Motorni agregati na utekočinjen zemeljski plin so okolju prijaznejši in tišji od motorjev na fosilna goriva. / Foto: arhiv Klemen Transporta

Za bolj »zelene« prevoze

Avtoprevozniško podjetje Klemen Transport je pred kratkim vozni park nadgradilo s prvimi vozili na utekočinjen zemeljski plin.

Mengeš – Mengeško podjetje Klemen Transport se je med prvimi pri nas odločilo za nakup tovornih vozil na utekočinjen zemeljski plin. Tovrstna vozila predstavljajo alternativo fosilnim pogonskim gorivom in bistveno manj onesnažujejo okolje. »Zavedamo se pomena okoljske ozaveščenosti in vplivov škodljivih izpustov v okolje, zato smo vozni park obogatili z nakupom treh sodobnih tovornih vozil na utekočinjen zemeljski plin, ki jih polnimo na črpalki v Sežani,« je povedal lastnik podjetja Klemen Piškur.

Vozila znamke Iveco Stralis, za katere so se odločili pri podjetju Klemen Transport, z enim polnjenjem lahko prevozijo do 1600 kilometrov. Motorni agregat občutno manj onesnažuje okolje z emisijami, poleg tega pa so tišji in s hrupom tako manj motijo okolico še posebej v času nočnih dostav.

»Najpoglavitnejša razlika je v uporabi čistejšega alternativnega pogonskega goriva, ki se zaradi novejših tehnologij uporabe in razvoja motorja pozna tudi v nekaj višji nabavni ceni tovrstnega tovornega vozila, vendar je treba nakup gledati z več zornih kotov, med katerimi je pomembna tudi subvencija takega nakupa in pa posledično nekoliko nižja cena pogonskega goriva, zato odgovor ne more biti tako enoznačen in enostaven,« na vprašanje, kakšna je cenovna razlika med dizelskim tovornjakom in tovornjakom na utekočinjen zemeljski plin odgovarja Klemen Piškur in dodaja, da bo testno obdobje pokazalo, ali je investicija upravičena. Kot pravi, so skupaj z dobaviteljem vozil s strani državnih in evropskih inštitucij dobili zagotovilo, da bodo nabave tovrstnih vozil subvencionirane, v nasprotnem primeru bi bil nakup takšnega vozila namreč predrag.

Pomemben faktor pri takšnem nakupu pa predstavljajo tudi vse večje zahteve strank po čistejših oziroma bolj »zelenih« prevozih. »Tovrstna ozaveščenost je vedno večja in naši naročniki to na svojih področjih že izvajajo, zato je tudi povpraševanje po tovrstnih prevozih v porastu, še posebej v kombinaciji izpolnjevanja naročnikovih zavez k izpolnjevanju zmanjševanja ogljičnega odtisa in trajnostnemu razvoju,« pojasnjuje Piškur, ki je prepričan, da bodo alternativni viri energije postopoma prevzeli primat med pogonskimi gorivi. Če bodo analize testnega obdobja tovornih vozil na utekočinjen zemeljski plin pokazale pozitivne rezultate, bodo v podjetju Klemen Transport v prihodnje še povečali število takšnih tovornjakov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 11°

oblačno
vlažnost: 98 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

9/18

nedelja

11/17

ponedeljek

10/16

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

PRIREDITVE / Škofja Loka, 19. maj 2019

Srce, ki bije

IZLETI / Bled, 19. maj 2019

Ekskurzija po Avstriji in Italiji

PRIREDITVE / Naklo, 19. maj 2019

Dva pogovorna večera v Naklem

PRIREDITVE / Kranj, 19. maj 2019

Štiristo let cerkve sv. Uršule na Sorškem polju

PRIREDITVE / Kupljenik, 19. maj 2019

Pohod in srečanje na Kupljeniku

OBVESTILA / Kranj, 20. maj 2019

Dnevi odprtih vrat hortikulturnega društva

PRIREDITVE / Radovljica, 20. maj 2019

Kranjska čebela – naša naravna dediščina

 

 
 

 

 
 
 

Zdaj urejajo še okolico gradu / 19:59, 18. maj

Samo tole! Dvigalo, ki bo omogočalo dostop vsem, je župan Janez Fajfar obljubljal že med prvo predvolilno kampanjo, torej daljnega leta 2006...

Ko bom velik, bom pilot / 16:01, 17. maj

Tole zadnje pa nisem jest zapisal!hmm???

Ko bom velik, bom pilot / 14:52, 17. maj

Pa mal si poglejte finančne rezultate Adrie in letalske šole... ne štima ta Adria sploh

Kultura nas združuje / 14:17, 17. maj

Zeh.

Zdravje nas vse najbolj boli / 11:43, 17. maj

Odličen zapis ga. Suzana !

Ko bom velik, bom pilot / 22:41, 16. maj

Adria, nič več nacionalni letalski prevoznik, samo letalski prevoznik na Brniku, v nemški lasti. Kdo vse stoji za tem K4 po imenu, ne vem? L...

Znana že tudi trasa skozi Sotesko / 18:13, 16. maj

Nisem ne iz Kranja in ne iz Šenčurja in ne iz Cerkelj. Se pa tam pogosto vozim in večkrat srečam korajžnega kolesarja, ki šiba zjutraj petek...