Kaj je kakovostno znanje

Za boljšo šolo (12)

V našem šolstvu pod znanjem razumemo predvsem poznavanje različnih podatkov, teorij, formul, terminov. Takšno znanje je zapisano v učbenikih in drugi strokovni literaturi in ga učitelji v skrajšani in čim bolj razumljivi obliki posredujejo učencem. Zato nekateri učitelji zase pravijo, da so predavatelji. Oni predajajo znanje učencem – svoje in iz knjig. Tovrstno znanje pridobimo z učenjem, ponavljanjem, dokler si podatkov ne zapomnimo. Podatke se lahko učimo na pamet, ne da bi jih razumeli. Tako se uči veliko učencev, zato takšno »znanje« že po nekaj dneh pozabijo. S tako pridobljenim »znanjem« znajo učenci odgovarjati samo na vprašanja, ki se začnejo s povej, naštej, opiši, obnovi … Pri vprašalnicah zakaj, razloži ... pa je uspešnega preverjanja znanja hitro konec in sledi slaba ocena.

Našega šolskega sistema, s katerim v velikem številu niso zadovoljni ne otroci ne učitelji in ne starši, ne bo rešila nova Bela knjiga, ki jo napoveduje šolsko ministrstvo, pač pa temeljit razmislek, kakšna znanja potrebujejo današnje generacije in kako zagotoviti takšno učno okolje, da bo lahko v njem potekalo kakovostno poučevanje. Hkrati je treba tudi temeljito raziskati, zakaj ni v polni meri zaživela devetletka, ki je bila zastavljena sodobno in skladno z evropsko deklaracijo razvoja šolskih sistemov. Najprej pa se morajo naši snovalci in praktiki izobraževanja poenotiti, kaj je to kakovostno znanje. V obilici podatkov, spoznanj in znanstvenih odkritij, s katerimi se dnevno srečujemo, znanja zagotovo ne bomo mogli več pojmovati kot človekovo skladišče velikega števila informacij. Učence bomo morali v šolah usposobiti predvsem za to, da bodo znali tudi s pomočjo elektronskih medijev sami poiskati čim več podatkov in o njih kritično razmišljati, da ne bodo vsemu verjeli, kar bodo našli na spletu. Otroke bo treba usposobiti, da bodo nova znanja razumeli in preizkušali njihovo uporabnost. Šola mora otrokom predstaviti povezanost posameznih znanj, da bodo učenci dobili »veliko sliko« problema, s katerim se bodo ukvarjali. Zato mora v šoli potekati medpredmetno povezovanje, ki ga je zelo poudarjala že naša devetletka.

Učenci bi morali v šoli usvojiti tudi etično razsežnost znanja, da ne bi prihajalo do zlorab. Mlade je treba prepričati, da se morajo vsi človeški dosežki uporabljati samo za dobre namene in v korist človeštvu. Šola naj bi spodbujala inovativno, ustvarjalno razmišljanje, kar ne bi smelo biti pretežko, saj so otroci, tako kot večina ljudi, radovedna bitja. Zato je pritoževanje, da so otroci pri pouku nemotivirani in zdolgočaseni, zgolj odraz napačno zastavljenega poučevanja. Učenci se dolgočasijo takrat, ko so postavljeni samo v vlogo poslušalcev in opazovalcev. Kadar pa je pouk dinamičen in učenci ustvarjalno sodelujejo, raziskujejo, brskajo po različnih virih, izmenjujejo izkušnje, delajo poskuse, razpravljajo z učitelji, so pri učenju veliko bolj motivirani in pozitivno naravnani do dela. V teh primerih se jim zdi učenje zanimivo in ni časa za dolgočasenje.

Da bo naša šola za vse udeležene prijetnejša in bolj ustvarjalna, je treba opraviti strateški premik od količine h kakovosti znanja. Znanje je kakovostno, če znamo podatke pridobiti, jih razumemo, jih znamo smiselno povezovati in kritično presojati ter vidimo njihovo uporabnost. In takšna znanja naj bi učenci pridobili v sodobni šoli.

Oddaj svoj komentar

Kranj 10°

zmerno oblačno
vlažnost: 99 %
veter: S, hitrost: 11 km/h

8/22

četrtek

9/21

petek

9/19

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 25. april 2019

Po naravoslovni učni poti na Pusti grad

OBVESTILA / Kranj, 25. april 2019

Krvodajalska akcija

GLASBA / Šenčur, 25. april 2019

Pomladni koncert

GLASBA / Žiri, 25. april 2019

Koncert žirovske glasbene šole

PRIREDITVE / Jesenice, Hrušica, 25. april 2019

Za otroke

IZLETI / Naklo, 25. april 2019

S kolesom čez Brdo

RAZSTAVE / Gorje, 26. april 2019

Ob 90-letnici Planinskega društva Gorje

PRIREDITVE / Jesenice, Hrušica, 26. april 2019

Za otroke

 

 
 

 

 
 
 

Edina toleranca je ničelna / 21:54, 24. april

Jaz mislim, da so problemi drugje. Samo tale primer ! Bil se udeležen v prometni nesreči, nekrivdno, 0,0! Ura 9h ! Gavni povzročitelj je nap...

Podbreška potica letošnja kraljica / 16:56, 24. april

Podbreška?
Pod katerim bregom?
Malo morgen.
Pravilno je Podbrezijanska potica.
Amen.

Edina toleranca je ničelna / 16:32, 24. april

Ma ostane naj tako je !

Prešernovo gre v Rusijo / 14:08, 24. april

Včasih sem hodil v gledališče, ker sem se delal pametnega in kulturnega.Ko sedaj gledam nazaj, ugotavljam, da sem na koncu predstav ploskal ...

Edina toleranca je ničelna / 12:52, 24. april

Sam večkrat vozim nažgan in moram reči, da je pokrajina takrat veliko lepša .
Takrat tudi uživam ob prehitevanju kolesarjev in telegrafarc.
Tolk sem mu za pripomnt.
Pa brez zamere.

Edina toleranca je ničelna / 07:56, 24. april

Mobilni telefoni in aroganca ter sindrom prvega v koloni so največja nevarnost varnim cestam. Če je že alkohol prisoten, je stopnja 0,5 blaž...

Edina toleranca je ničelna / 16:29, 23. april

Upajmo, da bo alkohola za volanom čim manj. Glede količine pa mora biti ena meja. Dobro bi bilo, da se ozremo tudi malo pri sosedih. Baje so...