Grmada (levo) in Tolsti vrh (desno). Med njima pa lokalno smučišče Celjska koča. / Foto: Jelena Justin

Prej špiček kot tolstec

Tolsti vrh (844 n. m.) – Na zemljevidih je navedeno Tolsti vrh, drugje piše Tovsti vrh. No, kakorkoli, tudi tokrat bomo obiskali celjski konec.

Ko smo pred časom obiskali Grmado nad Celjem, je pogled z vrha dal vedeti, da je v okolici še en kup hribčkov, ki so povsem prijetni 'za spihat', hkrati pa obiščemo tudi kaj manj znanega oz. neznanega. Danes bomo obiskali Tolsti vrh, ki ga nekateri zemljevidi in smerokazi označujejo kot Tovsti vrh. Slaba stran vrha je, da je skrit v gozdu in nima razgleda, a je obisk kljub temu prijeten, saj je tam naokoli kup gozdnih učnih poti, kjer izvemo marsikaj novega. O gobah, recimo.

Avtocesto Ljubljana–Maribor zapustimo na izvozu Celje center, kjer nadaljujemo v smeri Laškega in Zidanega Mostu. V središču Celja v krožišču z vodometom nadaljujemo naravnost, v smeri Laškega. V naslednjem semaforiziranem križišču zavijemo levo, čez reko Savinjo, takoj za mostom pa ostro desno. Na desni vidimo urejeno parkirišče na bregu reke Savinje in smerne table. Naše izhodišče je Zagrad.

Sprehodimo se pod železniškim podhodom, nato pa zavijemo desno med hiše. Cesta postane makadamska, nato pa zavijemo v gozd, skozi katerega se strmo dvignemo. Višje pridemo ponovno na asfaltirano cesto, ki ji sledimo v levo, še mimo nekaj hiš. Nad hišami se začne zmeren vzpon po ožji dolinici, kjer je planinska pot odlično nadelana in imamo občutek, kot da bi hodili po stopnicah. Če pot ne bi bila tako nadelana, kot je, bi bila precej blatna in drseča. Višje dosežemo makadamsko cesto. Levo je skromna hišica, kjer je od leta 1945 do svoje smrti 1950 živela Alma Karlin, svetovna popotnica, pisateljica in teofozinja, skupaj s svojo prijateljico, nemško slikarko Theo Schreiber Gammelin.

Na makadamski cesti zavijemo desno in se povzpnemo do sedelčka, kjer je razcep poti. Zavijemo desno v gozd in nadaljujemo naravnost po lažji poti, ki pelje proti Grmadi in Celjski koči. Nadaljujemo po široki markirani poti in kmalu dosežemo Trobiševo bukev, ki je stara vsaj 200 let in nosi ime po lastniku gozda, kjer raste. Ko se makadamska cesta začne spuščati, zavijemo levo navzgor. V spodnjem delu se pot strmo vzpne, nato se prečno zmerno vzpenja. Zadnji del, tik pod Celjsko kočo, poteka po makadamski cesti. Pri Celjski koči, ob kateri je priljubljeno lokalno smučišče, zavijemo levo proti Srebotniku. Gremo mimo nekaj hiš in nato zavijemo desno v gozd. Zmerno strm vzpon nas skozi bukov gozd pripelje do vrha Tolstega vrha, ki pa na žalost nima razgleda, saj je skrit sredi gozda. Znamenitost vrha je deset metrov globoko brezno, okoli katerega je tudi varnostna ograja, brezno pa je zakrito z mrežo. Brezno ima 20 metrov rovov, v njem pa ni moč opaziti sledi zakrasevanja, čuti se pa prepih, kar pomeni, da so rovi v globini povezani z odprtjem. Brezno Tolsti vrh ima status geomorfološke naravne vrednote državnega pomena.

Z vrha Tolstega vrha sestopimo proti zahodu. Ko dosežemo gozdno učno pot, ki zavije ostro desno, se po njej sprehodimo nazaj do Celjske koče, od koder se spustimo do Zagrada, kjer nas čaka jekleni konjiček. Kratka je bila, pravite? Hja, zdaj pa v Laško, ali Rimske terme v bazen. Za popoln dan.

Trajanje: 3 ure

PRIREDITVE / Reteče, 20. januar 2024

Ponovoletni koncert

PRIREDITVE / Breznica, 20. januar 2024

Hodnik in otroška predstava O začaranem žabcu

GLEDALIŠČE / Visoko, 20. januar 2024

Norčije v spalnicah

IZLETI / Britof, 22. januar 2024

Letovanje v Banji Vrućici

IZLETI / Kranj, 3. februar 2024

Na Lepenatko

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 03:52, 20. januar

Lepo. Kdaj bodo zgradili najemniška stanovanja za mlade v Radovljici? Gradijo se samo stanovanja za elito. Koliko neprofitnih stanovanj so ž...

V Dražgošah poziv k miru / 10:50, 17. januar

"Sporočilo Dražgoš je resnica! Da svoboda ni samoumevna, temveč izborjena. Kot so se zanjo borili partizani Cankarjevega bataljona. Na svobo...

V mrzlih dneh ne pozabimo na živali / 22:55, 16. januar

Na avtocestnem priključku Šenčur je kakih 10 govedi in kakih 20 drobnice. Te živali nimajo nobenega zavetnega prostora. No, trenutno jih mra...

V pokojni Jugoslaviji ni bilo vse slabo / 09:56, 16. januar

Oh, Rozalija, Slovenijo so pokradli in izropali izključno LEVI neokapitalisti (bivši komunistični aparatčiki), ki so se hoteli važiti s svoj...

Zdravniki stavkajo, ljudje pa čakajo / 18:59, 14. januar

Problem je v tem, da zdravniki sami namerno ustvarjajo čakalne vrste. Če ne bi bili samoplačniki takoj na vrsti z obravnavo ali posegi, bi č...

V pokojni Jugoslaviji ni bilo vse slabo / 13:28, 14. januar

Pa sej tud v EU ni vse slabo, kakšen bo konec te jebene tvorbe bomo še videli? Mogoče..

Zgorel v ognju groze / 13:26, 14. januar

L. 43 bi domobranski pesnik že lahko vedel, da bo pesmi kmalu konec...