Razmigajmo se tudi pri delu

Po čudovitih počitnicah vsi napolnjeni z energijo zopet začenjamo z delom, študijem in drugimi obveznostmi. Upam, da sem vas že navdušila za kakšno telesno aktivnost in da jo čim bolj redno izvajate. Če ste redno telesno aktivni, verjamem, da se je vaše počutje izboljšalo ter imate več energije, moči in motivacije za druge obveznosti.

Delovna mesta so si zelo različna in imajo do nas različne zahteve. Poskusite svoje delo (tudi pri domačih opravilih) narediti svojemu telesu čim bolj prijazno. Predvsem se izogibajte dolgih prisiljenih drž. Vsakršen nenaravni položaj, v katerem morate dalj časa vztrajati, poskusite čim večkrat prekiniti, spremeniti položaj, se malo razmigati in sprostiti/raztegniti obremenjene mišične skupine.

Večina delovnih mest zahteva večurno sedenje za mizo, običajno za računalnikom. Sedenje ni naravni položaj telesa in povzroča zakrčenost upogibalk kolka, slabo aktivacijo zadnjičnih mišic, šibke mišice trupa (trebušne in predvsem hrbtne mišice) ter zakrčene prsne mišice. Posledično to vodi do slabe telesne drže z bolečinami v ledvenem delu hrbta, prekomerno ukrivljenost (grbo) zgornjega dela hrbtenice in zato tudi bolečine v vratu in zgornjem delu hrbtenice.

Najprej poskrbite za čim bolj pravilno sedenje: vzravnana hrbtenica, rahlo aktivirane mišice trupa, ramena potisnjena nazaj in navzdol, vzravnana glava, roke položene na mizo približno v višini komolcev ter lepo poravnane (ne prekrižane) noge. Položaj lahko popravite s pravilno višino delovne površine, sedala ter monitorja ter s čim večkratnim popravljanjem položaja – če opazite, da lezete v nepravi položaj.

Priporočljivo je, da vstanete vsaj enkrat na uro – lahko se samo sprehodite ali pa spotoma naredite kakšen opravek. Če imate možnost, naredite še nekaj preprostih vaj: pretegnite se, zaokrožite z glavo, rameni ali celimi rokami, naredite kakšen predklon, počep, izpadni korak ali dvige na prste – da malo prebudite mišice, pospešite krvni obtok in se razmigate. V marsikaterem podjetju je že organizirana vadba na delovnem mestu ali pa temu namenjen prostor. Če nimate idej, si vaje poiščite po spletu. Če nimate možnosti toliko hoditi naokrog, poskusite vsaj vstati in vaje opraviti zraven pisalne mize ali pa opravite vaje kar sede. Vaje za vratni del hrbtenice smo opisali v eni od prejšnjih številk.

Dokazano bo vaša drža boljša, bolečin bo manj, izboljšalo se bo tudi vaše počutje in storilnost, saj med vadbo tudi malo razbistrite misli, da se ponovno lahko lotijo dela.

Oddajte svoj komentar

Kranj 29°

delno oblačno
vlažnost: 27 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

14/28

petek

14/30

sobota

15/31

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 20. julij 2019

Na Porze

IZLETI / Šenčur, 20. julij 2019

Čez Luknjo v Zadnjico

PRIREDITVE / Kranj, 20. julij 2019

Slovesnost na Šmarjetni gori

PRIREDITVE / Preddvor, 20. julij 2019

Spominska slovesnost v Kokri

PRIREDITVE / Žabnica, 20. julij 2019

Gasilska veselica

PRIREDITVE / Preddvor, 20. julij 2019

Spominska slovesnost

PREDAVANJA / Kranj, 20. julij 2019

Proučevanje Svetega pisma

 

 
 

 

 
 
 

Začetek gradnje terminala / 11:16, 19. julij

Torej packanja z novim terminalom je konec. Začelo se bo graditi. Vse naokoli se pa kar vzporedno gradijo tovorni terminali. Staro paletno s...

Ohranjanje spomina / 21:10, 17. julij

G Primož pa še kdo in ne jemati osebno.Po zaslugah "herojev" NOB je v YU nastal totalitarni komunistični sistem z več kot 500000 žrtev izve...

Ohranjanje spomina / 14:10, 17. julij

Ne pozabimo, pohodniki povzročajo po hribih erozijo tal.
Kredarica je pa najvišje ležeče smetišče v Sloveniji.
Če kdo tega ne razume, naj me kontaktira.
A še kej?

Ohranjanje spomina / 13:58, 17. julij

Se strinjam, Primož
lp

Na vzponu v Davčo je slavil Aleš Pirih / 13:56, 17. julij

Super!

Ohranjanje spomina / 11:58, 17. julij

Deželan,
Zmerjam? Samo pišem dejstva, taka je pač zgodovinska resnica, so heroji in so zarukanci, takle mamo ja..
Ponosen sem, da sem potomec heroja !

Poklukar odhaja v Ljubljano / 11:47, 17. julij

Tako je, bo pa zanimivo videti kako se bo spopadel v Ljubljani z raznoraznimi lobiji, na Jesenicah jim je menda dobro pariral..