Pohodniki so v dolino lahko prišli z organiziranim avtobusnim prevozom. / Foto: Gorazd Kavčič

Umirjanje prometa v Vratih

Promocijski dan umirjanja prometa v dolini Vrata je pokazal, da je zamisel prava. Če bo vse potekalo po načrtih, bo projekt v dobrih dveh letih tudi realiziran.

Mojstrana – Cilj Promocijskega dneva umirjanja prometa in spodbujanja trajnostne mobilnosti v dolini Vrata, ki velja za eno najlepših alpskih dolin v Triglavskem narodnem parku, je bil spodbuditi obiskovalce, da se v dolino odpravijo peš, s kolesom ali brezplačnim javnim prevozom, avto pa pustijo na enem od treh parkirišč v Mojstrani. Ta dan so v dolino spustili le toliko motornih vozil, kolikor je bilo prostih, sicer plačljivih, parkirnih mest pri slapu Peričnik in pred Aljaževim domom. Vodja projekta in podžupan Občine Kranjska Gora Bogdan Janša upa, da bodo projekt realizirali v dveh, največ treh letih. »S tem se bo rešilo več problemov. Zaradi zmanjšanega obsega vozil se bo zmanjšal tudi izpust ogljikovega dioksida v dolini, manj bo dvigovanja prahu s ceste. S tem režimom rešimo tudi problem divjega kampiranja in parkiranja,« je povedal Janša in nadaljeval, da pohodniki velikokrat parkirajo na zasebna zemljišča in s tem omejujejo in otežujejo dostop in delo lastnikom zemljišč. Zaradi količine pločevine, ki se vsak dan pelje po dolini, pa trpijo tudi kolesarji in pešci.

V soboto so pridobili pomembne povratne informacije o projektu, odziv obiskovalcev pa je bil po besedah Mira Eržena, podpredsednika Planinske zveze, pozitiven. Čez dan so se pokazale tudi nekatere stvari, ki bi jih v prihodnosti morali izboljšati, spremeniti ali prilagoditi. Ena takih je pogostost vožnje avtobusa po dolini. Obiskovalci menijo, da bi moral voziti pogosteje, je povedal Eržen. »Kaže pa se tudi na to, da imajo ljudje željo izstopati na različnih krajih in bi morali biti šoferji dobri poznavalci te poti. Šofer javnega prevoza bi moral biti hkrati tudi informator,« je dodal.

Na Promocijskem dnevu umirjanja prometa je sodelovalo več kot štirideset prostovoljcev iz lokalnih društev. Po besedah Bogdana Janše brez njih tega dneva ne bi mogli izvesti. Na parkiriščih v Mojstrani in tudi v dolini pa je bilo poleg avtomobilov s slovenskimi registracijami možno zaslediti tudi veliko tujcev. Marko Hlebanja, medobčinski redar, je povedal, da so bili domačini o dogajanju dobro obveščeni, saj je bil dogodek tudi dobro medijsko pokrit, tujcem pa je bilo treba razložiti, a so poskusno ureditev umirjanja prometa dobro sprejeli.

Oddajte svoj komentar

Kranj 11°

oblačno
vlažnost: 99 %
veter: SV, hitrost: 11 km/h

9/18

nedelja

11/17

ponedeljek

10/16

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

PRIREDITVE / Škofja Loka, 19. maj 2019

Srce, ki bije

IZLETI / Bled, 19. maj 2019

Ekskurzija po Avstriji in Italiji

PRIREDITVE / Naklo, 19. maj 2019

Dva pogovorna večera v Naklem

PRIREDITVE / Kranj, 19. maj 2019

Štiristo let cerkve sv. Uršule na Sorškem polju

PRIREDITVE / Kupljenik, 19. maj 2019

Pohod in srečanje na Kupljeniku

OBVESTILA / Kranj, 20. maj 2019

Dnevi odprtih vrat hortikulturnega društva

PRIREDITVE / Radovljica, 20. maj 2019

Kranjska čebela – naša naravna dediščina

 

 
 

 

 
 
 

Zdaj urejajo še okolico gradu / 19:59, 18. maj

Samo tole! Dvigalo, ki bo omogočalo dostop vsem, je župan Janez Fajfar obljubljal že med prvo predvolilno kampanjo, torej daljnega leta 2006...

Ko bom velik, bom pilot / 16:01, 17. maj

Tole zadnje pa nisem jest zapisal!hmm???

Ko bom velik, bom pilot / 14:52, 17. maj

Pa mal si poglejte finančne rezultate Adrie in letalske šole... ne štima ta Adria sploh

Kultura nas združuje / 14:17, 17. maj

Zeh.

Zdravje nas vse najbolj boli / 11:43, 17. maj

Odličen zapis ga. Suzana !

Ko bom velik, bom pilot / 22:41, 16. maj

Adria, nič več nacionalni letalski prevoznik, samo letalski prevoznik na Brniku, v nemški lasti. Kdo vse stoji za tem K4 po imenu, ne vem? L...

Znana že tudi trasa skozi Sotesko / 18:13, 16. maj

Nisem ne iz Kranja in ne iz Šenčurja in ne iz Cerkelj. Se pa tam pogosto vozim in večkrat srečam korajžnega kolesarja, ki šiba zjutraj petek...