Pogled na smerokaz na začetku poti. Ob 6. uri zjutraj. / Foto: Jelena Justin

Iz Laškega v Laško ...

Rečiška krožna pot, 1. del – … lahko tudi na zasluženo »flaško« ali dve, sploh če pot prehodimo v enem dnevu. Deset vrhov, 38 kilometrov in 2400 m višinske razlike..

Slovenci imamo ogromno planinskih poti, planinskih obhodnic itd. Ena od njih je Rečiška krožna pot, ki pelje iz Laškega v Laško ter obhodi t. i. Rečiško dolino, ki nosi ime po potoku Rečica in je bila vse od 19. stoletja znana po rudarstvu. Pot obhodi deset vrhov: Govško brdo, Zavrate, Babo, Ostri vrh, Kal, Mrzlico, Gozdnik, Šmohor, Tolsto in Malič. Če se odločimo pot prehoditi v enem dnevu, je super izziv za našo fizično in psihično pripravljenost.

Izhodišče je železniška postaja v Laškem. Po avtocesti se zapeljemo proti Celju in na izvozu Celje center nadaljujemo v smeri Laškega in Zidanega Mosta. Ko pridemo v Laško, peljemo mimo zdravilišča, nato pa v križišču pri Sparu zavijemo desno in na železniški postaji parkiramo. Prečimo železniško progo in na drugi strani nas smerokaz »Rečiška krožna pot 12 ur« opomni, da od tod naprej gre pa zares.

Prvi dve uri bomo hodili po asfaltirani cesti, skozi vasi ali pa mimo njih, Šmihel, Kuretno s cerkvico sv. Katarine, Bukovca, kjer zavijemo desno na širok kolovoz v smeri Govškega brda. S kolovoza, ki postane makadamska cesta, se desno strmo v breg odcepi steza, ki nas pripelje do lovske koče. Ob njej zagledamo leseno smerno tablo Pastirska kapelica in v tej smeri nadaljujemo. Višje dosežemo markirano pot in po njej dosežemo vrh. Prvega od desetih, Govško brdo, 811 m. Prvo soboto po novem letu, ko sva s prijateljico prehodili omenjeno pot, naju je na Govškem brdu pozdravilo sonce. Iz Laškega do sem potrebujemo približno dve uri in pol. Strmo sestopimo do sedla Zavrate, 552 m, kjer je Brunarica pri Knapu, hkrati pa tudi druga kontrolna točka naše poti. Žig se nahaja v notranjosti zavetišča. S sedla Zavrate se strmo začnemo vzpenjati do tretje kontrolne točke, Baba, 789 m. Steza nas najprej pelje proti vzhodu, nato pa zavije levo in se povzpne na greben, ki je deloma celo zavarovan z jeklenico in izpostavljen. Z Babe malce sestopimo, nato pa se držimo grebena, a do četrte kontrolne točke nas spet čaka strm vzpon. Prišli smo na Ostri vrh, 855 m.

Z Ostrega vrha sledi sem in tja strm sestop, ponekod hodimo skoraj naravnost, mimo kmetije Naraks, ko dosežemo Spodnji Kal, kjer je asfaltirana cesta. Ko dosežemo cesto, se usmerimo desno in po cesti nadaljujemo proti vasi Kal. Pri kratkem podvozu, ki poteka pod smučiščem Pleša, gremo lahko skozi podvoz, če pa smučišče ne obratuje, pa lahko desno od podvoza prečimo progo in na drugi strani nadaljujemo po cesti naprej do partizanskega spomenika. Z leve se pridruži pot, ki pride čez Jelenco in Klobuk, desno pa je smerokaz, ki nas usmeri na strm travnik, ki je pred nami. Na vrhu travnika ponovno dosežemo cesto in v nadaljnjih 100 dolžinskih metrih smo v Planinskem domu na Kalu, 985 m, kjer bomo dobili peti kontrolni žig. Kavo smo si pa tudi že zaslužili.

Levo od Doma nadaljujemo proti vrhu Kala, od koder lepo po slemenu nadaljujemo proti Mrzlici, ki s svojimi 1122 metri predstavlja najvišjo točko naše tokratne ture. Z vrha Mrzlice strmo sestopimo do planinskega doma, kjer dobimo tudi šesti kontrolni žig. Glede na to, da je celotna Rečiška planinska pot dolga in da je ni treba opraviti v enem dnevu, predlagam, da si za pot vzamete dva dneva in prespite na Mrzlici. Kaj pravite? Ste za to? Sem prijazna, kajne?

Tehnični podatki do Mrzlice:

GLEDALIŠČE / Breznica, 17. marec 2024

Čarodej Jan

GLASBA / Predoslje, Stražišče, 17. marec 2024

Spustite me pod kovter, gospa Markham

OBVESTILA / Šenčur, Preddvor, 18. marec 2024

Umovadba, muzicirajmo skupaj, tombola

OBVESTILA / Šenčur, Preddvor, 19. marec 2024

IZLETI / Cerklje, 19. marec 2024

Planinski izlet DU Cerklje

PRIREDITVE / Begunje, 20. marec 2024

Vaje za ohranjanje gibalne sposobnosti

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 17:17, 14. marec

Bilo je posnetih kar nekaj filmov po resničnih dogodkih, ko so sestre pomagale na smrt bolnim. Bilo je kaznivo dejanje, evtanazija ki je enako dejanje, pa baje ni.

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 11:09, 12. marec

Pri evtanaziji ne rabiš zdravnika. Medicinska sestra je dovolj.

Dražja pomoč na domu / 15:29, 8. marec

Pozdravljeni, članek nič ne omenja, za koliko se je z novimi cenami oskrbovalkam (in oskrbovalcem seveda) bolj povrnila veljava njihovega dela, kot omenja g. župan.

Spomin na bombardiranje / 20:35, 7. marec

Ohraniti je treba tudi spomin na 7 učenk in učiteljico, ki so umrli pri eksploziji v takratni meščanski šoli 29. novembra 1944 . Spominska ...

Dan Civilne zaščite / 10:16, 5. marec

Čisto enostavno! V Sloveniji je človek, biciklist, ki ni in ne bo do smrti drugega Slovenca povabil ali z njim šel na kavo. Ali je vredno to...

Dan Civilne zaščite / 18:40, 3. marec

Prav v tem segmentu je človek nerazumljiv. Rad priskoči na pomoč in pomaga drugim v nesreči kar je prav. In v sklopu Civilne zaščite, lahko ...

Komu naj gre parkirnina / 18:34, 3. marec

Ah ta denar! Zaradi njega se skregajo še tako dobri prijatelji.