Grmada s poti na Vipoto / Foto: Jelena Justin

Po poteh Alme Karlin

Grmada (718 m) – Za Kranjčane je Sveti Jošt, za Ločane Lubnik, za Ljubljančane Šmarna gora, za Celjane pa Grmada. Gora, kjer je ob vznožju v vasi Pečovnik v skromni hiški zadnja leta življenja preživela znamenita popotnica Alma Karlin.

V dneh, ko je obisk visokogorja zaradi novozapadlega snega nevaren oziroma ga vreme ne dopušča, pridejo na vrsto nižji hribčki in »kuceljčki«, ki jih imamo v Sloveniji ogromno. Del Celjske planinske poti in hkrati tudi del Posavskega hribovja je Grmada, hišna gora Celjanov s čudovitim razgledom na Stari grad.

Avtocesto Ljubljana–Maribor zapustimo na izvozu Celje center, kjer nadaljujemo v smeri Laškega in Zidanega Mosta. V središču Celja, v krožišču z vodometom, nadaljujemo naravnost, v smeri Laškega. V naslednjem semaforiziranem križišču zavijemo levo čez reko Savinjo, takoj za mostom pa ostro desno. Na desni vidimo urejeno parkirišče na bregu reke Savinje in smerne table. Naše izhodišče je Zagrad.

Sprehodimo se pod železniškim podhodom, nato pa zavijemo desno med hiše. Cesta postane makadamska, nato pa zavijemo v gozd, skozi katerega se strmo dvignemo. Višje pridemo ponovno na asfaltirano cesto, ki ji sledimo v levo, še mimo nekaj hiš. Nad hišami se začne zmeren vzpon po ožji dolinici, kjer je planinska pot odlično nadelana in imamo občutek, kot da bi hodili po stopnicah. Če pot ne bi bila tako nadelana, kot je, bi bila precej blatna in drseča. Višje dosežemo makadamsko cesto. Levo je skromna hišica, kjer je od leta 1945 do svoje smrti 1950 živela Alma Karlin, svetovna popotnica, pisateljica in teozofinja skupaj s svojo prijateljico nemško slikarko Theo Schreiber Gammelin.

Na makadamski cesti zavijemo desno in se povzpnemo do sedelca, kjer je razcep poti. Zavijemo desno v gozd, kjer imamo dve možnosti: lahko nadaljujemo naravnost po lažji, položnejši poti, mi pa bomo zavili levo, na strmo pot, ki vodi direktno na Grmado. V spodnjem delu se pot še zmerno dviga, postopoma pa postaja vse strmejša. Višje se pot približa skalam, zavije v desno in postaja še strmejša. V tem delu je pot v mokrem in snegu tudi nevarna za zdrs. Po prečnem vzponu dosežemo razgledišče. Pod nami zazeva globok prepad. Previdno! Od razgledišča nadaljujemo po ozkem in strmem grebenu. Tik pod vrhom se vzpnemo čez skale, v pomoč sta nam celo dva klina. Sprehodimo se do vrha Grmade, kjer je velik križ z zvončkom želja, skrinjica z vpisno knjigo in žigom. Grmada je del Celjske planinske poti hkrati pa tudi del Posavskega hribovja. Odpre se lep razgled na Posavsko hribovje, Celjski Stari grad, Celje in del Savinjske doline. Ob lepi vidljivosti pa lahko vidimo vse od Julijcev, Karavank in Kamniško-Savinjskih Alp do Pohorja.

Z vrha sestopimo na drugo stran po grebenu do Koče na Grmadi oz. t. i. Pečovniške koče. Da bomo zašpilili klobaso, predlagam, da se od Pečovniške koče odpravimo še v smeri Tovstega vrha, a ko pridemo do hiše, kjer imajo ogromnega šarplaninca, zavijemo desno proti Celjski koči, ki stoji ob robu priljubljenega lokalnega smučišča. S Celjske koče sestopimo nazaj v Zagrad, kjer nas čaka jekleni konjiček. Lep krog smo naredili.

Trajanje: 2 uri

GLEDALIŠČE / Breznica, 17. marec 2024

Čarodej Jan

GLASBA / Predoslje, Stražišče, 17. marec 2024

Spustite me pod kovter, gospa Markham

OBVESTILA / Šenčur, Preddvor, 18. marec 2024

Umovadba, muzicirajmo skupaj, tombola

OBVESTILA / Šenčur, Preddvor, 19. marec 2024

IZLETI / Cerklje, 19. marec 2024

Planinski izlet DU Cerklje

PRIREDITVE / Begunje, 20. marec 2024

Vaje za ohranjanje gibalne sposobnosti

Že zdaj učenje materinščine / 13:19, 17. marec

Delo, 14, 3. : "Združenje ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Slovenije je na včerajšnjem sklepnem dnevu strokovnega posveta pripravilo ra...

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 17:17, 14. marec

Bilo je posnetih kar nekaj filmov po resničnih dogodkih, ko so sestre pomagale na smrt bolnim. Bilo je kaznivo dejanje, evtanazija ki je enako dejanje, pa baje ni.

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 11:09, 12. marec

Pri evtanaziji ne rabiš zdravnika. Medicinska sestra je dovolj.

Dražja pomoč na domu / 15:29, 8. marec

Pozdravljeni, članek nič ne omenja, za koliko se je z novimi cenami oskrbovalkam (in oskrbovalcem seveda) bolj povrnila veljava njihovega dela, kot omenja g. župan.

Spomin na bombardiranje / 20:35, 7. marec

Ohraniti je treba tudi spomin na 7 učenk in učiteljico, ki so umrli pri eksploziji v takratni meščanski šoli 29. novembra 1944 . Spominska ...

Dan Civilne zaščite / 10:16, 5. marec

Čisto enostavno! V Sloveniji je človek, biciklist, ki ni in ne bo do smrti drugega Slovenca povabil ali z njim šel na kavo. Ali je vredno to...

Dan Civilne zaščite / 18:40, 3. marec

Prav v tem segmentu je človek nerazumljiv. Rad priskoči na pomoč in pomaga drugim v nesreči kar je prav. In v sklopu Civilne zaščite, lahko ...