Maruša Štibelj ob nagrajenih delih z naslovom Chronically late / Foto: Branimir Ritonja

Svet so zgodbe – kot njeni kolaži

Na slovitem Salonu lepih umetnosti v pariškem Louvru so sodelovali tudi štirje umetniki člani Likovnega društva Kranj. Strokovna žirija je v kategoriji slikarstva nagradila kolaža z naslovom Chronically late mlade kranjske slikarke Maruše Štibelj.

Kranj – Na letošnji, že 157. mednarodni razstavi, ki jo je v prostorih Carrousela du Louvre v Parizu organiziralo francosko Nacionalno društvo za umetnost, so se med dvanajstimi umetniki iz Slovenije predstavili tudi štirje člani Likovnega društva Kranj – slikar Klavdij Tutta in slikarke Klementina Golija, Kaja Urh in Maruša Štibelj.

Vsakoletni decembrski Salon lepih umetnosti v Parizu, kot se imenuje ta slovita mednarodna likovna razstava, ima dolgo tradicijo, saj so ga prvič organizirali leta 1865. Na njem so razstavljali tudi zelo znani slikarji, ki so pisali zgodovino likovne umetnosti, od Pabla Picassa, Vincenta van Gogha, Amedea Modiglianija do Joana Miroja in Marca Chagalla. Kot prva Slovenka je leta 1891 na salonu sodelovala Ivana Kobilca. Slovenskih umetnikov na salonu vse do leta 2016, ko se je predstavilo 11 naših avtorjev, ni bilo. Takrat je bila večmedijska umetnica Eva Petrič nagrajena s srebrno medaljo, lani sta bila med nagrajenci kipar Marijan Mirt, ki je dobil zlato medaljo, in fotograf Branimir Ritonja, ki je prejel bronasto medaljo, letos pa je med slikarji nagrado strokovne žirije prejela mlada Kranjčanka Maruša Štibelj, ki se je predstavila z dvema kolažema, pravzaprav diptihom z naslovom Chronically late.

Vesela nagrade, ostaja realna

Nagrada na prestižnem salonu je vsekakor veliko priznanje za mlado umetnico. »Vse skupaj, ob razstavi v Parizu sem v tem času sodelovala še v glasbeno likovnem projektu, se je dogajalo zelo hitro, zato še nekaj dni po vrnitvi iz Pariza nisem povsem dojela nagrade,« pove Maruša Štibelj, hkrati pa dodaja: »Kljub vsemu ostajam na realnih tleh. Sem mlada umetnica in sem lahko vesela že, da me sploh nekdo predlaga za predstavitev na takem salonu. Nagrada strokovne žirije je še potrditev več. Ampak ko prideš domov, je tvoja realnost povsem drugačna. V Kranju, Sloveniji je treba biti vseskozi aktiven na različnih področjih likovne umetnosti, da kot slikar lahko preživiš.« Štibljeva se kolažu intenzivno posveča zadnjih šest let in je v nekaj ciklih že ustvarila prepoznaven slog, kot sama pravi, pa se predvsem želi kot slikarka še naprej razvijati.

Za kako pomembno razstavo gre, ta sicer poteka štiri dni v velikem razstavišču pod piramido muzeja Louvre, nam pove podatek, da na njej sodeluje več kot šeststo umetnikov, letos pa si je razstavljena dela ogledalo več kot 16 tisoč obiskovalcev. Največ avtorjev na salonu je sicer Francozov, ob njih pa razstavljajo še povabljene delegacije, med njimi tudi slovenska.

Avtorji se na razstavo uvrstijo ob predhodni selekciji. »Za prijavo in prvo selekcijo sem izbrala tri dela iz serije Kraji, ki jih želim videti. Ko sem dobila zeleno luč za udeležbo na razstavi, sem začela pripravljati dve deli, pravzaprav diptih, saj sem bila prepričana, da bom tako naredila boljši vtis.« Vedoč, da so razstavne stene črne, se je pri snovanju obeh kolažev posvetila tudi tej podrobnosti. Deli je naslovila Chronically late oziroma Kronično prepozni. »Ideja se je porodila ob mojih dobrih prijateljih, njim sliki tudi posvečam, saj so običajno pozni, kadar se dogovorimo za srečanje. Jaz sem vedno točna in jih čakam ter se jezim,« malo za šalo, še bolj pa zares pripoveduje Maruša, ki pa pri tem razmišlja tudi o odnosu današnje družbe do časa, v katerem živimo. »Zdi se mi, da probleme, s katerimi se srečujemo, vedno začnemo reševati, ko je za to že zelo pozno. Pa naj gre za okoljske probleme, begunce … V obeh kolažih je zato več ur in oči z motnjo vida. Gre za kritiko na to, da nekaterih stvari preprosto nočemo videti takih, kot so, ampak si jih sami predstavljamo tako, da z njimi lažje živimo,« o motivnem svetu, ki ga slika v svojih delih pripoveduje mlada nadarjena slikarka.

Pri ustvarjanju jo vodi zgodba. »Težko bi slikala nekaj, kar nima nobene sporočilnosti. Svet je sestavljen iz zgodb, in če sem odkrila medij, kot je kolaž, in se skozenj lahko dovolj dobro izražam, zakaj ne bi tega medija izkoristila in vanj vpletla tudi sporočilnosti. Ne moreš spremeniti vsega sveta, lahko pa kaj spremeniš v mikro okolju. Skupek teh vpliva na globalni svet.« Sicer se Štibljeva poleg slikarstva ukvarja z oblikovanjem, ilustracijo, videom. Je umetniški vodja mednarodnega festivala kolaža Festivala Kaos, ki bo drugo leto v Kranju dobil svojo drugo izvedbo.

Da bo sicer Kronično prepozni nova serija, ki se ji bo temeljiteje posvetila, ko se vrne z enomesečnega potovanja v Nepal, še pove Maruša Štibelj, ki je pravkar oddala ilustracije za februarsko razstavo v Galeriji Prešernove hiše. Skupaj s kolegicama Kajo Urh in Veroniko Vesel Potočnik je namreč ustvarjala na temo Prešernove poezije. Kot nagrajenki iz Pariza pa so jo za razstavo njenih del povabili tudi v prostore Ministrstva za kulturo.

Novi stiki v Parizu

Salon je pozitivne občutke pustil tudi umetniškemu vodji Likovnega društva Kranj Klavdiju Tutti, ki se je odzval povabilu mariborskih umetnikov, da na letošnji razstavi sodeluje tudi nekaj umetnikov iz kranjskega društva. »Salon je bil odlično obiskan in za naš kranjski del razstavišča je vladalo kar precejšnje zanimanje. Med razstavljavci je bila zelo pisana mednarodna zasedba in lahko rečem, da smo v množici kakih tisoč razstavljenih del Kranjčani predstavili zelo kvalitetne slike.« Podobno razmišlja Klementina Golija: »Salon je bil dobro pripravljen. Občutek je dober, saj množica ljudi razstavišče obišče prav zaradi slik, tako ljubitelji slikarstva kot zbiratelji in galeristi. To je dokaz, k temu stremi tudi sam salon, da slikarstvo v klasičnih tehnikah in skulpture v likovni umetnosti še vedno zavzemajo osrednje mesto. Salon se ne orientira v nove medije in potrjuje, da klasična slika ni nekaj preživetega,« dodaja Klementina Golja, prav tako udeleženka salona.

Klavdij Tutta je v Parizu že navezal nekaj zelo konkretnih stikov za prihodnja likovna sodelovanja. »Naslednje leto smo povabljeni na Salon des Réalités Nouvelles, dogovoril pa sem se tudi za izmenjavo pariških umetnikov s slovenskimi umetniki v okviru Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov. Predstavili naj bi se v razstavišču Grand Palais des Champs-Élysées,« še pove Klavdij Tutta, katerega vizija je že dolga leta v mednarodnem sodelovanju: »Brez mednarodnih povezav na področju likovne umetnosti bomo Slovenci ostali mrtvi žep.« Dela, ki so bila na ogled v Parizu, bodo 11. januarja predstavili še na Vetrinjskem dvoru v Mariboru.

Oddajte svoj komentar

Kranj 15°

oblačno
vlažnost: 54 %
veter: S, hitrost: 11 km/h

10/16

sreda

3/22

četrtek

6/24

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 10. april 2024

Telovadba, digitalna prva pomoč, zdravi odnosi ...

PREDAVANJA / Češnjica, 11. april 2024

Predavanje o boreliozi

IZLETI / Naklo, 11. april 2024

S kolesom v Voglje

GLASBA / Šenčur, 12. april 2024

Šenčurska glasbena srečanja

IZLETI / Kokrica, 12. april 2024

Pohod na Križno goro

IZLETI / Kranj, 13. april 2024

Po Soški poti

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

Srečanje invalidov MDI Kranj

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

55 let invalidov MDI Kranj

 

 
 

 

 
 
 

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...