Pripeti tudi v trgovino

Med številnimi preventivnimi akcijami, ki jih za letos pripravlja javna agencija za varnost prometa, je tudi aktualna nacionalna akcija o uporabi varnostnega pasu, s katero želijo povečati uporabo varnostnih pasov na vseh vožnjah in v vseh vozilih, kar bi zmanjšalo težo posledic prometnih nesreč. Varnostni pas je najbolj učinkovit pri direktnih trkih od spredaj in pri prevrnitvah. Njegova dosledna uporaba pri vozniku in sopotniku na prednjem sedežu v vozilu zmanjša tveganje za smrtno žrtev kar za polovico, enako za hude poškodbe, tudi tveganje za nastanek lažjih poškodb se zmanjša za četrtino. Na zadnjih sedežih so varnostni pasovi resda nekoliko manj učinkoviti, a še vedno zmanjšajo tveganje za hude poškodbe in smrtne žrtve za četrtino.

Čeprav se verjetno vsi zavedamo, da nam varnostni pas v primeru prometne nesreče lahko reši tudi življenje, se še vedno zgodi, da pri njegovi uporabi nismo povsem dosledni, ne pri sebi ne pri otrocih. Odrasli se predvsem neradi pripenjamo na zadnjih sedežih in na kratkih vožnjah, pri otrocih se dogaja, da se ne uporabljajo vedno otroški varnostni sedeži, zlasti ko jih vozi nekdo izven družine, ki nima majhnih otrok in zato takega sedeža nima v avtomobilu.

Tudi na AVP ugotavljajo, da večina ljudi pozitivno ocenjuje uporabo varnostnih pasov, vendar pogosto, predvsem na vsakodnevnih in krajših vožnjah, podcenjuje tveganje in možne posledice trka. O tem pričajo tudi rezultati opazovanj, ki jih je izvedla agencija. Ti kažejo, da med vožnjo uporablja varnostni pas 90 odstotkov voznikov, 92 odstotkov potnikov spredaj in le dva od treh potnikov na zadnjih sedežih. Otroci so v povprečju pripeti v 93 odstotkih. Najbolj pogosto smo pripeti na avtocestah in regionalnih cestah, torej na daljših poteh, najmanjkrat pa se pripenjamo na ulicah znotraj naselij, torej na poti v trgovino ali službo.

In kaj pravi statistika? V lanskem letu je v Sloveniji umrlo 45 voznikov in 16 potnikov osebnih vozil, dobra tretjina od njih pa v času nesreče ni uporabljala varnostnega pasu. Statistični podatki tudi razkrivajo, da otroci v vozilih niso pogosto ustrezno pripeti in nameščeni v otroških varnostnih sedežih. Njihova pripetost se je v zadnjem desetletju sicer zelo povečala, še vedno pa prepogosto niso pripeti ali pravilno pripeti v ustreznih sedežih na ulicah, znotraj naselij, torej na najkrajših poteh od doma do šole ali vrtca.

Koristi uporabe varnostnega pasu v vozilih so neprecenljive, ko ta ponesrečencu reši življenje. Pa še udarilo nas ne bo po žepu, ko se bomo peljali mimo policijske patrulje ...

Oddaj svoj komentar

Kranj 8°

pretežno jasno
vlažnost: 93 %
veter: Z, hitrost: 4 km/h

8/22

petek

10/25

sobota

11/27

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 26. maj 2017

Na srečanje gorenjskih upokojencev pohodnikov

PRIREDITVE / Gorenjska, 26. maj 2017

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Preddvor, Jesenice, 26. maj 2017

Za otroke

ŠPORT / Tržič, 26. maj 2017

Tretji Mavrični tek

IZLETI / Cerklje, 26. maj 2017

Meddruštveni pohod gorenjskih upokojencev

GLASBA / Primskovo, 26. maj 2017

Življenje je vrtiljak

PRIREDITVE / Škofja Loka, 27. maj 2017

Nina Pušlar pod zvezdami

IZLETI / Brezje, 27. maj 2017

Pohod in tek po Rožnovenski poti

 

 
 

 

 
 
 

Perne odhaja v Ljubljano / 20:41, 23. maj

Dr. Perne je bil najboljši kranjski župan.

Uredili varno povezavo za pešce / 15:41, 17. maj

Spostovani gospod zupan,

Ali je ta pespot namenjena samo pescem ali tudi kolesarjem? Bo temu ustrezno tudi oznacena?
V prometu so ...

Pripravite se na čakanje / 21:13, 12. maj

Nerazumem kako to da morajo v karavanskem tunelu vedno nekaj popravljati? Ljubel stoji ze od leta 1944 pa vedno vse deluje! V Avstriji sta d...

Noče spet podoživljati groze / 18:42, 7. maj

Take idiote je treba dozivljensko zapreti, ampak nekje kjer bi moralo za svojo prehrano tudi delati.

Večja varnost ali daljše kolone? / 14:29, 6. maj

Najprej se moramo vprašati ali sploh zmoremo in hočemo nadzorovati shengensko mejo. Če nas bodo bolj skrbeli zastoji in hrvaški turizem se bo shengenska meja prestavila na avstrijsko mejo.

Lastništvo lahko potrdi priča / 22:16, 4. maj

In koliko je star ta ki je ta zakon naredil? V cigavi glavi se je lahko porodila taksna ideja? On starosti pric? Kaj takega se lahko dogaja ...

Konjeniki za Evropo brez meja / 22:05, 4. maj

Kaj nam pomagajo konjeniki za Europo brez meja! Ce nam jo Cmerar zapira ce z bodeco zico in drugacno ograjo! Codno da samo slovenija izvaja ...