Jakov Fak s srebrno medaljo / Foto: Primož Pičulin

Jakov in Žan domov prinesla medalji

V nedeljo so se zaključile olimpijske igre v Pjongčangu. Naši športniki so osvojili dve medalji. Po biatloncu Jakovu Faku, ki je bil srebrn na individualni tekmi, je bron v veleslalomu osvojil deskar Žan Košir. Oba sta se že vrnila v domovino, kjer so ju pričakali najzvestejši navijači.

Jakov Fak: »Vesel sem in ponosen, da bo moj dom, kot je napisal že slavni slovenski glasbenik Slavko Avsenik, na prelepem Gorenjskem. Upam, da me boste Gorenjci sprejeli. Jaz se že imam za Gorenjca.«

Zg. Brnik, Lesce – Padel je zastor nad letošnjimi zimskimi olimpijskimi igrami v Pjongčangu. V soboto je v veleslalomu deskar na snegu Žan Košir Sloveniji priboril drugo medaljo, bronasto. Srebrno je že pred tem osvojil biatlonec Jakov Fak na posamični biatlonski tekmi na dvajset kilometrov.

Medalja je za oba velik dosežek, še posebej če upoštevamo njune zdravstvene težave in tudi dejstvo, da trenirata ločeno od reprezentance. Po prihodu domov so ju pričakali navijači in se veselili z njima. V nedeljo pozno zvečer se je na letališče Jožeta Pučnika Ljubljana vrnil Jakov Fak, včeraj zgodaj dopoldne pa še Žan Košir. Oba sta si po celodnevni poti najbolj želela čim prej k domačim.

Jakova Faka je na letališču pričakalo nekaj najzvestejših navijačev, med katerimi sta bili tudi njegova izbranka Matea in hčerka Mila. »Šele s prihodom domov kolajna pride na svoje mesto, saj je bila osvojena v slovenski olimpijski reprezentanci,« je povedal Jakov Fak.

Jakov Fak je bil vesel, da je končno doma. »Te olimpijske igre so bile za nas, biatlonce, zelo dolge in že komaj čakamo, da se poveselimo v ožjem krogu,« je povedal in dodal, da mu je po začetnem razočaranju na individualni tekmi uspelo priti do želenega odličja. »Treba se je zbrati za vsako novo priložnost. Včasih uspe, včasih ne. Če bi naredil eno napako, se medalje ne bi veselili. Vesel sem, da je bil ves trening poplačan in da se je delo v vseh teh letih pokazalo kot dobro, da sem ostal na pravi poti. Zavedam se, kaj mi ta kolajna pomeni. Pomeni seveda več kot stopničke s svetovnega pokala. Je večje breme pa tudi veliko večje veselje, ko jo osvojiš.« To je njegova druga olimpijska medalja. Leta 2010 jo je v Vancouvru osvojil za Hrvaško.

Jakov se že počuti Gorenjca

Včeraj opoldne je imel sprejem v Lescah, kjer bo njegov novi dom. »Vau. To je zame lepo presenečenje. Ko bo vse končano, bo pa še toliko lepše,« je bil njegov odziv, ko je stopil iz avtomobila. Gradbeniki so bili v času, ko je bil v Južni Koreji, pridni in hiša že stoji. Vesel je bil tudi odziva ljudi, domačinov, ki so ga očitno že sprejeli za svojega. »Pred osmimi leti sem prišel v Slovenijo in takrat sem se odločil, da bom svojo prihodnost zgradil tukaj. Osem let kasneje ob pomoči številnih ljudi to postaja realnost. Moja življenjska zgodba se lepo gradi. Z Mateo sva dobila punčko Milo, ki bo sedaj končno dobila tudi svoj dom. Vesel sem in ponosen, da bo to, kot je napisal že slavni slovenski glasbenik Slavko Avsenik, na prelepem Gorenjskem. Upam, da me boste Gorenjci sprejeli. Jaz se že imam za Gorenjca,« je strnil svoje misli. Zahvalil se je vsem, ki so mu pomagali od leta 2009 in tudi še prej, ko je bil še del hrvaške reprezentance.

Od župana dobil srebrnik in panjsko končnico

Jakovu je čestital tudi Ciril Globočnik, župan Občine Radovljica, in mu podaril srebrnik Antona Tomaža Linharta in panjsko končnico. Kot je dejal, so ponosni, da bo postal njihov občan. Da je temu res tako, so z aplavzom potrdili tudi vsi zbrani. »Spremljali smo njegove nastope in smo veseli, da mu je uspelo. Ko je šel na olimpijske igre, od hiše ni bilo še veliko videti, sedaj pa že stoji. Seveda ga bomo sprejeli za svojega. Je krasen fant, prisrčen, vsaka mama bi ga imela za svojega,« je dejala Ana Vidic iz Lesc.

Žan: Lesk medalje ni več tako pomemben

Včeraj zjutraj je na letališču Jožeta Pučnika Ljubljana z bronasto medaljo pristal še deskar Žan Košir. Iz Tržiča, od koder prihaja, je pripeljal avtobus navijačev. »Zelo sem vesel, da ste se danes zbrali v takšnem številu. Vse skupaj se je že malo ohladilo in sem se tudi sam začel zavedati, kaj mi je uspelo. Upam, da bo tudi mlajšemu delu deskarske ekipe ta medalja dobra motivacija. Lesk mi ni več tako pomemben. Zgodba se je zaključila. Dosegel sem več, kot so mnogi mislili, da lahko. Tudi sam sem dvomil o sebi, a imel kanček upanja, da bi z delom, s svojimi izkušnjami in znanjem lahko vseeno ponovil dosežek iz Sočija. Sem več kot zadovoljen,« je povedal Žan Košir, ki je v Sočiju osvojil srebrno in bronasto medaljo.

Za Tržič bron kot zlato

Med tistimi, ki so ga sprejeli na brniškem letališču, je bil tudi tržiški župan Borut Sajovic: »Prišli smo, da velikemu človeku, športniku pa tudi slovenski olimpijski reprezentanci rečemo hvala lepa. To je izjemen uspeh posameznika, družine, ne nazadnje velika spodbuda mladim v občini Tržič in tudi v Sloveniji. Zelo smo ponosni nanj. Poznamo ga že dlje časa. So športniki, ki se jim na največjih tekmah upravičeno zatresejo hlače, in so tisti, ki na največjih tekmah dajo še nekaj več; in Žan je očitno iz pravega, šampionskega testa. Ta bronasta medalja je za Slovenijo in za Tržič zlata.« Glede morebitnega sprejema v Tržiču je dejal, da bodo upoštevali Koširjeve želje. Postal bo (morda je v tem času že) prvič očka. Je pa bilo v Tržiču veselo že v soboto. »Imeli smo zabavo že v soboto zvečer. Bilo je zelo veselo. Verjela sem, da mu bo uspelo. Ko je odšel, sem mu le zaželela srečno in vrnil mi je odgovor, naj pazim na njegovo dekle,« je bila vesela Elizabeta Meglič.

Tako Fak kot Košir sta na letališču iz rok predsednika Olimpijskega komiteja Slovenije Bogdana Gabrovca prejela protokolarno darilo, kaj več pa je obljubil za kasneje.

Kranj 12°

IZLETI / Šenčur, 6. april 2024

Gremo na obalo

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...

Že zdaj učenje materinščine / 08:41, 25. marec

Pod to skrajno levičarsko vlado bodo kaj kmalu Slovenijo spremenili v geto za Slovence in razglasili Tretjo Jugoslavijo.

Kranj diha z vojašnico / 14:25, 22. marec

Dežman, katera vlada do sedaj vas ni nategnila? OK, ta tolpa kriminalcev je razred zase, to je res...

Že zdaj učenje materinščine / 14:24, 22. marec

Omogočili pouk bosanskega jezika? Kakšen poseben razlog? V Sloveniji pač uradni jezik Slovenščina !!
Zaenkrat še !

Protestno pismo zaradi uničenja grba Republike Slovenije / 14:21, 22. marec

Hobič in Hribovšek, a nimata nobenega pametnega dela??