Izpostavljena ferata na Cima Capi / Foto: Jelena Justin

Obrambni jarki prve svetovne vojne

Cima Capi (909 n. m.) in Cima Rocca (1089 n. m.) – Tretja ferata nad Gardskim jezerom. Delček poti po obrambnih jarkih prve svetovne vojne. Čelna svetilka v nahrbtniku je na tej poti obvezna.

Tretja tura, ki jo bomo naredili na zanimivih in strmih poteh nad Gardskim jezerom, je vzpon po krožni poti na Cima Capi in Cima Rocca. Ob tem bomo preplezali dve ferati in se sprehodili po ohranjenih obrambnih jarkih prve svetovne vojne. Brezsrčen človek moraš biti, če se ob vstopu v rov ne zgroziš nad dejstvom, v kakšen terenu je potekala vojna vihra in v kakšnih življenjskih pogojih so leta dolgo živeli mladi fantje, ki so bili na fronti.

Pred Riva del Gardo zavijemo v krožišču proti kraju Molina. Vozimo po več kilometrov dolgem predoru, ki se vzpenja. Na koncu predora kmalu dosežemo vasico Biacesa, kjer v manjšem križišču zavijemo desno v vas, na koncu katere je urejeno parkirišče.

V vasi sledimo oznakam št. 417, ki nas pripeljejo do razcepa poti, kjer zavijemo desno na pot št. 470. Gre za pot, imenovano Sentiero dei Bech, kar pomeni Kozlova pot. Prečna pot, ki obhodi južno stran Cima Capi, nas pripelje skoraj nad Gardsko jezero, ko se levo odcepi pot št. 405 proti ferati Fausto Susati, ki pripelje na vrh Cima Capi. Pot je oblegana, zato bodimo strpni in potrpežljivi. Nad bunkerjem je vstop v ferato, ki vse do vrha ne preseže težavnostne stopnje B, je pa ponekod izredno izpostavljena in razgledna. Ferata je ves čas odlično varovana. Z vrha sestopimo na markirano pot 405, ki nas pripelje do razpotja, kjer zavijemo levo na pot št. 460, na ferato Mario Foletti. Pot je zahtevnejša kot vzpon na Cima Capi, a vseeno ne preseže ocene B. Ko s ferato zaključimo, se po poti sprehodimo do bivaka Arcione na nadmorski višini 858 m. Bivak oskrbujejo starejši domačini.

Od bivaka nadaljujemo proti zahodu, kjer na razpotju tik pred cerkvico zavijemo desno na pot 471. Še vedno zavarovana pot poteka skozi nekdanje vojaške jarke in kaverne prve svetovne vojne. Uporaba čelne svetilke je v tem delu nujna, saj so rovi precej dolgi in temni. Iz prvega rova se povzpnemo s pomočjo lestve. V naslednjem delu hodimo in poplezavamo. Ko dosežemo smerokaz za vojaško galerijo, zavijemo desno in se po poti 471a povzpnemo direktno na vrh, ki navduši z razgledom.

Z vrha sestopimo po vojaškem jarku, strmo navzdol in se skozi dolg tunel vrnemo nazaj do omenjenega smerokaza za vojaško galerijo. Po poti vzpona sestopimo nazaj do cerkvice. Zdaj nas čaka le še sestop na izhodišče. Imamo dve možnosti. Lahko gremo po poti št. 471, po poti Sentiero delle Laste, ki je ponekod zavarovana, a ne preseže ocene A/B, lahko pa gremo po strmi tlakovani cesti št. 460.

Oba vrhova sta navdušila z razgledom na Gardsko jezero. Še ko stojimo na Cima Rocci, se zavedamo izpostavljenosti in prepadnosti Cima Capi, ki vertikalno pada v Gardsko jezero.

Gardsko jezero navduši s svojo naravo in idejami za športno aktivnost. Sem se bomo še vrnili.

Trajanje: 6 ur

IZLETI / Kranj, 3. februar 2024

Na Lepenatko

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 18:22, 20. januar

Rushiti in njegova SDS je navozil toliko šiptarjev v Slovenijo, da vsa stanovanja za njih !!

V mrzlih dneh ne pozabimo na živali / 18:18, 20. januar

Dobro, večina psov itak že spi v postelji z lastniki, ampak nogavice za tačke.. hahahaha, dobra, LOL :)

Na plečih pacientov / 18:16, 20. januar

Zdravstvo je potrebno privatizirati ! Tole ni J več od javnega...

SDS v interpelacijo pravosodne ministrice / 18:15, 20. januar

V Sloveniji vlada korupcija, mafija in kriminal ! Teli kradejo in niti skrivajo ne več !
Ni mi žal, da sem že 15 let v Italiji ..

V Dražgošah poziv k miru / 18:12, 20. januar

Kdo bi si mislil, v Dražgošah je bil slavnostni govornik - Nemec :)Franc, nisi še odgovoril na moje vprašanje od lani, kaj so Švabi počeli v...

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 03:52, 20. januar

Lepo. Kdaj bodo zgradili najemniška stanovanja za mlade v Radovljici? Gradijo se samo stanovanja za elito. Koliko neprofitnih stanovanj so ž...

V Dražgošah poziv k miru / 10:50, 17. januar

"Sporočilo Dražgoš je resnica! Da svoboda ni samoumevna, temveč izborjena. Kot so se zanjo borili partizani Cankarjevega bataljona. Na svobo...