Po 1. maju je registracija mopedov obvezna. / Foto: Gorazd Kavčič

Lastništvo lahko potrdi priča

S 1. majem bo obvezno registrirati tudi mopede. Za vse, ki nimajo zahtevanega dokazila o izvoru in lastništvu svojega mopeda, je predviden t. i. ugotovitveni postopek.

Kranj – Pred tedni je po Facebooku zaokrožil tragikomičen zapis nekoga, ki je skušal registrirati svoj 38 let star moped, ki razvije najvišjo hitrost 25 km/h, kar zapoveduje nova zakonodaja. V omenjeni objavi se njen avtor med drugim ni mogel načuditi »predpisu«, da mora biti lastnik, ki si želi pridobiti lastninsko pravico nad mopedom, za kar sicer ne poseduje nobenega drugega ustreznega dokazila, 18 let starejši od mopeda, priči, ki bi v t. i. ugotovitvenem postopku verodostojno potrdili obstoj lastništva, pa še petnajst let starejši od njega. Da bi bilo tako pravilo absurdno, se je videlo že po množičnem odzivu in komentarjih ostalih uporabnikov družabnega omrežja, od katerih pa – zanimivo – ni skoraj nihče podvomil o resničnosti navedb. No, mi smo, zato smo za pojasnilo povprašali Uroša Grabca, vodjo kranjske poslovne enote AMZS, kjer izvajajo tudi tehnične preglede in registracijo vozil.

Pomembna tudi starost priče

Novela zakona o motornih vozilih s 1. majem res uvaja obvezno registracijo mopedov oziroma koles s pomožnim motorjem, ki razvijejo najvišjo hitrost 25 km/h, pri njihovi vožnji pa je potrebna tudi uporaba čelade. Za registracijo lastniki potrebujejo dokazilo o izvoru in lastništvu vozila, homologacijski dokument (za mopede, ki so bili dani v promet po 1. oktobru 1993, če je moralo biti izdano, oz. obvezno po 1. maju 2004), dokazilo o sklenjenem zavarovanju avtomobilske odgovornosti in dokazilo o tehnični brezhibnosti vozila. Prvi tehnični pregled je sicer pri mopedih tako kot pri drugih motornih vozilih obvezen štiri leta po prvi registraciji, nato vsaki dve leti do osmega leta starosti, potem pa vsako leto. Je pa tehnični pregled obvezen že pri prvi registraciji, če je moped starejši od štirih let.

Za moped, ki je bil kupljen v Sloveniji, se kot dokazilo o izvoru in lastništvu šteje račun o nakupu novega mopeda ter račun oz. kupoprodajna pogodba o prenosu lastništva s prvega na zadnjega lastnika (zahtevana je torej sledljivost lastništva). Zakon pa dovoljuje tudi registracijo tistih mopedov, ki so bili na ozemlju Slovenije pred 1. majem 2004, četudi ni dokazil o izvoru in lastništvu. Pogoj pa je, da lastništvo ni sporno, kar se ugotavlja v posebnem ugotovitvenem postopku, še pred tem pa se podatki o mopedu tudi vnesejo v sistem. V ugotovitvenem postopku lastnik poda izjavo, kako je moped prišel v njegovo last in da je bil moped v Sloveniji že pred 1. majem 2004. Njegovo izjavo morata potrditi praviloma dve priči, ki pa morata biti dovolj stari, da se lahko spominjata pridobitve lastništva in lahko potrdita tudi, da je bil moped v Sloveniji že pred 1. majem 2004, če tega ni mogoče dokazati z listinami. »Iz tega torej izhaja, da kot priča ne more nastopati nekdo, ki je bil tisto leto, od katerega se dokazuje obstoj lastništva, star na primer eno leto ali pa celo še ni bil rojen. V vsakem primeru pa mora priča biti polnoletna,« je pojasnil Grabec.

Doslej nobenih težav

Stranka sicer lahko izjavo o lastništvu podkrepi tudi z drugimi listinami v zvezi z mopedom, na primer s fotografijo iz tistega časa ali morebitno pogodbo s prejšnjim lastnikom. Grabec še opozarja, da mladoletnik (od dopolnjenega 14. do še ne dopolnjenega 18. leta) pri vlogi za registracijo ne mora nastopati sam, temveč le ob prisotnosti starša ali skrbnika, ki poda svoje soglasje. Mladoletnik, ki še ni dopolnil 15 let, tudi ne more biti stranka v posebnem ugotovitvenem postopku. Zaradi težav z računi o nakupu mopeda je ministrstvo za infrastrukturo z navodilom dovolilo dokazovanje lastništva z ugotovitvenim postopkom tudi za mopede, ki so prišli v Slovenijo tudi po 1. maju 2004, vendar le za tiste z največjo hitrostjo do 25 km/h, morajo pa ti mopedi obvezno imeti homologacijski dokument (potrdilo o skladnosti), dodaja. Vozniško dovoljenje za registracijo mopedov do 25 km/h ni potrebno.

Od 6. aprila naprej, ko je mopede že možno registrirati, so v kranjski poslovalnici AMZS v povprečju opravili od štiri do šest njihovih registracij dnevno. »Za približno polovico mopedov se je izkazalo, da lastniki niso imeli dokazil o lastništvu, v teh primerih so se izvedli ugotovitveni postopki. Doslej so še v vseh ugotovitvenih postopkih nastopale verodostojne priče,« je pojasnil Grabec.

Mopeda, ki zaradi predelave dosega višjo hitrost od 25 km/h, sprememba hitrosti pa ni vpisana kot predelava, ni možno registrirati, še opozarja Grabec. V tem primeru mora lastnik pri pooblaščeni organizaciji zaprositi za odobritev predelave, ki pa mora biti izvedena na servisu in skladna s homologacijsko dokumentacijo, ali pa moped predelati nazaj v prvotno stanje. Če pa je moped tovarniško izdelan za hitrost, ki je večja od 25 km/h, pa se registrira kot moped do 45 km/h.

Prva registracija mopeda z vsemi potrebnimi postopki in njegovo zavarovanje vas bo stala približno sto evrov. Polna cena zavarovanja znaša od 25 do 30 evrov, glede na vaš bonus ali malus pa je seveda lahko tudi nižja ali višja. Cena tehničnega pregleda je dobrih 17 evrov, prva (nova) registracija stane 19,70 evra, nadaljnja podaljšanja registracije pa 8,90 evra. Za izdajo prometnega dovoljenja boste plačali dober evro, za tablico pa slabih osem evrov. Generiranje na stezi in ugotovitveni postopek za lastništvo, kar je enkraten znesek ob prvi registraciji, če lastnik nima dokumentov, staneta 35 evrov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 16°

zmerno oblačno
vlažnost: 76 %
veter: SV, hitrost: 4 km/h

11/20

četrtek

8/24

petek

9/26

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

PRIREDITVE / Gorenjska, 25. maj 2017

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Preddvor, Jesenice, 25. maj 2017

Za otroke

PRIREDITVE / Tržič, Hrušica, 25. maj 2017

Predstavitev knjige o Vojtehu Kurniku

PRIREDITVE / Tržič, 25. maj 2017

Podjetniški večer

PRIREDITVE / Kranjska Gora, 25. maj 2017

Raziskave lesa na etnološki dediščini Liznjekove domačije

RAZSTAVE / Jesenice, 25. maj 2017

Risba-barva-prostor

RAZSTAVE / Kranj, 25. maj 2017

Likovna dela Irene Orel in Maruše Štibelj

 

 
 

 

 
 
 

Perne odhaja v Ljubljano / 20:41, 23. maj

Dr. Perne je bil najboljši kranjski župan.

Uredili varno povezavo za pešce / 15:41, 17. maj

Spostovani gospod zupan,

Ali je ta pespot namenjena samo pescem ali tudi kolesarjem? Bo temu ustrezno tudi oznacena?
V prometu so ...

Pripravite se na čakanje / 21:13, 12. maj

Nerazumem kako to da morajo v karavanskem tunelu vedno nekaj popravljati? Ljubel stoji ze od leta 1944 pa vedno vse deluje! V Avstriji sta d...

Noče spet podoživljati groze / 18:42, 7. maj

Take idiote je treba dozivljensko zapreti, ampak nekje kjer bi moralo za svojo prehrano tudi delati.

Večja varnost ali daljše kolone? / 14:29, 6. maj

Najprej se moramo vprašati ali sploh zmoremo in hočemo nadzorovati shengensko mejo. Če nas bodo bolj skrbeli zastoji in hrvaški turizem se bo shengenska meja prestavila na avstrijsko mejo.

Lastništvo lahko potrdi priča / 22:16, 4. maj

In koliko je star ta ki je ta zakon naredil? V cigavi glavi se je lahko porodila taksna ideja? On starosti pric? Kaj takega se lahko dogaja ...

Konjeniki za Evropo brez meja / 22:05, 4. maj

Kaj nam pomagajo konjeniki za Europo brez meja! Ce nam jo Cmerar zapira ce z bodeco zico in drugacno ograjo! Codno da samo slovenija izvaja ...