrževalcev gozdnih cest onemogoča vzdrževanje cest v zimskem, spomladanskem in delu jesenskega časa.

Premalo denarja za vzdrževanje gozdnih cest

Za vzdrževanje vse bolj obremenjenih gozdnih cest na Zgornjem Gorenjskem je premalo denarja, ugotavljajo v blejski območni enoti Zavoda za gozdove Slovenije. Problematiko so predstavili tudi ministrici, ki je obljubila več denarja iz državnega proračuna.

Ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Aleksandra Pivec je ob nedavnem obisku na Zgornjem Gorenjskem obljubila povečanje državnega prispevka za vzdrževanje gozdnih cest za 28 odstotkov, to je po izračunih zavoda za gozdove z 242 na 309 tisoč evrov.

V blejskem zavodu za gozdove ocenjujejo, da bi za normalno vzdrževanje gozdnih cest potrebovali povprečno vsaj 912 evrov za kilometer ceste.

Bled – V blejskem zavodu za gozdove so za nedavni obisk ministrice za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Aleksandre Pivec izdelali celovito analizo vzdrževanja gozdnih cest v sedmih občinah na Zgornjem Gorenjskem in dali tudi vrsto predlogov za izboljšanje stanja cest. »Normalno stanje bi lahko zagotovili predvsem s povečanjem zneska za vzdrževanje cest,« ugotavljata vodja območne enote Andrej Avsenek in vodja odseka za gozdno tehniko v enoti Bojan Bajželj in dodajata, da z razpoložljivim denarjem komaj zagotavljajo tekoče vzdrževanje cest, zmanjka pa ga za zadovoljivo zimsko, periodično in investicijsko vzdrževanje, in da bi potrebovali posebni sistemski vir za obnovo cest po ujmah in izrednih dogodkih.

Slab sistem izbora vzdrževalcev cest

V zavodu se zavzemajo tudi za takšen način izbora vzdrževalcev gozdnih cest, ki bi omogočil pravočasno izbiro izvajalcev in sklepanje večletnih pogodb. Po veljavnem sistemu je večina pogodb tudi v primeru, da ni nobenih zapletov, podpisana šele maja in junija, dela pa morajo biti končana že oktobra ali novembra. »Tak sistem onemogoča vzdrževanje gozdnih cest v zimskem, spomladanskem in delu jesenskega časa,« ugotavljajo v blejskem zavodu, kjer so tudi prepričani, da bi pri dodeljevanju sredstev za vzdrževanje cest na Zgornjem Gorenjskem morali bolj kot zdaj upoštevati težje alpske in klimatske razmere. Ker se povečuje raba gozdnih cest za negozdne namene – kolesarstvo, pohodništvo, planinstvo, nabiralništvo, za smučarske proge in prireditve, predlagajo, da bi takšne ceste prekategorizirali v občinske ali občutno povečali delež javnih sredstev za njihovo vzdrževanje. Na izjemno obremenjenih gozdnih cestah bi bilo po oceni zavoda smiselno omejevati promet, urediti parkirišča in uvesti plačevanje cestnine oziroma parkirnine.

Štiristo evrov za kilometer

Po podatkih iz analize je na Zgornjem Gorenjskem 806 kilometrov gozdnih cest, od tega jih je največ v občinah Bohinj (274 kilometrov), Gorje (160) in Kranjska Gora (145). Za vzdrževanje teh cest je bilo lani na razpolago nekaj več kot 362 tisoč evrov ali povprečno 415 evrov za kilometer. Več kot polovico tega denarja (242 tisoč evrov) je prispeval državni proračun – polovico lastniki s plačilom pristojbine za vzdrževanje cest in polovico ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano iz postavke za zagotavljanje javnega značaja cest, preostalo pa občine neposredno iz proračuna in iz nadomestila za upravljanje z državnimi gozdovi. Prispevek iz državnega proračuna je po ugotovitvah zavoda zadnjih dvajset let bolj ali manj enak, prispevek občin iz proračuna je zelo različen po občinah (Občina Bohinj na primer lani ni prispevala nič), denar iz nadomestila za upravljanje državnih gozdov pa je odvisen od deleža teh gozdov v občini.

Vse večja obremenitev cest

Kot ugotavljajo gozdarji, so gozdne ceste vse bolj obremenjene – po eni strani zaradi vse večje javne rabe, po drugi plati pa tudi zaradi gospodarjenja z gozdovi. Obremenitev cest se je izjemno povečala v zadnjih šestih letih, ko se je letna količina zaradi poseka v ujmah poškodovanega in od lubadarja napadenega drevja skoraj potrojila (s 188 na 557 tisoč kubičnih metrov). Lastniki gozdov so zaradi izpolnjevanja zahtevanih rokov sanacije žarišč lubadarja odvažali les iz gozdov tudi v razmerah, ko so bile gozdne ceste razmočene. Poškodbe na gozdnih cestah se povečujejo tudi zaradi uvajanja novih tehnologij, pri tem pa vse večji in težji stroji del opravil pri sečnji in spravilu lesa opravljajo tudi na gozdnih cestah ali ob njih. Poseben problem so škode, ki jih na cestah povzročijo naravne ujme. Večina teh poškodb bi ostala, če ne bi občine pokazale razumevanja in zagotovile denarja iz rezervnega sklada. Marsikje pa tako poškodovane ceste čakajo na sanacijo več let ali ostajajo neprevozne.

Oddajte svoj komentar

Kranj 9°

zmerno oblačno
vlažnost: 98 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

11/24

nedelja

14/19

ponedeljek

13/22

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

PRIREDITVE / Kranj, 26. maj 2019

Praznovanje na Sv. Joštu nad Kranjem

PRIREDITVE / Gorje, 26. maj 2019

Srečanje gorenjskih planincev

OBVESTILA / Škofja Loka, 26. maj 2019

Srečanje bolnih, starejših, osamljenih in invalidov

OBVESTILA / Kranj, 27. maj 2019

Mesečno srečanje in predavanje Prerojenih

PRIREDITVE / Gorenjska, 28. maj 2019

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Gorenjska, 29. maj 2019

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Gorenjska, 30. maj 2019

Medgeneracijske prireditve

IZLETI / Kranj, 30. maj 2019

Po naravoslovni učni poti Pusti grad

 

 
 

 

 
 
 

Štiristo let bisera na Sorškem polju / 16:12, 23. maj

400 let, kar precej se je dogajalo v zakristiji vsa ta leta..

Beluši / 13:18, 23. maj

Tole oboje mi pa ni apetitlih ! Bljak !

Avtomobil direktorja AVP poškodovan, nepravilnosti ni bilo / 19:01, 22. maj

Na predlog AVP je bilo dano v medije za zakonsko znižanje vsebnosti alkohola v krvi med vožnjo! Predlog za znižanje na 0,2 oziroma celo na 0...

Nov parkirni režim pred občino in na Stari Savi / 16:09, 21. maj

Opažam, da je parkirni prostor prevečkrat polno zaseden. Na njem je sicer še veliko neurejenega prostora...

Poziv k zmanjšanju hrupa letal / 10:27, 21. maj

Povsod, kjer so letališča, tam je hrup letal. Večji bo promet, več bo hrupa. Vprašanje se poraja samo, imeti letališče ali ne? Podobno kot odlagališča odpadkov. Vsi so za, samo ne na svojem dvorišču.

Nadškof Anton Vovk in atentat »spontane« množice / 22:57, 19. maj

Groza. Primitivnost Slovenskega človeka se pokaže v vsej veličini v tragični zgodbi škofa Vovka. Vermiki rdeče zvezde so največje zlo, kar je rodila Slovenska mati.

So tudi vam ukradli orodje? / 21:38, 19. maj

In gdo so lopovi? Zakaj vedno skrivate njijova imena? A so slovenski Državljani? Ali so Slovenci