Lidija Goljat Prelogar (levo) in Mirjana Erlah Košnik / Foto: Tina Dokl

Najpomembnejši so lastni interesi

Izbira srednje šole je pomembna življenjska odločitev, saj lahko pomeni tudi že prihodnjo poklicno opredelitev. Na kaj naj bodo torej mladi pri izbiri nadaljnjega izobraževanja pozorni, sta pojasnili ravnateljica Strokovne tehniške gimnazije v Šolskem centru Kranj Lidija Goljat Prelogar in šolska svetovalna delavka Srednje tehniške šole Mirjana Erlah Košnik.

Na kaj naj bodo devetošolci najbolj pozorni, ko bodo izbirali srednjo šolo, na katero bi se želeli vpisati?

Erlah Košnik: "Na svoje interese, na to, kar radi počnejo, če se mogoče že vidijo v kakem poklicu. Koristno je poznati tudi zahteve določenih poklicev ter njihove prednosti in slabosti. Pri izbiri srednje šole naj sledijo predvsem svojim interesom, ne pa recimo izbiram sošolcev ali prijateljev, kar se dogaja, potem pa v prvem letniku ali kasneje, ko se pojavijo kakšne težave, ugotavljajo, da se niso odločili za pravo šolo."

Goljat Prelogar: "Pozorni naj bodo tudi na dosedanji učni uspeh. Treba se je zavedati, da je težavnostna stopnja na gimnazijah vseeno višja kot v srednjih strokovnih šolah, poleg tega morajo imeti že na koncu osnovne šole v uvidu, da bo po gimnaziji smiselno nadaljevati izobraževanje. V tem primeru morajo torej biti pripravljeni na potencialni nadaljnji študij oziroma verjetnost dolgotrajnega izobraževanja."

Kaj pa tisti, ki imajo težave pri določanju svojih interesov oziroma jim je blizu več različnih področij in se ne znajo odločiti, kateremu bi dali prednost?

Erlah Košnik: "Takih učencev je po koncu osnovne šole precej. Zato naj si res vzamejo čas za razmislek, kaj si želijo, oziroma mogoče za začetek vsaj to, katerega poklica pa res ne bi opravljali. Mogoče tudi pri interesnih dejavnostih oziroma izbirnih predmetih ugotovijo, kaj jih res veseli, pri katerih predmetih uživajo. Po drugi strani se je smiselno zavedati, da je na primer v tehniških programih poudarek na matematiki, fiziki; torej naj se učenec vpraša – sem se pripravljen truditi pri matematiki in fiziki tudi, če mi ne dišita najbolj? Obenem naj omenim, da učni uspeh v osnovni šoli ni nujno kazalnik uspeha v srednji šoli – kljub morebitnim težavam v osnovni šoli imajo učenci kasneje lahko zelo dober učni uspeh, če res izberejo, kar jih zanima, saj je motivacija za učenje potem večja."

Na kakšen način učenci zaključnih razredov zbirajo informacije o srednjih šolah, kako se znajdejo v poplavi najrazličnejših informacij?

Erlah Košnik: "Največ informacij dobijo prek svetovalnih delavk, ki v šolah pripravljajo tudi karierne sejme, na katerih se predstavimo vse srednje šole. Naj omenim še vsakoletno dobro obiskano tradicionalno prireditev Vrtiljak poklicev, ki ga že nekaj let prirejamo srednje šole, kjer predstavimo vse poklice, za katere izobražujemo."

Goljat Prelogar: "Predstavitve pripravljamo tudi v okviru razrednih ur, informacije o različnih srednjih šolah pa dobijo tudi prek plakatov na šolah in oglasov v različnih medijih. Opravili smo tudi anketo med dijaki prvih letnikov, v kateri smo jih spraševali, kje so izvedeli za našo šolo. Izkazalo se je, da je to najpogosteje prek osebnega kontakta – prek starejših bratov in sester ter prijateljev."

Erlah Košnik: "Ena od zelo pomembnih promocijskih dejavnosti je seveda še informativni dan. Obiščejo ga predvsem tisti, ki so že bolj ali manj usmerjeni. Skozi leto pa pripravljamo še tehniške dneve in druge dejavnosti, s katerimi predstavljamo vsa tri področja, za katera izobražujemo v naši šoli."

So torej po vašem učenci dovolj seznanjeni z vso raznolikostjo programov, ki so jim na voljo?

Goljat Prelogar: "Sama ugotavljam, da recimo zelo slabo poznajo razliko med splošnimi in strokovnimi gimnazijami. Slabo so seznanjeni z raznimi posebnostmi in le navideznimi podrobnostmi v šolskem sistemu, ki pa so kljub temu pomembne."

Erlah Košnik: "Pestrost programov je namreč res ogromna in devetošolcu je težko razumeti vso to kompleksnost."

Koliko je pri tem pomembna podpora staršev – odločiti se mora seveda otrok sam, a kako jim starši pri tem lahko pomagajo?

Goljat: "Starši so izredno dobro seznanjeni s ponudbo različnih šol. Tudi glede na pripovedovanje svetovalnih delavcev imajo starši kar velik vpliv, seveda pa tudi vrstniki in prijatelji. Kljub vsemu pa ugotavljam, da so starši realni – če ima otrok slabe ocene, ga ne bodo silili na gimnazijo."

Erlah Košnik: "Zelo pomembna je predvsem podpora staršev – če otrok izrazi neko željo, da se o tem pogovarjajo, skupaj premislijo ... Informiranost staršev je zato tudi zelo pomembna. So pa starši večinoma tudi zelo ozaveščeni in se zavedajo, da je na koncu pomembna predvsem lastna želja otroka in da mora biti končna izbira otrokova."

V zadnjem času se veliko napora vlaga v promocijo tehniških poklicev – se to že odraža tudi pri vpisu v strokovne šole?

Goljat Prelogar: "Dejstvo je, da se je družba začela spreminjati ter da inženirski poklici in tehnična stroka pridobivajo veljavo, tudi država je to priznala kot razvojno prioriteto. Sploh na Gorenjskem pa je gospodarski razvoj tako hiter in močan, da so potrebe po teh poklicih ogromne, zato podjetja razpisujejo tudi veliko štipendij."

Erlah Košnik: "Ob tem pa je danes tudi z opravljeno srednjo strokovno šolo možno nadaljevati študij na fakulteti, najbolj motivirani lahko dosežejo tudi univerzitetno izobrazbo."

Se mladi za določeno srednjo šolo že odločajo tudi z mislijo na prihodnji poklic in zaposlitvene možnosti, ki jih ponuja ta poklic?

Goljat Prelogar: "Zdi se mi, da je to pomembneje staršem kot otrokom; vsak starš si namreč želi, da bi otrok imel službo in se bo torej lahko osamosvojil."

Erlah Košnik: "Pri mnogih mladih je to lahko kriterij za izbiro srednje šole, ne sme pa biti edini. Če si v nečem res dober in imaš veliko znanja, imaš seveda boljše možnosti za zaposlitev."

Kaj bi torej svetovali mladim pred informativnimi dnevi, da bodo od tega dneva odnesli kar največ?

Goljat Prelogar: "Naj poslušajo sebe, obenem pa naj bodo tudi realni, da premislijo, koliko znajo in zmorejo, kakšne so njihove ocene, koliko truda so pripravljeni vložiti ..."

Erlah Košnik: "Predvsem pa naj gredo na informativne dneve, naj res izkoristijo priložnost za obisk treh šol, da dobijo vtis, kako poteka delo na posamezni šoli. To jim bo zagotovo olajšalo odločitev o nadaljnjem izobraževanju."

Oddajte svoj komentar

Kranj 25°

delno oblačno
vlažnost: 57 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

16/28

sreda

14/30

četrtek

16/28

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

IZLETI / Naklo, 19. junij 2019

Dolga njiva

RAZSTAVE / Duplje, 19. junij 2019

Pred tišino

IZLETI / Kranj, 20. junij 2019

Na Polško planino

IZLETI / Naklo, 20. junij 2019

S kolesom na Bled

PRIREDITVE / Šenčur, 21. junij 2019

Letni koncert Pihalnega orkestra občine Šenčur

PRIREDITVE / Radovljica, 21. junij 2019

Letni koncert pevske skupine Korona

IZLETI / Kranj, 22. junij 2019

V Bosno in Hercegovino

IZLETI / Kranj, 22. junij 2019

Na turi v Bosno in Hercegovino

 

 
 

 

 
 
 

Gasilski spor še na sodišče / 11:15, 18. junij

GG = Gorenjski Glas.
Kakšna zmota.
GG = Glasilo Gasilcev

Smo aktivni upokojenci / 16:20, 17. junij

Druženje z upokojenci se mi zdi v dobi interneta popolnoma nepotrebno.Ma kdo jih bo pa poslušal, so pametni, da jim kar škodi.Greš na intern...

Peš s Triglava do Ohrida / 15:49, 17. junij

Jugoslavija živi samo še v Sloveniji. Na Balkanu so jo že nekaj let nazaj pokopal. Upam, da ne bo preveliko razočaranje za Poldeta. Srečno po vukojebini.

Praznovanje treh uspešnih brezjanskih društev / 14:48, 17. junij

PGD Brezje?
A jih ne varuje Marija?

Peš s Triglava do Ohrida / 14:43, 17. junij

A je šel na Triglav tudi z vozičkom?
Na fotografiji ga ne vidim.

Industrija se zaveda sprememb / 12:25, 17. junij

Dobra slika. Marjan razmišlja kako bi to zadevo montral na svojega fergusona.

Industrija se zaveda sprememb / 08:46, 17. junij

Se še spomnim socializma, ko je bil na takih fotografijah Tito.
Imel je vedno tako faco, da se je zdelo, da ga materija zanima.