Elektronsko cestninjenje bo potekalo s pomočjo mikrovalovne tehnologije na 127 cestninskih portalih na avtocestah. / Foto: Gorazd Kavčič

Novo, elektronsko cestninjenje za tovornjake

Po prvem aprilu bo vsako težko vozilo moralo biti opremljeno s posebno napravo DarsGo, ki bo omogočala elektronsko cestninjenje. Na avtocestnem omrežju je v ta namen že postavljenih 127 cestninskih portalov. Stare cestninske postaje bodo začeli odstranjevati že to pomlad.

Dejstva o novem sistemu DarsGo:

Sistem DarsGo bo veljal za tovornjake, avtobuse in vsa druga vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone.

Vozniki težkih vozil se lahko v sistem DarsGo registrirajo na spletni strani www.darsgo.si ali na uporabniških točkah (DarsGo servisih) po vsej državi.

Do konca februarja se je v sistem DarsGo registriralo že več kot 40 tisoč težkih vozil. Večina uporabnikov je iz Slovenije, sledijo pa jim uporabniki iz Poljske, Madžarske, Romunije, Hrvaške ...

Administrativni stroški za registracijo vsakega vozila in personalizacijo naprave DarsGo znašajo 10 EUR z DDV.

Kazni za kršilce znašajo od 800 evrov za voznika do 2000 evrov za pravno osebo.

Aleksander Bizjak, SIGR Bizjak Jesenice: »V našem podjetju smo z napravami DarsGo opremili že skoraj vseh osemdeset tovornjakov. Novi sistem cestninjenja pozdravljamo, saj je bil dosedanji sistem preživet. Po novem ne bo več kolon na cestninskih postajah, kar je bil problem zlasti na štajerski avtocesti, ki ni mogla 'požirati'. Težava je bila tudi v tem, da so bile nekatere cestninske postaje premajhne, treba je bilo ustaviti, težave so bile s karticami ABC. Naprava DarsGo je elegantna, majhna, cestnino bomo plačevali po računu. Je pa res, da imamo v Sloveniji najdražje cestnine v Evropi.«

Kranj – Prvega aprila v Sloveniji uvajamo nov način cestninjenja tovornjakov. Namesto na dosedanjih cestninskih postajah bodo vsa vozila, težja od 3,5 tone, po novem cestninili elektronsko, v sistemu DarsGo. Na to že nekaj tednov opozarjajo tudi veliki napisi na nadvozih avtocest, tudi na Gorenjskem.

Kot pojasnjujejo v Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS), bo po 1. aprilu vsako težko vozilo, ki bo uporabljalo slovenske avtoceste in hitre ceste, moralo biti opremljeno s posebno napravo DarsGo. Naprava bo s pomočjo mikrovalovne tehnologije komunicirala s 127 cestninskimi portali na avtocestnem omrežju, kar bo osnova za obračun cestnine za posamezen cestninski odsek. To torej pomeni, da bodo uporabniki cestnino plačevali po dejansko prevoženi razdalji in glede na onesnaženje zraka, ki ga povzroči njihovo vozilo. Gre torej za načeli »uporabnik plača« in »onesnaževalec plača«. Z novim sistemom uvajajo bolj pošteno zaračunavanje cestnine, obenem pa bo pretočnost prometa večja. Tovornjakom se namreč ne bo več treba ustavljati na cestninskih postajah, ki naj bi jih postopoma – prve že to pomlad – začeli odstranjevati, napovedujejo na DARS.

Uporabniki bodo cestnino po novem plačevali tako, da bodo na DarsGo kartico naložili dobroimetje, lahko pa bodo cestnino poravnali pozneje na podlagi računa, ki ga bo izdal DARS. V novi sistem se bodo morali registrirati tudi tuji vozniki tovornjakov, o čemer jih DARS obvešča z neposredno pošto, informativnimi zloženkami, transparenti na nadvozih, oglasi v tujih spletnih medijih ... Konec meseca pa bodo voznike o tem informirali tudi na terenu, na avtocestnih počivališčih.

In kako bo s cenami za uporabo cestninskih cest po novem? Vlada je prejšnji četrtek že sprejela nov cenik, s katerim se bo cestnina za težka vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kilogramov, zvišala za tri odstotke. Kot ocenjujejo, se bodo prihodki družbe DARS s tem letno povečali za 6,8 milijona evrov. Prihodki DARS pa naj bi se zvišali tudi zaradi same uvedbe novega načina cestninjenja. Do sedaj so se namreč vozniki težkih vozil nekaterim cestninskim postajam lahko izognili, prav tako niso bili cestninjeni vsi odseki. Računajo, da naj bi DARS v celoti imel za 20 milijonov evrov več prihodkov letno.

Vlada je v četrtek sprejela tudi spremembe in dopolnitve Uredbe o cestninskih cestah in cestnini, s katerimi uveljavlja vse naštete spremembe.

Oddajte svoj komentar

Kranj 23°

zmerno oblačno
vlažnost: 34 %
veter: JZ, hitrost: 29 km/h

9/24

ponedeljek

10/14

torek

0/15

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

DELAVNICE / Šenčur, Tupaliče, 16. april 2024

Muzicirajmo skupaj, kulinarična delavnica

IZLETI / Cerklje, 16. april 2024

Planinski izlet DU Cerklje

PREDAVANJA / Škofja Loka, 17. april 2024

O ukvarjanju s homeopatijo

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

 

 
 

 

 
 
 

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.