Medtem ko se nasprotniki vladnega projekta drugega tira zavzeto pripravljajo na ostro referendumsko kampanjo, se vlada že pospešeno pripravlja na začetek pripravljalnih del. / Foto: Gorazd Kavčič

Mesec dni do referenduma

Danes se začenja referendumska kampanja o zakonu o drugem tiru med Divačo in Koprom. O njegovi (ne)uveljavitvi bodo volivci odločali 24. septembra.

Kranj – Ali ste za to, da se uveljavi Zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper (ZIUGDT), ki ga je sprejel državni zbor na seji dne 8. maja 2017? O tem vprašanju bodo volivci odločali na referendumu 24. septembra. Danes se uradno začenja tudi referendumska kampanja, v kateri bodo njeni organizatorji soočali argumente za izgradnjo drugega tira, ki temelji na javno-javnem partnerstvu in predvideva sodelovanje ene ali več zalednih držav pri financiranju projekta, in argumenti nasprotnikov vladnega projekta, ki ga je sicer državni zbor prvič potrdil 20. aprila, po izglasovanem vetu v državnem svetu pa ga je drugič podprl še 8. maja.

Vlada je za izvedbo projekta ustanovila projektno podjetje 2TDK, ki bo prejelo koncesijo. V projekt lahko vstopijo tudi t. i. zaledne države (največ zanimanja kaže Madžarska, ki ponuja dvesto milijonov evrov vložka), ki pa ne smejo prevzeti deleža, enakega ali večjega od tistega, ki ga ima v lasti Slovenija. Države investitorke s tem ne bi mogle poseči v lastniško infrastrukturo Luke Koper ali pridobiti pavice do prednostnega usmerjanja železniškega prometa. Denar za alternativno infrastrukturo, ki bi razbremenila avtoceste, bodo predvidoma poplačali s povečanjem cestnine za težka tovorna vozila, uvedli pa bi tudi dajatev na pretovor v Luki Koper. Vrednost gradbenih del naj bi po zadnjih zagotovilih državnega sekretarja na ministrstvu za infrastrukturo Jureta Lebna znašala 863 milijonov evrov, skupaj s predvidenimi stroški širitve treh servisnih cevi v največjih predorih pa naj bi dosegla 960 milijonov evrov. Slovenija je za pripravljalna dela, s katerimi nameravajo začeti novembra, pridobila okoli 44 milijonov evrov evropskih sredstev, računajo pa tudi, da bodo za drugi tir pridobili od osemdeset do sto milijonov evrov na t. i. blending razpisu Evropske komisije.

Takšnemu zakonu so že v državnem zboru nasprotovale vse opozicijske stranke in civilna družba. Nasprotujejo mu tudi v Luki Koper, po drugi strani pa ga podpira Mestna občina Koper. Največji kritik vladnega projekta je društvo Davkoplačevalci se ne damo pod vodstvom Vilija Kovačiča, ki je tudi pobudnik referenduma. Njihove glavne argumente proti zakonu o drugem tiru lahko strnemo takole: Projekt se da izvesti bistveno ceneje in hitreje ter z manj škode za okolje. Nasprotniki vladnega projekta opozarjajo še na korupcijsko tveganje, moti pa jih tudi, ker drugi tir ne bo potekal po obstoječi trasi železniške proge med Divačo in Koprom. Drugi tir naj bi namreč potekal po novi, 27,1 kilometra dolgi trasi, na kateri bi bilo osem predorov s skupno dolžino 20,5 kilometra, dva viadukta, trije mostovi in galerija, ob tem pa še 16,5 kilometra ubežnih predorov in 1,65 kilometra dodatnih povezav med predori in rovi.

Za drugi tir obstaja več alternativnih predlogov, enega od njih je podala tudi ekipa pod vodstvom prof. dr. Jožeta Duhovnika, predstojnika katedre za konstruiranje in transportne sisteme s fakultete za strojništvo v Ljubljani. Njihov predlog je dvotirna proga, ki bi večinoma potekala po obstoječi progi Koper–Divača. To bi modernizirali in ji dodali drugi tir s protipožarno in zvočno zaščito. Nov odsek bi bilo treba zgraditi edino na kraškem robu, ki bi ga premagali z izgradnjo dvotirnega štirikilometrskega predora, v katerem bi zaradi precejšnjega naklona uporabili inovativno rešitev sovprežne vleke z jekleno vrvjo in rekuperacijo električne energije. Po Duhovnikovih zagotovilih bi takšen projekt izvedli bistveno ceneje, hitreje in z manj škode za okolje.

Oddajte svoj komentar

Kranj -1°

oblačno
vlažnost: 95 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

0/1

ponedeljek

-2/4

torek

0/4

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

 

 

 

 

PRIREDITVE / Mojstrana, 19. februar 2018

Počitniške aktivnosti

PRIREDITVE / Kranj, Cerklje, Preddvor, Šenčur, 19. februar 2018

Medgeneracijske prireditve

GLEDALIŠČE / Trzin, 19. februar 2018

Prigode modernega samca

OBVESTILA / Radovljica, 19. februar 2018

Srečanje ljudi s težavami s ščitnico

PRIREDITVE / Mojstrana, 20. februar 2018

Počitniške aktivnosti

PREDAVANJA / Vodice, 20. februar 2018

O Galiciji

OBVESTILA / Kranj, 20. februar 2018

Delavnica vaj iVitalis

PRIREDITVE / Mojstrana, 21. februar 2018

Počitniške aktivnosti

 

 
 

 

 
 
 

Slovenija v vojni 1941–1945 / 13:34, 17. februar

Smrt fašizmu in njihovim domačim pomagačem ! ! !

Ob obletnici prvega pristopa na Triglav / 16:42, 13. februar

Lep pozdrav pogovornemu omizju. Triglav je simbol slovenstva, ki ga je vizionarsko izpovedal Semrajc, uglasbil pa Fleischman. Bodimo ponosni...

Eden najvišjih proračunov / 01:04, 2. februar

ČUDOVITO! Mi bo lahko župan Čebulj izplačal denarni dolg ki mi ga je dolžan za pol leta po pogodbi iz koncesije, saj sem še vedno uradno po...

Spor z očetom končal z nožem / 19:18, 31. januar

Ko tole berem se se spomnil na zapis v komentarju na zapis v zadevi:
https://www.google.si/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.24sa...

Glasove jemlje levim in desnim / 12:17, 27. januar

A to bo gospod Marijan Šarec kandidiral v vseh 88 volilnih enotah? So že spremenili zakonodajo ali vas to še čaka?
Ah, to naivno ljudstv...

Ustanovili civilno iniciativo / 11:14, 24. januar

Kadarkoli se pojavi Pavel Rupar s kakšno idejo sem prepričan iz izkušenj iz preteklosti, da to ne more biti nič razumnega ali pametnega. Tak...

Nasprotujejo potvarjanju zgodovine / 21:34, 19. januar

Grob v Dražgošah

Spodnji komentar je skrajšano pismo poslano na Glas po zgornjem članku g. Dežmana kot pismo bralca. Še pred proslav...