Karavanški železniški predor je zdaj dvotirni, a naj bi prihodnje leto en tir odstranili. Glede na prometne napovedi bo enotirnost proge v predoru Karavanke zadoščala vsaj do leta 2040, zatrjujejo na Direkciji RS za infrastrukturo. / Foto: Gorazd Kavčič

V predoru bo le še en tir

V karavanškem železniškem predoru bodo drugi tir odstranili, proga bo na odseku med postajo Jesenice in Podrožca postala enotirna. V času del bo proga pol leta popolnoma zaprta.

Hrušica – Eden večjih infrastrukturnih projektov ta čas je gradnja druge cevi avtocestnega predora Karavanke. Zaradi zapletov z izbiro izvajalca se sicer gradnja na slovenski strani še vedno ni začela. A avtocestni predor skozi Karavanke ni edina tovrstna povezava med Slovenijo in Avstrijo. Še bistveno starejši od avtocestnega je karavanški železniški predor, ki je bil zgrajen leta 1906. Tudi ta predor je slovensko-avstrijski, dolg pa je 7976 metrov. V predoru poteka elektrificirana dvotirna železniška proga, skozenj pa dnevno v povprečju pelje dvanajst potniških in 35 tovornih vlakov.

A zaradi dotrajanosti predor več ne ustreza standardom o varnosti v železniških predorih, zato Slovenija in Avstrija načrtujeta prenovo. Tako sta državi že leta 2015 podpisali sporazum o skupnem načrtovanju varnostno-tehnične nadgradnje predora. Kot izhaja iz načrtov, je na odseku od postaje Jesenice do postaje Podrožca predvidena odstranitev enega tira in premaknitev drugega v sredino predora. Kot so pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, trenutno stanje ne omogoča srečanja dveh tovornih vlakov v predoru, saj je svetli profil predorske konstrukcije premajhen. Dvotirnost tudi ne ustreza zahtevam evropske zakonodaje, so dodali.

V sklopu del naj bi sanirali tudi poškodovane dele konstrukcije predorske cevi, ob strani uredili intervencijske hodnike z osvetljenim držalom, obnovili odvodnjavanje. Obenem naj bi uredili signalnovarnostne naprave ter vzpostavili avtomatske progovne bloke, izvedli sisteme požarne varnosti ter učinkovitega reševanja v primeru nesreče. Uredili bodo tudi sodobne telekomunikacijske sisteme med centri vodenja železniškega prometa v predoru na slovenski in avstrijski strani ter železniškimi vozili.

Z deli naj bi začeli avgusta prihodnje leto, 5. oktobra 2020 bodo progo za pol leta povsem zaprli, zapora naj bi trajala do 4. aprila 2021. Sledile bodo dnevne zapore, vsa dela pa bodo predvidoma zaključena do konca leta 2021.

Projekt je financiran s strani obeh držav, Avstrije in Slovenije. Ocenjena vrednost znaša 114,9 milijona evrov, od tega bo delež Republike Slovenije predvidoma 49,6 milijona in delež Republike Avstrije 65,3 milijona evrov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 4°

zmerno oblačno
vlažnost: 96 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

0/11

četrtek

-2/15

petek

1/12

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Jesenice, 19. april 2024

Mladost mesta rdečega prahu

PRIREDITVE / Mojstrana, 19. april 2024

Nepal – dežela himalajskih velikanov

PRIREDITVE / Medvode, 19. april 2024

Evropski teden mladih

 

 
 

 

 
 
 

Subvencija tudi za e-kolesa / 08:17, 18. april

Glede na hitrost birokratov bodo subvencije verjetno pripravljene tik pred smučarsko sezono.

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...