SOSEScript: Breadcrumb failed executing with the following error: Error on line 41 position 2:
Falični Jagin Kuk / Foto: Jelena Justin

Razgled na morje

Bojin Kuk (1110 n. m.) – Obisk Paklenice je idealen za jesenski letni čas. Poleti je preprosto preveč vroče. Obisk Bojinca, področja neobičajnih, slikovitih apnenčastih vrhov, ki burijo domišljijo.

Paklenica je soteska, eden izmed osmih nacionalnih parkov na Hrvaškem, ki se razprostira po 96 km2 gorskega masiva Velebit. Dostop do Paklenice je iz Starigrada v Dalmaciji. Zanimivo je dejstvo, da so ravno lepote Paklenice in Velebita botrovale nastanku prvega hrvaškega romana Planine leta 1536 izpod peresa pesnika Petra Zoranića. Ime soteska nosi po smoli črnega bora, paklina, ki so jo uporabljali v zdravstvu in za premazovanje lesenih čolnov.

Paklenica je raj za planince in za športne plezalce, saj je v parku več kot štiristo različno zahtevnih plezalnih smeri. Mi bomo danes obiskali zahodni del Paklenice in obiskali Bojinac, področje, kjer so številni slikoviti apnenčasti vrhovi, ki s svojimi oblikami burijo domišljijo. Divje stene in ošiljeni vrhovi, od katerih je najbolj izrazit falični Jagin Kuk, čeprav se da videti tudi jaz drugega.

Iz Starigrada se zapeljemo v smeri proti Crikvenici in nasproti tržnice opazimo smerokaz za Veliko Rujno. Zavijemo desno in cesta se začne strmo vzpenjati. Sedem kilometrov ceste je asfaltirane, nato pa sledi še sedem kilometrov utrjenega makadama, ki nas pripelje na Veliko Rujno do cerkvice Velike Gospe od Rujna na višini 870 m. Malce pred cerkvijo opazimo smerokaz levo za Bojinac. Prečimo travnik, in ko pridemo v gozd, nas steza pripelje do table, ki označuje nacionalni park. Pri tabli zavijemo levo navzgor. Sledi skalno pobočje, polno škrapelj in brezen, celo nekaj metrov jeklenice je. Držimo se markirane poti, sicer se bomo znašli v težavah. Pri smerokazu Starigrad/Veliko Rujno, zavijemo levo v smeri Starigrad. Kmalu zagledamo kraški amfiteater, sredi katerega kraljuje falični Jagin Kuk. Držimo se desne, kmalu smo v delu, kjer je gladka skala, rahlo razbrazdana od vode. Povzpnemo se direktno po njej. Ni krušljivo in čevlji primejo. Navdušujoč kraški svet ostrih skal nas pripelje v Žlibe, kjer se desno odcepi ferata na Bojin Kuk. Ferata ni zahtevna, a za neizkušene priporočam uporabo samovarovalnega kompleta. Malce pod vrhom se z leve strani priključi lažja pot, po kateri bomo sicer sestopili. Do vrha nas čaka le še pomolček, s katerega se bomo zazrli v Vaganski vrh, Sveto Brdo, celotno Veliko Rujno in otok Pag.

Sestopimo po lažji poti. Z vrha sestopimo do vstopa v ferato, nato pa gremo desno in začnemo s strmim sestopom po grapi. Na dnu grape, ko dosežemo jaso, je izvir vode Piskavac. Držimo se desno in obhodimo celoten mogočen masiv Bojinega Kuka. Pot nas vodi naokoli, vmes celo malce izgubi na višini, nato pa se ponovno povzpne do zavetišča v skali. Od tam strmo sestopimo po kraškem svetu in ko smo spet pri znanem smerokazu Starigrad/Veliko Rujno zavijemo levo ter nadaljujemo sestop do Velikega Rujna, kjer nas čaka jekleni konjiček.

Opisani vzpon na Bojin Kuk ni za neizkušene planince, saj terja nekaj znanja in spretnosti hoje po izrazitem kraškem svetu. Ob koncu svetujem le še to, da se držimo markirane poti, sicer nas kraški labirinti lahko pripeljejo v težave.

Trajanje: 4 ure

IZLETI / Kranj, 3. februar 2024

Na Lepenatko

V Dražgošah poziv k miru / 11:07, 22. januar

Zgodovinar Premk pravi, da so revolucionarji zmagali v Dražgošah, ker jih Nemci niso ujeli. Njegova izjava v oddaji na Planet TV. Zato v Dra...

V Dražgošah poziv k miru / 10:14, 22. januar

1. Okupacoija je pravno stanje na kakem ozemlju, ki ga je tuja država, navadno z bojem, spravila pod svojo oblast"(Fran) Oktobra 1940 v Zagr...

Na plečih pacientov / 23:27, 21. januar

Samo zdravo konkurenco med javnim in privatnim je treba vzpostaviti, da se borijo za paciente. To je naravna in človeška zakonitost in samo to deluje.

Prava pot do sprave slovenskega naroda izhaja iz ljudi / 23:22, 21. januar

Ob takem medijskem in izobraževalnem enoumju 70% Slovencev nima nobene možnosti vedeti resnice, niti trezno voliti, zato grejo v prepad kot ovce.

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 23:17, 21. januar

Primož, tebi pa sovraštvo do SDS res povzroča halucinacije. Resnica je popolnoma drugačna. SDS je 2020 v MO Kranj predstavila predloge ukrep...

Odgovor / 20:53, 21. januar

Tavčar se je malce bal Nemcev in nasprotoval vojaški akciji na Koroškem. Kot sicer se takrat Ljubljana ni veliko zanimala za meje na Štajers...

V Dražgošah poziv k miru / 19:39, 21. januar

Ponavljam vprašanje: Kaj so oborožene sile nacistične Nemčije počele v Dražgošah leta 1942 ?
Usposabljanje, vojaške vaje ?