V blejskem zavodu za gozdove ugotavljajo, da sedanji sistem izbora vzdrževalcev gozdnih cest onemogoča vzdrževanje cest v zimskem, spomladanskem in delu jesenskega časa.

Premalo denarja za vzdrževanje gozdnih cest

Za vzdrževanje vse bolj obremenjenih gozdnih cest na Zgornjem Gorenjskem je premalo denarja, ugotavljajo v blejski območni enoti Zavoda za gozdove Slovenije. Problematiko so predstavili tudi ministrici, ki je obljubila več denarja iz državnega proračuna.

Ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Aleksandra Pivec je ob nedavnem obisku na Zgornjem Gorenjskem obljubila povečanje državnega prispevka za vzdrževanje gozdnih cest za 28 odstotkov, to je po izračunih zavoda za gozdove z 242 na 309 tisoč evrov.

V blejskem zavodu za gozdove ocenjujejo, da bi za normalno vzdrževanje gozdnih cest potrebovali povprečno vsaj 912 evrov za kilometer ceste.

Bled – V blejskem zavodu za gozdove so za nedavni obisk ministrice za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Aleksandre Pivec izdelali celovito analizo vzdrževanja gozdnih cest v sedmih občinah na Zgornjem Gorenjskem in dali tudi vrsto predlogov za izboljšanje stanja cest. »Normalno stanje bi lahko zagotovili predvsem s povečanjem zneska za vzdrževanje cest,« ugotavljata vodja območne enote Andrej Avsenek in vodja odseka za gozdno tehniko v enoti Bojan Bajželj in dodajata, da z razpoložljivim denarjem komaj zagotavljajo tekoče vzdrževanje cest, zmanjka pa ga za zadovoljivo zimsko, periodično in investicijsko vzdrževanje, in da bi potrebovali posebni sistemski vir za obnovo cest po ujmah in izrednih dogodkih.

Slab sistem izbora vzdrževalcev cest

V zavodu se zavzemajo tudi za takšen način izbora vzdrževalcev gozdnih cest, ki bi omogočil pravočasno izbiro izvajalcev in sklepanje večletnih pogodb. Po veljavnem sistemu je večina pogodb tudi v primeru, da ni nobenih zapletov, podpisana šele maja in junija, dela pa morajo biti končana že oktobra ali novembra. »Tak sistem onemogoča vzdrževanje gozdnih cest v zimskem, spomladanskem in delu jesenskega časa,« ugotavljajo v blejskem zavodu, kjer so tudi prepričani, da bi pri dodeljevanju sredstev za vzdrževanje cest na Zgornjem Gorenjskem morali bolj kot zdaj upoštevati težje alpske in klimatske razmere. Ker se povečuje raba gozdnih cest za negozdne namene – kolesarstvo, pohodništvo, planinstvo, nabiralništvo, za smučarske proge in prireditve, predlagajo, da bi takšne ceste prekategorizirali v občinske ali občutno povečali delež javnih sredstev za njihovo vzdrževanje. Na izjemno obremenjenih gozdnih cestah bi bilo po oceni zavoda smiselno omejevati promet, urediti parkirišča in uvesti plačevanje cestnine oziroma parkirnine.

Štiristo evrov za kilometer

Po podatkih iz analize je na Zgornjem Gorenjskem 806 kilometrov gozdnih cest, od tega jih je največ v občinah Bohinj (274 kilometrov), Gorje (160) in Kranjska Gora (145). Za vzdrževanje teh cest je bilo lani na razpolago nekaj več kot 362 tisoč evrov ali povprečno 415 evrov za kilometer. Več kot polovico tega denarja (242 tisoč evrov) je prispeval državni proračun – polovico lastniki s plačilom pristojbine za vzdrževanje cest in polovico ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano iz postavke za zagotavljanje javnega značaja cest, preostalo pa občine neposredno iz proračuna in iz nadomestila za upravljanje z državnimi gozdovi. Prispevek iz državnega proračuna je po ugotovitvah zavoda zadnjih dvajset let bolj ali manj enak, prispevek občin iz proračuna je zelo različen po občinah (Občina Bohinj na primer lani ni prispevala nič), denar iz nadomestila za upravljanje državnih gozdov pa je odvisen od deleža teh gozdov v občini.

Vse večja obremenitev cest

Kot ugotavljajo gozdarji, so gozdne ceste vse bolj obremenjene – po eni strani zaradi vse večje javne rabe, po drugi plati pa tudi zaradi gospodarjenja z gozdovi. Obremenitev cest se je izjemno povečala v zadnjih šestih letih, ko se je letna količina zaradi poseka v ujmah poškodovanega in od lubadarja napadenega drevja skoraj potrojila (s 188 na 557 tisoč kubičnih metrov). Lastniki gozdov so zaradi izpolnjevanja zahtevanih rokov sanacije žarišč lubadarja odvažali les iz gozdov tudi v razmerah, ko so bile gozdne ceste razmočene. Poškodbe na gozdnih cestah se povečujejo tudi zaradi uvajanja novih tehnologij, pri tem pa vse večji in težji stroji del opravil pri sečnji in spravilu lesa opravljajo tudi na gozdnih cestah ali ob njih. Poseben problem so škode, ki jih na cestah povzročijo naravne ujme. Večina teh poškodb bi ostala, če ne bi občine pokazale razumevanja in zagotovile denarja iz rezervnega sklada. Marsikje pa tako poškodovane ceste čakajo na sanacijo več let ali ostajajo neprevozne.

Oddajte svoj komentar

Kranj 8°

pretežno oblačno
vlažnost: 94 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

7/25

torek

10/19

sreda

3/23

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 9. april 2024

Na kopanje v Portorož

IZLETI / Naklo, 9. april 2024

Pohod po Dovžanovi soteski

IZLETI / Cerklje, 9. april 2024

Kolesarjenje do Preddvora

RAZSTAVE / Radovljica, 9. april 2024

Istra 2023

PRIREDITVE / Škofja Loka, 9. april 2024

Knjigosnedke praznujejo polnoletnost

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 10. april 2024

Telovadba, digitalna prva pomoč, zdravi odnosi ...

PREDAVANJA / Češnjica, 11. april 2024

Predavanje o boreliozi

IZLETI / Naklo, 11. april 2024

S kolesom v Voglje

 

 
 

 

 
 
 

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...

Že zdaj učenje materinščine / 08:41, 25. marec

Pod to skrajno levičarsko vlado bodo kaj kmalu Slovenijo spremenili v geto za Slovence in razglasili Tretjo Jugoslavijo.