Ko razvoj zavira birokracija

Ko so soglasja pridobljena, finančna sredstva zagotovljena in je vloga za pridobitev gradbenega dovoljenja že na ministrstvu za okolje in prostor, bi človek mislil, da projekta skorajda nič ne more več ustaviti. Da ni tako, so v teh dneh spoznali Mengšani, ki nestrpno pričakujejo začetek gradnje zadnjega dela obvoznice, ki jih bo končno rešil vsakodnevnih kolon vozil, ki se vijejo skozi naselje. Odkar so leta 2011 v Mengšu zgradili večji del obvoznice, ne pa tudi ključne zadnje tretjine, približno 1,6 kilometra ceste, ki bi promet v celoti usmeril mimo naselja, so Mengšani vajeni čakanja, obljub in žal tudi večnih zapletov.

Ponavadi je največ težav z zagotavljanjem sredstev. Če so ta na voljo, birokratski stroj poskrbi za kakšen drug šum v sistemu. Pred leti je glede mengeške obvoznice računsko sodišče izdalo mnenje, da je Dars v prekršku, ker gradi necestninske ceste, lani denimo v Vodicah niso mogli verjeti, da se je zoper izvedeno komasacijo, s katero so zagotovili zemljišča za njihov del povezovalne ceste Želodnik–Vodice, pritožil sklad kmetijskih zemljišč. V zapletenem birokratskem kolesju se vedno zgodi nekaj, kar zavre postopke in poskrbi, da se ti vlečejo brez konca in kraja.

Zadnji tovrsten primer je še bolj absurden in se je zgodil kar znotraj Darsa. Sredi maja so namreč začeli postopek oddaje javnega naročila za izgradnjo manjkajočega dela mengeške obvoznice. Ker ocenjena vrednost investicije za slabega pol milijona presega 2,5 milijona evrov, mora z objavo soglašati tudi nadzorni svet družbe. A ta je izdajo soglasja zadržal, dokler Dars ne uredi evidence premoženja. Po pritisku javnosti, predvsem pa mengeške občinske uprave pa tudi ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, so nadzorniki včeraj ponovno obravnavali sklep in naj bi vendarle prižgali zeleno luč za objavo javnega naročila.

A dejstvo ostaja, da razvejan državni aparat ovira samega sebe, zaradi česar na le nekajkilometrske povezave čakamo tudi desetletje ali več, pogosto na račun zdravja in dobrega počutja ljudi ter gospodarskega razvoja. V 27 letih smo sproducirali več kot osemsto zakonov in okoli dvajset tisoč podzakonskih aktov, ki slabo rešujejo probleme, dobro pa zamegljujejo odgovornost odločevalcev in omogočajo, da državne institucije in vsakokratne vlade in njeni ministri s prstom kažejo drug na drugega. V Mengšu, Vodicah in še kje pa še vedno čakajo ...

Oddajte svoj komentar

Kranj 15°

delno oblačno
vlažnost: 69 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

9/16

ponedeljek

9/16

torek

7/14

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

PRIREDITVE / Gorenjska, 12. november 2018

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Gorenjska, 13. november 2018

Medgeneracijske prireditve

PREDAVANJA / Naklo, 13. november 2018

Bachova cvetna terapija

OBVESTILA / Naklo, 13. november 2018

Predstavitev waldorfske pedagogike in igralna urica

OBVESTILA / Preddvor, 13. november 2018

Merjenje krvnega tlaka, sladkorja in holesterola

IZLETI / Kranj, 15. november 2018

Planinski izlet Potoška gora–Čemšenik

IZLETI / Kranj, 18. november 2018

Vertovčev pohod

IZLETI / Šenčur, 18. november 2018

Po Vertovčevih poteh

 

 
 

 

 
 
 

Podcenjujemo vpliv alkohola / 20:46, 11. november

Vsakega ki vozi pod vplivom Alkohola treba kaznovati, denarno in zaporno der odvzem vozniške za minimalno 10 let ali za vedno.

Podcenjujemo vpliv alkohola / 20:44, 11. november

Halo!Ali je res bilo potrebno da pride do še ene dveh Mrtvih zaradi, Alkohola, ( Pijancev ) v prometu, da sploh začnejo odgovorni o tem da ...

Varno v zimo / 13:38, 11. november

Pa sploh ni treba na Pokljuko ! Povsod se najde primeren prosto, če ne drugod na Vranskem.

Varno v zimo / 13:36, 11. november

Tale članek mi je pa kot ena skupna reklama za pnevmatike. Po Gorenjski vidim reklamne panoje firm, katerih niti ne testirajo. Tri, štiri ma...

Nadgradnja železniške proge / 12:16, 11. november

Ne vem, če je sploh možno, treba bi bilo poiskati novo traso iz Lj. mimo Brnika naprej do Jesenic!

Nadgradnja železniške proge / 18:41, 10. november

Kot nadgradnjo se razumeva povečana hitrost ali dodaten tir. Ali bo dodaten tir ali ne? Edino to je smiselno glede na kronične zamude gorenjskih potniških vlakov, vse ostalo je samo demagogija.

Jezerjani zavrnili spremembo meje / 21:03, 7. november

Ups! Na zemljevidu nisem zasledil, da je tam sosednja občina Solčava, verjetno UE Mozirje! No, pa naj si poiščejo odprta vrata v Solčavi!Mi...