Po 1. maju je registracija mopedov obvezna. / Foto: Gorazd Kavčič

Lastništvo lahko potrdi priča

S 1. majem bo obvezno registrirati tudi mopede. Za vse, ki nimajo zahtevanega dokazila o izvoru in lastništvu svojega mopeda, je predviden t. i. ugotovitveni postopek.

Kranj – Pred tedni je po Facebooku zaokrožil tragikomičen zapis nekoga, ki je skušal registrirati svoj 38 let star moped, ki razvije najvišjo hitrost 25 km/h, kar zapoveduje nova zakonodaja. V omenjeni objavi se njen avtor med drugim ni mogel načuditi »predpisu«, da mora biti lastnik, ki si želi pridobiti lastninsko pravico nad mopedom, za kar sicer ne poseduje nobenega drugega ustreznega dokazila, 18 let starejši od mopeda, priči, ki bi v t. i. ugotovitvenem postopku verodostojno potrdili obstoj lastništva, pa še petnajst let starejši od njega. Da bi bilo tako pravilo absurdno, se je videlo že po množičnem odzivu in komentarjih ostalih uporabnikov družabnega omrežja, od katerih pa – zanimivo – ni skoraj nihče podvomil o resničnosti navedb. No, mi smo, zato smo za pojasnilo povprašali Uroša Grabca, vodjo kranjske poslovne enote AMZS, kjer izvajajo tudi tehnične preglede in registracijo vozil.

Pomembna tudi starost priče

Novela zakona o motornih vozilih s 1. majem res uvaja obvezno registracijo mopedov oziroma koles s pomožnim motorjem, ki razvijejo najvišjo hitrost 25 km/h, pri njihovi vožnji pa je potrebna tudi uporaba čelade. Za registracijo lastniki potrebujejo dokazilo o izvoru in lastništvu vozila, homologacijski dokument (za mopede, ki so bili dani v promet po 1. oktobru 1993, če je moralo biti izdano, oz. obvezno po 1. maju 2004), dokazilo o sklenjenem zavarovanju avtomobilske odgovornosti in dokazilo o tehnični brezhibnosti vozila. Prvi tehnični pregled je sicer pri mopedih tako kot pri drugih motornih vozilih obvezen štiri leta po prvi registraciji, nato vsaki dve leti do osmega leta starosti, potem pa vsako leto. Je pa tehnični pregled obvezen že pri prvi registraciji, če je moped starejši od štirih let.

Za moped, ki je bil kupljen v Sloveniji, se kot dokazilo o izvoru in lastništvu šteje račun o nakupu novega mopeda ter račun oz. kupoprodajna pogodba o prenosu lastništva s prvega na zadnjega lastnika (zahtevana je torej sledljivost lastništva). Zakon pa dovoljuje tudi registracijo tistih mopedov, ki so bili na ozemlju Slovenije pred 1. majem 2004, četudi ni dokazil o izvoru in lastništvu. Pogoj pa je, da lastništvo ni sporno, kar se ugotavlja v posebnem ugotovitvenem postopku, še pred tem pa se podatki o mopedu tudi vnesejo v sistem. V ugotovitvenem postopku lastnik poda izjavo, kako je moped prišel v njegovo last in da je bil moped v Sloveniji že pred 1. majem 2004. Njegovo izjavo morata potrditi praviloma dve priči, ki pa morata biti dovolj stari, da se lahko spominjata pridobitve lastništva in lahko potrdita tudi, da je bil moped v Sloveniji že pred 1. majem 2004, če tega ni mogoče dokazati z listinami. »Iz tega torej izhaja, da kot priča ne more nastopati nekdo, ki je bil tisto leto, od katerega se dokazuje obstoj lastništva, star na primer eno leto ali pa celo še ni bil rojen. V vsakem primeru pa mora priča biti polnoletna,« je pojasnil Grabec.

Doslej nobenih težav

Stranka sicer lahko izjavo o lastništvu podkrepi tudi z drugimi listinami v zvezi z mopedom, na primer s fotografijo iz tistega časa ali morebitno pogodbo s prejšnjim lastnikom. Grabec še opozarja, da mladoletnik (od dopolnjenega 14. do še ne dopolnjenega 18. leta) pri vlogi za registracijo ne mora nastopati sam, temveč le ob prisotnosti starša ali skrbnika, ki poda svoje soglasje. Mladoletnik, ki še ni dopolnil 15 let, tudi ne more biti stranka v posebnem ugotovitvenem postopku. Zaradi težav z računi o nakupu mopeda je ministrstvo za infrastrukturo z navodilom dovolilo dokazovanje lastništva z ugotovitvenim postopkom tudi za mopede, ki so prišli v Slovenijo tudi po 1. maju 2004, vendar le za tiste z največjo hitrostjo do 25 km/h, morajo pa ti mopedi obvezno imeti homologacijski dokument (potrdilo o skladnosti), dodaja. Vozniško dovoljenje za registracijo mopedov do 25 km/h ni potrebno.

Od 6. aprila naprej, ko je mopede že možno registrirati, so v kranjski poslovalnici AMZS v povprečju opravili od štiri do šest njihovih registracij dnevno. »Za približno polovico mopedov se je izkazalo, da lastniki niso imeli dokazil o lastništvu, v teh primerih so se izvedli ugotovitveni postopki. Doslej so še v vseh ugotovitvenih postopkih nastopale verodostojne priče,« je pojasnil Grabec.

Mopeda, ki zaradi predelave dosega višjo hitrost od 25 km/h, sprememba hitrosti pa ni vpisana kot predelava, ni možno registrirati, še opozarja Grabec. V tem primeru mora lastnik pri pooblaščeni organizaciji zaprositi za odobritev predelave, ki pa mora biti izvedena na servisu in skladna s homologacijsko dokumentacijo, ali pa moped predelati nazaj v prvotno stanje. Če pa je moped tovarniško izdelan za hitrost, ki je večja od 25 km/h, pa se registrira kot moped do 45 km/h.

Prva registracija mopeda z vsemi potrebnimi postopki in njegovo zavarovanje vas bo stala približno sto evrov. Polna cena zavarovanja znaša od 25 do 30 evrov, glede na vaš bonus ali malus pa je seveda lahko tudi nižja ali višja. Cena tehničnega pregleda je dobrih 17 evrov, prva (nova) registracija stane 19,70 evra, nadaljnja podaljšanja registracije pa 8,90 evra. Za izdajo prometnega dovoljenja boste plačali dober evro, za tablico pa slabih osem evrov. Generiranje na stezi in ugotovitveni postopek za lastništvo, kar je enkraten znesek ob prvi registraciji, če lastnik nima dokumentov, staneta 35 evrov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 4°

oblačno
vlažnost: 92 %
veter: J, hitrost: 11 km/h

10/16

torek

-2/14

sreda

2/12

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

DELAVNICE / Šenčur, Tupaliče, 16. april 2024

Muzicirajmo skupaj, kulinarična delavnica

IZLETI / Cerklje, 16. april 2024

Planinski izlet DU Cerklje

PREDAVANJA / Škofja Loka, 17. april 2024

O ukvarjanju s homeopatijo

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

 

 
 

 

 
 
 

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?