Elektronsko cestninjenje bo potekalo s pomočjo mikrovalovne tehnologije na 127 cestninskih portalih na avtocestah. / Foto: Gorazd Kavčič

Novo, elektronsko cestninjenje za tovornjake

Po prvem aprilu bo vsako težko vozilo moralo biti opremljeno s posebno napravo DarsGo, ki bo omogočala elektronsko cestninjenje. Na avtocestnem omrežju je v ta namen že postavljenih 127 cestninskih portalov. Stare cestninske postaje bodo začeli odstranjevati že to pomlad.

Dejstva o novem sistemu DarsGo:

Sistem DarsGo bo veljal za tovornjake, avtobuse in vsa druga vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone.

Vozniki težkih vozil se lahko v sistem DarsGo registrirajo na spletni strani www.darsgo.si ali na uporabniških točkah (DarsGo servisih) po vsej državi.

Do konca februarja se je v sistem DarsGo registriralo že več kot 40 tisoč težkih vozil. Večina uporabnikov je iz Slovenije, sledijo pa jim uporabniki iz Poljske, Madžarske, Romunije, Hrvaške ...

Administrativni stroški za registracijo vsakega vozila in personalizacijo naprave DarsGo znašajo 10 EUR z DDV.

Kazni za kršilce znašajo od 800 evrov za voznika do 2000 evrov za pravno osebo.

Aleksander Bizjak, SIGR Bizjak Jesenice: »V našem podjetju smo z napravami DarsGo opremili že skoraj vseh osemdeset tovornjakov. Novi sistem cestninjenja pozdravljamo, saj je bil dosedanji sistem preživet. Po novem ne bo več kolon na cestninskih postajah, kar je bil problem zlasti na štajerski avtocesti, ki ni mogla 'požirati'. Težava je bila tudi v tem, da so bile nekatere cestninske postaje premajhne, treba je bilo ustaviti, težave so bile s karticami ABC. Naprava DarsGo je elegantna, majhna, cestnino bomo plačevali po računu. Je pa res, da imamo v Sloveniji najdražje cestnine v Evropi.«

Kranj – Prvega aprila v Sloveniji uvajamo nov način cestninjenja tovornjakov. Namesto na dosedanjih cestninskih postajah bodo vsa vozila, težja od 3,5 tone, po novem cestninili elektronsko, v sistemu DarsGo. Na to že nekaj tednov opozarjajo tudi veliki napisi na nadvozih avtocest, tudi na Gorenjskem.

Kot pojasnjujejo v Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS), bo po 1. aprilu vsako težko vozilo, ki bo uporabljalo slovenske avtoceste in hitre ceste, moralo biti opremljeno s posebno napravo DarsGo. Naprava bo s pomočjo mikrovalovne tehnologije komunicirala s 127 cestninskimi portali na avtocestnem omrežju, kar bo osnova za obračun cestnine za posamezen cestninski odsek. To torej pomeni, da bodo uporabniki cestnino plačevali po dejansko prevoženi razdalji in glede na onesnaženje zraka, ki ga povzroči njihovo vozilo. Gre torej za načeli »uporabnik plača« in »onesnaževalec plača«. Z novim sistemom uvajajo bolj pošteno zaračunavanje cestnine, obenem pa bo pretočnost prometa večja. Tovornjakom se namreč ne bo več treba ustavljati na cestninskih postajah, ki naj bi jih postopoma – prve že to pomlad – začeli odstranjevati, napovedujejo na DARS.

Uporabniki bodo cestnino po novem plačevali tako, da bodo na DarsGo kartico naložili dobroimetje, lahko pa bodo cestnino poravnali pozneje na podlagi računa, ki ga bo izdal DARS. V novi sistem se bodo morali registrirati tudi tuji vozniki tovornjakov, o čemer jih DARS obvešča z neposredno pošto, informativnimi zloženkami, transparenti na nadvozih, oglasi v tujih spletnih medijih ... Konec meseca pa bodo voznike o tem informirali tudi na terenu, na avtocestnih počivališčih.

In kako bo s cenami za uporabo cestninskih cest po novem? Vlada je prejšnji četrtek že sprejela nov cenik, s katerim se bo cestnina za težka vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kilogramov, zvišala za tri odstotke. Kot ocenjujejo, se bodo prihodki družbe DARS s tem letno povečali za 6,8 milijona evrov. Prihodki DARS pa naj bi se zvišali tudi zaradi same uvedbe novega načina cestninjenja. Do sedaj so se namreč vozniki težkih vozil nekaterim cestninskim postajam lahko izognili, prav tako niso bili cestninjeni vsi odseki. Računajo, da naj bi DARS v celoti imel za 20 milijonov evrov več prihodkov letno.

Vlada je v četrtek sprejela tudi spremembe in dopolnitve Uredbe o cestninskih cestah in cestnini, s katerimi uveljavlja vse naštete spremembe.

Oddajte svoj komentar

Kranj 0°

oblačno
vlažnost: 90 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

-4/2

torek

-5/2

sreda

-2/4

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Gorenjska, 18. december 2018

Aktivnosti v Medgeneracijskem centru

PRIREDITVE / Jesenice, 18. december 2018

Kako so se na Jesenicah včasih igrali

PREDAVANJA / Tržič, 18. december 2018

Tržiška kulinarična dediščina

RAZSTAVE / Naklo, 18. december 2018

Tomo Zupan – veliki prešernoslovec

PRIREDITVE / Tržič, 18. december 2018

Kulinarični večer

PRIREDITVE / Gorenjska, 18. december 2018

Medgeneracijske prireditve

PREDAVANJA / Trzin, 18. december 2018

Potopisno predavanje o Japonski

GLEDALIŠČE / Bled, 18. december 2018

Muzikal Levji kralj

 

 
 

 

 
 
 

Migracije niso človekova pravica / 17:14, 17. december

Opa. Takšen članek v osrednjem gorenjskem časopisu. Mar ni to sovražni govor ?

Pavel Rupar član Slovenske ljudske stranke / 15:10, 17. december

Zakaj rovariš Rupar? A je rok uporabnosti kondomom, ki si jih kupoval na občinsko naročilnico že potekel?

Migracije niso človekova pravica / 14:53, 17. december

Nisem članica SDS, niti podpornica. V marsičem se razlikujejo naša mnenja. Kar se pa tiče migracij, teh masovnih prišlekov, ki jih futramo, ...

Nujna nova regijska bolnišnica / 11:57, 17. december

Super. Novi poligon za naše gradbince in dobavitelje medicinske opreme. 200M€ je po moje kar smešna cena. Če sledimo praksi dosedanjih gradenj zdrvastvenih objektov, je meja za ceno samo nebo.

Uradno odprli obvoznico / 14:58, 16. december

Od odcepa proti železniški postaji pri Mraku proti Gorjam in Pokljuki je skozi Rečico kar nekaj mest, da o podvozu pod železniško progo niti...

Čez prehod za pešce le ob kolesu, ne na njem / 22:03, 15. december

Tako je. Prehod za pešce je namenjen le pešcem. Ljudje bi se lahko tudi navadili, da tam, kjer ni pločnika, hodijo po levi strani cestišča. ...

Pozivi k čimprejšnji gradnji druge cevi / 21:54, 15. december

Res bi bil čas, da se glave v Sloveniji streznijo in začnejo delovati kot je treba. V dobro vseh. Predor naj se zgradi v čim krajšem roku. Z...