Pogled na Mali in Veliki Cir / Foto: Jelena Justin

Kratko, a sladko

Kleine Cirspitze (2520 n. m.) in Gran Cir (2592 n. m.) – Visoko izhodišče in kratek dostop. Razgibana ferata na Mali Cir in rahlo poplezavanje na velikega brata sta idealna za poldnevno turo.

Ferate v Dolomitih imajo različne težavnosti; vse tja od ocene A pa do ocene E. Zame osebno so ferate v užitek tja do ocene D, ocena E pa predstavlja tisto, kar po mojem skromnem mnenju ne sodi v visoke hribe. Na silo potegnjene jeklenice po vertikali, brez stopov, ko se vzpenjamo na trenje in z močjo rok. No, opisana ferata je tisto, čemur rada rečem feratarski užitek. Gremo? Pa pojdimo!

Iz Colfosca se zapeljemo na prelaz Gardena, kjer parkiramo. Z vzponom začnemo po makadamski poti št. 654, ki nas pripelje do zgornje postaje kabinske žičnice Dantercepies 2298 metrov nad morjem. V spodnjem delu gremo mimo cerkvice, ki s svojo podobo spominja na špice gorovja Sella v njenem ozadju. Vzpenjamo se čez travnike in dosežemo cesto, ki nas pripelje do zgornje postaje. Nadaljujemo mimo postaje in dosežemo smerokaz za Gran Cir. Nadaljujemo mimo njega, saj je na zgornji poti smerokaz za Kleine Cirspitze. Hodimo proti vzhodu, ko dosežemo travnati pomol, na katerem nadaljujemo proti severu, proti gori nad seboj. Ko pridemo do skal, nas rdeče pike usmerijo v zagruščeno grapo, po kateri se strmo vzpenjamo. Predlagam, da pred grapo na glavo poveznemo čelado. Ko dosežemo skalni skok na desni strani, se povzpnemo prek njega. Skok ni zavarovan, plezanje doseže oceno I. Smo pred vstopom v ferato. Na tem mestu se opremimo z vsem potrebnim: plezalnim pasom in samovarovalnim kompletom ter feratarskimi rokavicami.

Vstop v ferato predstavlja kratka lestev. Nad ferato je izpostavljen raz z oceno B, ki preide v oceno A/B. Iz tega prvega stolpa prestopimo na steno, kjer se izmenjujeta oceni A/B in B. Napredovanje je uživaško, saj je stopov dovolj. Ponekod je precej izpostavljeno. Sledi del z gladkimi ploščami, kjer je ocena B/C. Ko izplezamo iz tega dela, za nami se odpre pogled na gorovje Sella, sledi krajši del hoje do lahkotnejšega dela A. Potem pa stopimo na drugo stran vrha, kjer nas čaka strm in vertikalen pristop na vrh z oceno B/C. Vrh ima komaj kaj prostora, na sosednjem stebru pa je križ. Sestopimo na škrbino na drugi strani vrha. Sestop ima v zgornjem delu oceno A. Varovanje je kar na mestu, saj je grapa precej zagruščena in nevarna za zdrs. V spodnjem delu varovanja ni. Sestopamo proti koči Jimmy, a kmalu opazimo neoznačeno prečno pot, ki nas pripelje do grape, po kateri se vzpnemo do vstopa v zavarovano pot na Gran Cir.

Vstop v ferato je po gladki rampi, prečno, z oceno A. Varovanje je na mestu, saj je skala precej gladka, zlizana in mokra. Višje se pot vzpenja v okljukih, kar cik-cak, ko dosežemo drugi zavarovan del – ravno tako z oceno A. Ta del lahko tudi obidemo, a moramo biti vešči plezanja ob jeklenici, ki doseže oceno II. Pot zavije proti zahodu. Ko dosežemo severozahodni greben se med rahlim plezanjem, I, povzpnemo do razglednega vrha Gran Cir. Pred nami se pokažejo severne strmali pogorja Sella, s Piz de Lechom in Cimo Pisciadu, na jugozahodu je Sassolongo, severozahodno pa Odlo špice, ki neustavljivo vabijo. Severno za nami je plato, ki smo ga prehodili s Sassongherja.

Z vrha Gran Cira sestopimo po poti vzpona. Previdno, ker je na poti precej grušča. Ko sestopimo po grapi, nadaljujemo naprej po poti št. 12 proti koči Jimmy, od tam pa po široki, turistični poti nazaj na prelaz Gardena.

Trajanje: 4 ure

GLEDALIŠČE / Visoko, 13. april 2024

Na Visokem Emigranta

GLEDALIŠČE / Kokrica, 13. april 2024

Dopoldne za otroke, zvečer za odrasle

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...