Karavanški železniški predor je zdaj dvotirni, a naj bi prihodnje leto en tir odstranili. Glede na prometne napovedi bo enotirnost proge v predoru Karavanke zadoščala vsaj do leta 2040, zatrjujejo na Direkciji RS za infrastrukturo. / Foto: Gorazd Kavčič

V predoru bo le še en tir

V karavanškem železniškem predoru bodo drugi tir odstranili, proga bo na odseku med postajo Jesenice in Podrožca postala enotirna. V času del bo proga pol leta popolnoma zaprta.

Hrušica – Eden večjih infrastrukturnih projektov ta čas je gradnja druge cevi avtocestnega predora Karavanke. Zaradi zapletov z izbiro izvajalca se sicer gradnja na slovenski strani še vedno ni začela. A avtocestni predor skozi Karavanke ni edina tovrstna povezava med Slovenijo in Avstrijo. Še bistveno starejši od avtocestnega je karavanški železniški predor, ki je bil zgrajen leta 1906. Tudi ta predor je slovensko-avstrijski, dolg pa je 7976 metrov. V predoru poteka elektrificirana dvotirna železniška proga, skozenj pa dnevno v povprečju pelje dvanajst potniških in 35 tovornih vlakov.

A zaradi dotrajanosti predor več ne ustreza standardom o varnosti v železniških predorih, zato Slovenija in Avstrija načrtujeta prenovo. Tako sta državi že leta 2015 podpisali sporazum o skupnem načrtovanju varnostno-tehnične nadgradnje predora. Kot izhaja iz načrtov, je na odseku od postaje Jesenice do postaje Podrožca predvidena odstranitev enega tira in premaknitev drugega v sredino predora. Kot so pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, trenutno stanje ne omogoča srečanja dveh tovornih vlakov v predoru, saj je svetli profil predorske konstrukcije premajhen. Dvotirnost tudi ne ustreza zahtevam evropske zakonodaje, so dodali.

V sklopu del naj bi sanirali tudi poškodovane dele konstrukcije predorske cevi, ob strani uredili intervencijske hodnike z osvetljenim držalom, obnovili odvodnjavanje. Obenem naj bi uredili signalnovarnostne naprave ter vzpostavili avtomatske progovne bloke, izvedli sisteme požarne varnosti ter učinkovitega reševanja v primeru nesreče. Uredili bodo tudi sodobne telekomunikacijske sisteme med centri vodenja železniškega prometa v predoru na slovenski in avstrijski strani ter železniškimi vozili.

Z deli naj bi začeli avgusta prihodnje leto, 5. oktobra 2020 bodo progo za pol leta povsem zaprli, zapora naj bi trajala do 4. aprila 2021. Sledile bodo dnevne zapore, vsa dela pa bodo predvidoma zaključena do konca leta 2021.

Projekt je financiran s strani obeh držav, Avstrije in Slovenije. Ocenjena vrednost znaša 114,9 milijona evrov, od tega bo delež Republike Slovenije predvidoma 49,6 milijona in delež Republike Avstrije 65,3 milijona evrov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 20°

pretežno oblačno
vlažnost: 72 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

15/27

ponedeljek

17/26

torek

15/28

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

PRIREDITVE / Kranj, Preddvor, 17. junij 2019

Medgeneracijske dejavnosti

OBVESTILA / Bled, 17. junij 2019

Odstranjevanje japonskega dresnika

RAZSTAVE / Naklo, 17. junij 2019

Obalne vedute

IZLETI / Kranj, 18. junij 2019

Kolesarski izlet

OBVESTILA / Šenčur, 18. junij 2019

Zeliščarski raj v slovenski Istri

PRIREDITVE / Kranj, 18. junij 2019

Aktivnosti medgeneracijskega centra

IZLETI / Naklo, 19. junij 2019

Dolga njiva

IZLETI / Kranj, 20. junij 2019

Na Polško planino

 

 
 

 

 
 
 

Industrija se zaveda sprememb / 08:46, 17. junij

Se še spomnim socializma, ko je bil na takih fotografijah Tito.
Imel je vedno tako faco, da se je zdelo, da ga materija zanima.

Rodbina, ki je zaznamovala Preddvor / 21:28, 16. junij

Takšnega ovčarja je imel tudi Tito. Tito je vedel, da se na Nemce lahko vedno zaneseš. Wurzbachem želim lepe urice v bivši domovini. Dlje verjetno tudi ne želijo biti v deželi rdeče zvezde.

Poletje / 21:23, 16. junij

Če je dopust v NDH, je to bolj ena žalost.

Poletje / 14:47, 16. junij

"Teden dni veslanja okrog otoka Cres in zatem nekaj dni planinske transverzale. Lovljenje vetra na Braču in kolesarjenje po ravnicah Italije...

Že drugi skalni podor v treh mesecih / 10:10, 16. junij

Sicer pa tisti, ki je izdal dovoljenje za gradnjo bi moral odgovarjati.

Že drugi skalni podor v treh mesecih / 10:05, 16. junij

Res hudo...
Zanima me kaj je s tistimi hišami in tistim hotelom na poti na Ljubelj? Kdo je lastnik ? Če je občina, naj se probajo zmenit in tam urediti gostilno in bivanje.

Šahovska partija / 18:48, 15. junij

Figure sta v začetku postavila na napačni strani.Šahovnica ali šahovska plošča je pravilno postavljena tako, da ima igralec bel kvadrat na ...