Promet avtomobilov v mestu se je z novimi ukrepi v zadnjih dneh že precej zmanjšal. / Foto: Tina Dokl

Novosti vsem niso všeč

Nova prometna ureditev v starem mestnem jedru Kranja razburja nekatere podjetnike, ki imajo težave z dostavo in že opažajo manjši obisk, na kranjski občini pa trdijo, da so z novim odlokom mesto naredili prijaznejše obiskovalcem in da se prilagajajo tudi prebivalcem in podjetnikom.

Kranj – »Povabili smo vas, da vam predstavimo, kakšne posledice imajo za trgovce, gostince in ostale storitvene dejavnosti spremembe prometnega režima, ki ga je Mes­tna občina Kranj vpeljala na začetku tega meseca,« je na sredinem srečanju z novinarjem v kavarni Evropa povedal Jaka Kregar in pou­daril, da se občinska uprava na čelu z županom izmika reševanju problematike, ki je zanje zelo pereča. »V primerjavi s prejšnjim prometnim režimom je po novem ukinjena možnost brezplačnega vstopa z vozilom v mestno jedro za trideset minut ob delavnikih. V teh tridesetih minutah se je v preteklosti na enostaven in poceni način opravila večina dostave, kupci pa so lahko dostopali do poslovnih prostorov in odpeljali težje in večje predmete. Zdaj to ni več mogoče. V mesto je mogoče vstopiti samo z dovolilnico med 6. in 10. uro. Zanjo je treba odšteti 36 evrov. Za dostavo po 10. uri pa je treba pridobiti dovolilnico, ki letno stane 136 evrov. Možen je tudi dostop z listkom, a je zdaj za nakup treba odšteti pet evrov,« je nov prometni režim pojasnil Jaka Kregar.

Svoje težave zaradi novosti je predstavila tudi podjetnica Urša Kocjančič, ki ima trgovinico v središču Kranja in po letu in pol razmiš­lja, da jo bo zaprla. Težave ima tudi lastnik lekarne Pri kranjskem orlu mag. Janez Erčulj, ki se boji, da bo izgubil redne, predvsem starejše stranke, prav tako pa želi, da bi se dostavljavci zdravil lahko ob vsakem času pripeljali do vrat lekarne.

Nosilci poslovnih dejavnosti v mestu so že pred uveljavitvijo spremenjene prometne ureditve županu in občinski upravi predlagali, naj bodo dovolilnice tudi po 10. uri oproščene visoke občinske takse, naj dovolilnica ne bo omejena zgolj na pet registrskih številk, naj po deseti uri ne bi vozili zgolj na dostavna mesta, ampak do vseh lokalov, pa tudi naj bo nosilcem poslovnih dejavnosti omogočeni brezplačni vstopi, ki jih lahko uporab­ljajo po svoji presoji. Prav tako naj bi zagotovili dostop z vozili za invalide in starejše, predvsem do zdravnikov in lekarne.

Iz kranjske občinske uprave so jim odgovorili, da je nova prometna ureditev najboljša rešitev za vse udeležence in da se bo upravičenost ukrepov pokazala skozi čas.

Podobnega mnenja je bil na sredini novinarski konferenci tudi kranjski župan Boštjan Trilar, ki je pojasnil, da so z novim odlokom preprečili zlorabe, da se tisti, ki ne sodijo v mesto, po mestu ne morejo voziti. Prej so namreč nekateri mesto izrabili kot bližnjico za vožnjo iz Huj proti Globusu, marsikdo pa je parkiral tudi na mestih, ki temu niso namenjena. »Z novo ureditvijo smo sledili cilju, da je staro mesto prijaznejše, varnejše in bolje dostopno za stanovalce, podjetnike in obiskovalce. S tem smo dodali tržno možnost za poslovne subjekte, ki delujejo v mestu, da bodo s povečanim obiskom še lažje dosegali svoje poslovne priložnosti. Kazalci so pozitivni, gospodarskim subjektom promet narašča. Prav tako se je za 27 odstotkov povečal turistični obisk, kar pomeni hkrati za toliko večji tržni potencial. Tako moramo vsi skupaj, tudi občina, na valu pozitivnih sprememb vztrajati, jih izkoristiti, zato da bo mesto še bolj živahno, lepo in zanimivo,« je pojasnil župan Boštjan Trilar in dodal, da je bil odlok pripravljen premišljeno, proces je trajal dovolj časa, upoštevane pa so bile tudi vse relevantne pripombe.

»Na terenu smo se dobivali tudi individualno, tako jaz sam kot tudi drugi zaposleni v mestni upravi, in upoštevali smo tudi povsem individualne potrebe posameznih poslovnih subjektov,« je poudaril župan Boštjan Trilar, vodja Urada za gospodarstvo in gospodarske javne službe pri Mestni občini Kranj Miha Juvan pa je pojasnil, da je proces priprave prometnih sprememb potekal leto in pol. Kljub temu se z nekaterimi v mestu še vedno dogovarjajo o najboljših možnih rešitvah. Tako je tudi s tržnico, kjer bo za nemoteno dostavo poskrbela Komunala Kranj, ki tržnico tudi upravlja.

Oddajte svoj komentar

Kranj 7°

zmerno oblačno
vlažnost: 68 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

-2/12

nedelja

0/11

ponedeljek

5/9

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Šenčur, 22. april 2024

Umovadba

RAZSTAVE / Škofja Loka, 22. april 2024

Razstava risb Petra Jovanoviča

RAZSTAVE / Jesenice, 22. april 2024

Razstava Helene Vidmar

IZLETI / Kranj, 23. april 2024

Kolesarski izlet DU Kranj

OBVESTILA / Naklo, 25. april 2024

Izobraževalna platforma Digiagri

IZLETI / Šenčur, 27. april 2024

Bevkov vrh, Ermanovec

 

 
 

 

 
 
 

Za pravico do groba in spomina / 11:08, 20. april

Ppopraverk:
Premiera dokumentarnega filma bo ob 17. uri.

Za pravico do groba in spomina / 09:52, 20. april

Da se izognemu nadaljevanju povojnim tabu temam, je treba članku dodati:- Ministrstvo za kulturo kljub dopolnitvam in dodatni obravnavi zavr...

Subvencija tudi za e-kolesa / 08:17, 18. april

Glede na hitrost birokratov bodo subvencije verjetno pripravljene tik pred smučarsko sezono.

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...