Če vozimo s prenizkim zračnim tlakom, pnevmatike uničujemo in jim tako močno skrajšamo življenjsko dobo.

Kaj še vpliva na izkoristek goriva

Za optimalno porabo goriva moramo v pnevmatikah imeti ustrezen tlak.

Večina voznikov nikoli ne preveri tlaka v pnevmatikah. To delo dvakrat na leto prepušča pač vulkanizerjem.

Verjetno prvič slišite, da moramo vsaj enkrat na mesec preveriti tlak. Nizek tlak v pnevmatikah zelo poveča kotalni upor in zelo vpliva na oprijem v mokrem. Torej: vsaka črpalka ima uporabno avtomatsko zračno tlačilko, ki jo vozniki lahko uporabljamo brezplačno. Ne branite se tega luksuza. V navodilih za uporabo avtomobila boste na­šli poglavje, ki govori o tem, koliko zraka potrebujejo vaše pnevmatike. Nekateri avtomobili imajo na notranji strani vrat nalepko, na kateri je napisan ta pomembni podatek.

Če vozimo s prenizkim zračnim tlakom, pnevmatike uničujemo in jim močno skrajšamo življenjsko dobo. Ampak ne gre samo za varčevanje, temveč predvsem za varnost. Strokovnjaki iz francoskega Michelina trdijo, da če je zračni tlak v pnevmatikah prenizek, je upravljanje vozila manj precizno. Če lahko vozite v zavoju s hitrostjo 100 km/h z zračnim tlakom 2,0 bara, boste lahko z zračnim tlakom 1,0 bara vozili le s hitrostjo 87 km/h oziroma s približno 10 km/h nižjo hitrostjo. Nižji je zračni tlak, slabši je oprijem, torej ravno nasprotno, kot pa je prepričana večina voznikov. Če je zračni tlak v pnevmatikah za trideset odstotkov nižji od priporočenega, je nevarnost splavanja na vodi veliko večja. Testi so tudi pokazali, da je zavorna pot z 90 km/h na 70 km/h pri zračnem tlaku 2,0 bara 40 metrov, pri zračnem tlaku 1,0 bara pa 45 metrov, kar pomeni kar 5 metrov več.

Na izkoristek goriva lahko pomembno vplivata tudi masa vozila in seveda slog vožnje. Ljudje pač različno vozimo. Pri tej trditvi je treba poudariti tudi dejstvo oziroma trditev, ki si jo hudomušno podajajo predvsem prodajalci avtomobilov na Gorenjskem: Tipka ECO je najbolj obrabljena v avtomobilih, ki jih vozijo Gorenjci. Prikimavam in pravim, da je to še najbolj pravilen slog vožnje, kajti vemo, kam pelje slog agresivne hitre vožnje. Torej, energetsko učinkovita vožnja oziroma ekovožnja lahko znatno zmanjša porabo goriva.

Vse, kar morate vedeti o sistemu za nadzor tlaka v pnevmatikah

Vzdrževanje ustreznega tlaka v pnevmatikah je pomembno tako z varnostnega kot s stroškovnega vidika, pri tem pa je lahko voznikom v pomoč sistem TPMS, ki nenehno spremlja tlak v pnevmatikah in o spremembah voznika nemudoma obvesti. Vendar je treba TPMS tako kot vsak drug sistem ustrezno servisirati, po možnosti v specializiranih servisnih delavnicah.

Nasveti serviserjev Vulco centrov za neposredne sisteme TPMS:

1. Pnevmatike servisirajte samo v specializiranih servisnih delavnicah, ki imajo ustrezno opremo in usposobljeno osebje. Med menjavo je namreč treba ravnati skladno s specifičnimi postopki, poleg tega so za testiranje senzorjev tlaka potrebna ustrezna diagnostična orodja. Nepravilno vzdrževanje lahko vozniku povzroči dodatne stroške.

2. Pri vsaki periodični menjavi pnevmatik naj serviser preveri vse posamezne elemente sistema.

3. Senzorje, ki so se poškodovali zaradi nestrokovne menjave pnevmatik, je treba nemudoma zamenjati.

4. Skrbno spremljajte – še posebno pri starejših, zlasti ameriških in francoskih avtomobilih – stanje aluminijastih ventilov s senzorji, saj pogosto oksidirajo. V nekaterih primerih je dovolj, da se zamenja ventil, žal pa je treba včasih zamenjati celoten senzor.

5. Če na armaturni plošči zasveti opozorilna lučka za nadzor tlaka, morate najprej preveriti tlak v pnevmatikah. Če meritev pokaže, da je tlak pravilen, je nekaj narobe s TPMS in je treba čim prej obiskati specializirano servisno delavnico. Včasih lahko pride tudi do težav s polnjenjem pnevmatik, vzrok pa so lahko poškodovani ventili – v tem primeru velja, da prej ko jih zamenjamo, manjši bo strošek.

6. Ob nakupu novega kompleta platišč morajo vozniki upoštevati, da je treba namestiti tudi dodatne senzorje, jih programirati in konfigurirati s sistemom.

Najpomembnejši prednosti TPMS sta boljša vodljivost vozila in krajša zavorna pot, ki pomenita večjo varnost na cesti. Poleg tega sistem pnevmatiki omogoča daljšo življenjsko dobo in zmanjšuje porabo goriva, kar pozitivno vpliva tako na denarnico kot tudi na okolje.

Oddajte svoj komentar

Kranj -4°

pretežno jasno
vlažnost: 82 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

-4/8

sreda

2/6

četrtek

2/2

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

PRIREDITVE / Gorenjska, 16. januar 2019

Medgeneracijske delavnice

PREDAVANJA / Tržič, 16. januar 2019

Po poti Alpe Adria Trail

RAZSTAVE / Bled, 16. januar 2019

Magična narava

RAZSTAVE / Jesenice, 16. januar 2019

Zgodbe minljivosti

IZLETI / Kranj, 17. januar 2019

Pohodniški izlet Dragonja–Sveti Duh

PREDAVANJA / Žiri, 17. januar 2019

Vzgoja za smisel

PREDAVANJA / Lesce, 17. januar 2019

S krepitvijo črevesne flore do boljšega zdravja

OBVESTILA / Milje, 17. januar 2019

Izdelovanja rož iz krep papirja

 

 
 

 

 
 
 

Zaradi dotrajanih oken so učenci na prepihu in mrazu / 22:03, 15. januar

Komunizem je v vaših praznih farških glavah, edini bivši komunisti pa v stranki kateri simpatizerji ste !!
V socializmu pa je bila šola zakon in učitelj spoštovana oseba !

Zaradi dotrajanih oken so učenci na prepihu in mrazu / 20:43, 15. januar

@ Janez Novak
Povsod je še, ne samo na Jesenicah.

Zaradi dotrajanih oken so učenci na prepihu in mrazu / 16:36, 15. januar

Primitivna desničarja in še bolj primitivna komentarja !

Končno v novi telovadnici / 14:52, 15. januar

Na interneti strani občine Gorenja vas, je cena, ki jo je občina Gorenja vas plačala, za izgradnjo "TAPRAVE" športne dvorane. Kot laiku mi j...

Zaradi dotrajanih oken so učenci na prepihu in mrazu / 08:02, 15. januar

"Na Osnovni šoli Koroška Bela so na nekaterih oknih tako velike špranje, da je zlasti ob mrzlem in vetrovnem vremenu v učilnicah tako hladno...

Zaradi dotrajanih oken so učenci na prepihu in mrazu / 06:22, 15. januar

Dokaz o nesposobnem ravnatelju in občinski upravi. Stavba je primerna za rušitev in izgradnjo nove. Naj si pigledajo primer šole v kraju Cer...

Marko in mama / 22:57, 14. januar

Komaj čakam nadaljevanje.
Je povedala očetu?