Plezanje je pomemben del njegovega življenja. / Foto: Sytse van Slooten, arhiv PZS

Plezalec z multiplo sklerozo

Škofjeločan Gregor Selak ostaja pozitiven kljub diagnozi, ki so mu jo postavili pred štirimi leti. Pri petindvajsetih je izvedel, da ima multiplo sklerozo. Ni se vdal. Bolezen ga je vrnila v plezanje in s plezanjem je sebe znova postavil na noge. Njegova zgodba odslej tudi v dokumentarnem filmu Gre Gor.

Devetindvajsetletni Gregor Selak je v javnosti znan kot plezalec z multiplo sklerozo, ki osvaja medalje na tekmovanjih v paraplezanju. Na nedavnem svetovnem prvenstvu v Innsbrucku je svojo zbirko povečal za bronasto odličje. Je plezalec, o katerem so posneli film. Pred kratkim je bila premiera.

Diagnoza pred štirimi leti

Za pogovor sva se sredi dneva dobila v njegovem domačem mestu Škofji Loki. »Vstal sem ob sedmih, peljal psa na sprehod, pojedel zajtrk, šel na trening v Plezalni center Ljubljana in bil tam štiri ure, prišel nazaj domov, pojedel kosilo in sedaj sem tukaj,« je opisal svoj dotedanji potek dneva, podoben običajnemu dnevu športnika. In tudi Gregor Selak je videti tako. Kljub vsemu pa ima posebnost, živi z multiplo sklerozo. »Verjetno nihče ne bi rekel, da imam multiplo sklerozo, jaz pa to seveda občutim. Sem zelo hitro utrujen, predvsem pri fizičnem delu, daljši hoji. Vzame mi levo nogo in jo vlečem za seboj. Nekaj časa moram počiti in potem gre naprej. Pri plezanju večje utrujenosti ne čutim, lahko bi rekel, da sem normalno utrujen. Poleg tega imam težave z mehurjem,« je dejal.

Diagnozo so mu postavili leta 2014, torej pred štirimi leti. »Postavili so me na noge, dobrega pol leta sem bil v redu, potem je sledil drug zagon bolezni. Od leta 2016 je stanje, kot je, novega zagona bolezni k sreči nisem imel več. Težave, ki jih imam, niso nič v primerjavi s težavami, kot jih imajo nekateri drugi s to boleznijo. Jemljem pa zdravila v obliki tablet, vsak dan zjutraj in zvečer,« pravi. Na življenje gleda pozitivno in okrog sebe ima tudi takšne ljudi, v prvi vrsti ženo Dašo. Z boleznijo se je bilo na začetku težko spopasti: »Bilo je zelo težko, ker ne veš, kaj te čaka, kaj bo. Po enem letu sem prišel k sebi in si rekel, da je treba živeti naprej in delati tisto, kar imam rad. In to je v prvi vrsti plezanje. Dokler bo šlo, bo šlo. Ne moremo izbirati, kdaj bo konec. Ugotovil sem, da bo z negativno energijo šlo samo na slabše, tako da ostajam pozitiven.«

Plezanje ga žene naprej

Bolezen ga je vrnila v plezanje in s plezanjem je sebe znova postavil na noge. To je tisto, kar ga žene naprej. Pleza že dvajset let, od leta 1998. Že prej je bil uspešen. »Vrhunec je bila zmaga na tekmi evropskega mladinskega pokala, štirikrat sem bil državni prvak. Izmed plezalcev, ki so še vedno v karavani najboljših, sem tekmoval z Jernejem Kruderjem. On je leto mlajši. Moji cilji so sedaj v paraplezanju,« je pojasnil. Paraplezanje je vzel zares. »Kar delam, delam na polno,« je odločen. Tekmuje v kategoriji tekmovalcev z omejeno gibljivostjo sklepov, z omejeno močjo. »Sem edini z multiplo sklerozo, drugi imajo omejeno gibljivost na primer kolena, rame, gležnja ... Tukaj sem nekoliko prikrajšan, predvsem če je urnik tekmovanj preveč zgoščen. Če imam v istem dnevu kvalifikacije in finale, mi na koncu zmanjka moči. Na svetovnem prvenstvu je bil urnik zame ugoden, saj so bile kvalifikacije v torek, finale pa v četrtek, tako da sem se lahko spočil. Moja prednost so izkušnje s tekmovanji. Plezam kot na treningu, nisem nervozen.« Z bronasto medaljo je zadovoljen, ciljal pa je zlato: »Cilj je vedno zmaga. Mora biti. Če boš šel na tekmo z nizkimi cilji, ti zagotovo ne bo uspelo nekaj velikega.«

Od marca letos znova sodeluje s trenerjem Romanom Krajnikom, ki je sicer selektor avstrijske reprezentance. »V mislih imava že naslednje svetovno prvenstvo, ki bo odslej vsako liho leto, tako da bo že prihodnje leto. Paraplezanja pa žal še ne bo v programu naslednjih paraolimpijskih iger.«

Plezalec in samostojni podjetnik

Selak trenira tri- do štirikrat tedensko. Dva dni pleza, en dan ima počitek, ne glede na sezono. Tekem svetovnega pokala letos nima več, bile so le tri, lani pet, nastopa pa še na tekmah državnega prvenstva v družbi najboljših slovenskih športnih plezalcev. Pretekli konec tedna smo ga lahko videli v steni v Škofji Loki v Športni dvorani Poden. Primerjava težavnosti smeri na tekmah v športnem plezanju in v paraplezanju? »V finalu svetovnega prvenstva smo imeli smer 8b. Če bi primerjal, bi rekel, da imamo v finalu težavnost, kot jo imajo oni v kvalifikacijah,« je odgovoril.

Poleg tega, da pleza, ima tudi samostojno podjetje, čistilni servis. Večinoma dela na višini, kar mu je tudi najlažje. Turiste vodi v svet plezanja, pomagal je tudi na tekmi svetovnega pokala v Kranju.

Posneli dokumentarni film Gre Gor

Z diagnozo, uspehi in pozitivno energijo piše občudovanja vredno zgodbo. O njem so posneli dokumentarni film z naslovom Gre Gor, ki je bil pred kratkim premierno predvajan v Žireh in nato še v Škofji Loki. Film je nastal na delavnicah Programa ustvarjalnih in podjetniških znanj, ki sta jih izvedli Razvojna agencija Sora in Občina Žiri v sklopu projekta Coworking izven okvirjev. »Vesel sem, da so o meni posneli film, je lep spomin. Snemali so ga celo leto, zaključi se s svetovnim prvenstvom v Innsbrucku. Poudarek je na mojem plezanju, zraven je tudi multipla skleroza. V njem so različni intervjuju: z mano, bratom, mamo, trenerji, tudi z zdravnikom. Nekoliko ga bodo še dodelali in potem bo poslan tudi na festivale,« je še povedal in dodal, da bo film lahko dodal tudi prošnjam za sponzorstvo. Pri tem je vesel odziva, saj pravi, da je posluh, da mu ljudje pomagajo, da lahko počne to, kar ima rad in ga razveseljuje – kljub bolezni.

Njegova največja želja je ... »... biti čim dlje časa zdrav. Ostalo ni pomembno,« je hitro odgovoril, bralcem pa sporoča: »Poiščite stvari, ki jih imate v življenju radi, ki vas razveseljujejo – in jih delajte z vsem srcem.«

Kranj 9°

OBVESTILA / Lesce, 15. marec 2024

Letna skupščina TD Lesce

PRIREDITVE / Žiri, 15. marec 2024

Goropeke v času vojne in revolucije

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 15. marec 2024

Telovadba, digitalna prva pomoč ...

GLEDALIŠČE / Bohinjska Bela, 16. marec 2024

Muzikal Kekec

PRIREDITVE / Cerklje, 16. marec 2024

Cerklje smučamo – pokal občine 2024

GLASBA / Predoslje, Stražišče, 16. marec 2024

Spustite me pod kovter, gospa Markham

OBVESTILA / Goriče, 16. marec 2024

Preventivne meritve

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 17:17, 14. marec

Bilo je posnetih kar nekaj filmov po resničnih dogodkih, ko so sestre pomagale na smrt bolnim. Bilo je kaznivo dejanje, evtanazija ki je enako dejanje, pa baje ni.

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 11:09, 12. marec

Pri evtanaziji ne rabiš zdravnika. Medicinska sestra je dovolj.

Dražja pomoč na domu / 15:29, 8. marec

Pozdravljeni, članek nič ne omenja, za koliko se je z novimi cenami oskrbovalkam (in oskrbovalcem seveda) bolj povrnila veljava njihovega dela, kot omenja g. župan.

Spomin na bombardiranje / 20:35, 7. marec

Ohraniti je treba tudi spomin na 7 učenk in učiteljico, ki so umrli pri eksploziji v takratni meščanski šoli 29. novembra 1944 . Spominska ...

Dan Civilne zaščite / 10:16, 5. marec

Čisto enostavno! V Sloveniji je človek, biciklist, ki ni in ne bo do smrti drugega Slovenca povabil ali z njim šel na kavo. Ali je vredno to...

Dan Civilne zaščite / 18:40, 3. marec

Prav v tem segmentu je človek nerazumljiv. Rad priskoči na pomoč in pomaga drugim v nesreči kar je prav. In v sklopu Civilne zaščite, lahko ...

Komu naj gre parkirnina / 18:34, 3. marec

Ah ta denar! Zaradi njega se skregajo še tako dobri prijatelji.