»Lanski september je bil najuspešnejši mesec v zadnjih nekaj letih, ko smo zabeležili le eno smrtno žrtev, med otroki nobene, in želim si, da tako tudi ostane,« pravi Igor Velov, direktor Agencije za varnost prometa (tretji z leve). / Foto: AVP

Otrokom vedno prepustite prednost

Ravnanje otrok usmerjajo predvsem radovednost, čustva in dogajanje okoli njih, manj pa razum, zato morajo biti vozniki nanje vselej pozorni in jim vedno prepustiti prednost na prehodih za pešce, opozarjajo na Agenciji za varnost prometa.

Od ponedeljka bodo ceste spet polne otrok, na kar so v zadnjih dneh že začeli opozarjati z različnimi preventivnimi aktivnostmi. Mednje sodi tudi nacionalna preventivna akcija Začetek šolskega leta, ki poteka od 27. avgusta do 9. septembra, vodi in koordinira pa jo Agencija za varnost prometa (AVP). Namenjena je varni vključitvi otrok v promet, zato bodo v tem času voznike še dodatno pozivali k večji previdnosti in strpni vožnji, s pomočjo 24 novih prikazovalnikov hitrosti »Vi vozite«, ki so jih pred dnevi na podlagi javnega poziva podelili občinam (med njimi tudi Občini Gorje), pa želijo še dodatno omejiti hitrosti v bližini vrtcev in šol, so sporočili na predstavitvi nove nacionalne preventivne akcije. Prikazovalniki hitrosti so se namreč v preteklosti že pokazali kot učinkovito sredstvo za takojšne zmanjšanje povprečnih hitrosti, predvsem v naseljih in okolici šol, vrtcev in igrišč.

»Lanski september je bil najuspešnejši mesec v zadnjih nekaj letih, ko smo zabeležili le eno smrtno žrtev, med otroki nobene, in želim si, da tako tudi ostane. K temu so zagotovo pripomogle številne preventivne aktivnosti, ki jih AVP intenzivno in kontinuirano izvaja v sodelovanju s policijo, lokalnimi sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, nevladnimi organizacijami in drugimi deležniki,« je povedal direktor AVP Igor Velov.

Na AVP poudarjajo, da otroci spadajo med ranljivejše udeležence v prometu, saj v promet vstopajo s svojimi razvojnimi značilnostmi, kot so telesne sposobnosti, kognitivne sposobnosti, emocije in motivi, ki lahko velikokrat pripeljejo do napak v njihovem ravnanju in so zato bolj ogroženi. Ker so manjši, imajo ožje vidno polje kot odrasli, zato kasneje opazijo vozila z leve ali desne. Težje tudi določijo smer, iz katere prihaja zvok vozila, ter ne znajo dobro presoditi hitrosti vozil in razdalj. Prepričani so tudi, da jih voznik vidi, če oni vidijo vozilo, in mislijo, da se lahko ustavi tako hitro, kot se sami. Njihovo ravnanje usmerjajo predvsem radovednost, čustva in dogajanje okoli njih, manj pa razum, zato morajo biti vozniki nanje vselej pozorni in jim vedno prepustiti prednost na prehodih za pešce. »Najmanj, kar lahko naredimo za varnost vseh nas in še posebno otrok, je, da v naseljih zmanjšamo hitrost in vedno ustavimo pred prehodom za pešce,« je poudaril Velov. Ob tem je starše opozoril, da so s svojim obnašanjem v prometu otroku vzor.

Letos bodo vsi prvošolci ob začetku šolskega leta prejeli knjižico Prvi koraki v svetu prometa z napotki staršem in skrbnikom glede varne udeležbe najmlajših v prometu. AVP svetuje, da starši skupaj z otrokom prehodijo šolsko pot še pred začetkom šolskega leta, nato pa otroka vsak dan spremljajo na poti do šole in nazaj ter ob tem utrjujejo znanje o varnem vedenju v prometu. AVP v letošnjem šolskem letu začenja tudi projekt Cesta je razred zase, s katerim bo ozaveščala učence tretje triade o primernem vedenju v prometu. Nadaljevali bodo tudi projekt Pasavček, v katerem je lani sodelovalo več kot 16 tisoč otrok.

Kot novost bo AVP letos zagotovil tudi izvajanje strokovne presoje varnosti cest s pomočjo licenciranih presojevalcev cest na najbolj izpostavljenih mestih na šolskih poteh. V začetku letošnjega leta je začel delovati tudi portal šolskih poti, v okviru katerega AVP vse osnovne šole spodbuja k pripravi načrtov šolskih poti, kjer opredelijo šolski okoliš, vzgojne vsebine na področju ravnanja v prometu in začrtajo varne poti. Trenutno vsebuje že 148 načrtov šolskih poti ter več kot sto digitaliziranih načrtov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 22°

pretežno jasno
vlažnost: 47 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

6/23

petek

6/25

sobota

6/29

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

GLASBA / Šenčur, 12. april 2024

Šenčurska glasbena srečanja

RAZSTAVE / Koroška Bela, 12. april 2024

Likovna dela sekcije Kreativnost

RAZSTAVE / Slovenski Javornik, 12. april 2024

Vzorčni valjček

PREDAVANJA / Žiri, 12. april 2024

O potovanju po Afriki

IZLETI / Kokrica, 12. april 2024

Pohod na Križno goro

GLASBA / Kranj, 13. april 2024

Večerna pesem

GLEDALIŠČE / Visoko, 13. april 2024

Na Visokem Emigranta

GLEDALIŠČE / Kokrica, 13. april 2024

Dopoldne za otroke, zvečer za odrasle

 

 
 

 

 
 
 

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...