Prejeli smo Kdaj bo dovolj žrtev?

Koliko otrok mora utrpeti posledice prometnih nesreč, da se postavi semafor ob eni najbolj prometnih cest v državi? Koliko pešcev mora biti poškodovanih, da se začne razmišljati o pločniku? Koliko kolesarjev življenjsko ogroženih, da se vzpostavi kolesarska pot med dvema turističnima mestoma? Najde se dovolj denarja za podhode, nadhode in opozorilne prometne znake za žabe, ni pa denarja in volje za ureditev varnega prečkanja ceste v Žabnici pri Kranju. Nedavna prometna nesreča, v kateri je voznica povozila otroka na prehodu za pešce, je samo pika na i siceršnjim slabim razmeram na področju prometa in varnosti na štirikilometrski trasi Kranj–Žabnica. Ta cesta je postala tudi ovira za dejavnosti, ki naj bi sicer tu prevladovale: kmetijstvo, obrtništvo, turizem in rekreacija, a se nič ne ukrene, da bi se stanje uredilo.

Odkar je cesta Kranj–Škofja Loka postala regionalna cesta I. reda in jo dnevno prevozi več kot 13.500 vozil, se problemi kopičijo, ne rešuje pa jih nihče. Več tisoč prebivalcev, ki so podvrženi posledicam prekomernega hrupa, emisijam plinov, gneči na cesti in slabi prometni varnosti za šibkejše udeležence v prometu, je nemočnih. Krajani so že pred leti od države zahtevali, naj se takoj prepove ves tranzitni promet s tovornimi vozili nad tri tone, se preusmeri na regionalno cesto Kranj–Jeprca in dovoli le vožnja v lokalnem prometu; srednjeročno zgradi nova magistralna cesta izven naselij Bitenj in Žabnica, sedanja cesta pa prekategorizira v lokalno cesto, kot je že bila – a odgovor s strani države je bil negativen. Cesta je nevarna tako za pešce kot kolesarje, saj ni urejenega pločnika, ni kolesarske poti, cestišče je osvetljeno le na nekaj redkih odsekih. Omeniti velja, da je ta ista regionalna cesta od Žabnice do Škofje Loke občutno bolje urejena in varnejša za pešce in kolesarje, s čimer je Občina Škofja Loka dokazala, da je problem rešljiv.

Tik ob regionalni cesti Kranj–Škofja Loka stojita tudi podružnična osnovna šola in vrtec Žabnica. Lokacija šole in vrtca je že v osnovi izredno slaba, saj so otroci in šolsko osebje izpostavljeni celodnevnemu hrupu in izpustom plinov iz vozil. Kot da to ni dovolj, je zelo slabo poskrbljeno tudi za prometno varnost šolarjev in ostalih udeležencev v prometu v okolici šole. Krajani že vrsto let zahtevajo postavitev semaforja pri šoli, s čimer bi otrokom olajšali prehod čez eno najbolj prometnih cest v državi, a se to ne zgodi. Občina in država se izgovarjata druga na drugo, nesreče ob cesti pa se vrstijo. Ena takšnih (nepotrebnih) nesreč, ki se je zgodila v sredo, 29. 8. 2018, samo še potrjuje nujnost reševanja te problematike.

Za zaključek pa v razmislek še tole. Na prvem mestu bi morala biti varnost, o tem ni dvoma. A ukrepanje pa je tudi ekonomsko opravičljivo, saj se obe občini, Kranj in Škofja Loka, oglašujeta kot turistični destinaciji, naklonjeni kolesarskemu turizmu. Kljub bližini in kompatibilnosti ponudbe pa se zaradi nevarne ceste ne ponuja ogled ali nakupovanje v sosednjem mestu s kolesom. Velik potencial ima tudi razvoj podeželskega turizma v vaseh med mestoma, s čimer bi se pridružili prizadevanjem Kranja po razvoju turizma. Občina je med drugim vzpostavila sistem KRsKOLESOM, preko katerega domačini ali obiskovalci uporabljajo 55 koles, ki so razporejena na postajališčih po centru in v neposredni bližini Kranja, kar je pohvale vredno, žal pa podeželje še ni zajeto. Upajmo torej, da bo kranjska občinska uprava v naslednjem mandatu razvijala tudi okolico Kranja in vzpostavila varne kolesarske poti do sosednjih krajev. To bi bilo nedvomno v interesu in dobrobit tako obiskovalcev kot vseh občank in občanov Kranja.

Marija Zakrajšek Martinjak

Oddaj svoj komentar

Kranj 18°

pretežno jasno
vlažnost: 83 %
veter: SV, hitrost: 11 km/h

12/28

petek

15/17

sobota

9/24

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

PRIREDITVE / Kranj, Cerklje, Šenčur, 21. september 2018

Medgeneracijske prireditve

IZLETI / Britof, Predoslje, 21. september 2018

Obiranje mandarin

GLEDALIŠČE / Medvode, 21. september 2018

Kos

IZLETI / Kranj, 22. september 2018

Pohod na Bivak II in Šplevto

IZLETI / Šenčur, 22. september 2018

Jakobova pot po Deželi do Bleda

IZLETI / Možjanca, 22. september 2018

Deseti Pohod po Tovorni poti

FILM / Žirovnica, 22. september 2018

Ni ga lepšga kraja

PREDAVANJA / Kranj, 22. september 2018

Proučevanje Svetega pisma

 

 
 

 

 
 
 

Doma pod Triglavom / 23:19, 20. september

1. Temeljna ustavna listina, Uradni list RS, 25. 6. 1991, 4. Čl. 3. Odstavek: »ob dejstvu, da SFRJ ne deluje kot pravno urejena država in da...

V Sloveniji bi rad ostal in delal / 20:04, 20. september

Lepo je videti, da nekomu pa le uspe. Čestitke za odločitev o izobraževanju, čestitke k začetku dela in s tem samostojnosti. In najvažnejše ...

V Sloveniji bi rad ostal in delal / 17:16, 20. september

Slovenci se uničujemo sami. Že takoj po ww2, mnogo pridnih in poštenih izgnanih in pokončanih po jamah in gozdovih, tisti, ki so ostali, nis...

Doma pod Triglavom / 16:28, 20. september

Naša država je sekularna in vsako vmešavanje RKC je nesprejemljivo ! Slovenska ustava je jasna in toleranca do tega mora biti ničelna! Ni pr...

V Sloveniji bi rad ostal in delal / 19:01, 19. september

Študenti imajo bolj tanko denarnico, pa je verjetno dobila kakšna sredstva s strani "nevladnih organizacij", katerim je v interesu imeti tu ...

V Sloveniji bi rad ostal in delal / 16:29, 18. september

Seveda je kapitalistom v Sloveniji v interesu zaposlovati azilante, vsaj nekej časa bodo tiho in delali za minimalca, domači so se začeli upirati in zahtevajo večje plače..

V Sloveniji bi rad ostal in delal / 22:04, 17. september

Pozdravljen_a gospa ali gospod Kitty!Jaz sem ta 'študentka', katere življenje vas tako zelo zanima, da bi k meni celo poslali 'ustrezne služ...