Megla in sonce; na levi strani pa slabo vidna skala, Kopa, naš vrh / Foto: Jelena Justin

Izrazita skala

Kopa (1360 m) – V soseščini Porezna. Neznani, nizek greben, ki, če imamo srečo z vremenom, ponudi fantastičen razgled na vse strani neba.

Če se z vrha Porezna zazremo proti jugovzhodu, je pred nami vidnih kar nekaj hribčkov in grebenčkov; napočil je čas, da enega od grebenov prehodimo in obiščemo Kopo.

Zapeljemo se v Škofjo Loko, kjer nadaljujemo proti Železnikom oz. Selški dolini. Skozi Železnike nadaljujemo skozi Zali Rovt in kmalu opazimo smerokaz za Davčo. Zavijemo levo proti Davči in sledimo oznakam za Smučarski center Cerkno. Ko pripeljemo do smučišča, peljemo še naprej, kjer višje dosežemo parkirišče Tuškov grič. Zavijemo ostro desno na ožjo asfaltirano cesto, ki pelje proti Apartmaju Marjetka. Asfaltirana cesta se zmerno vzpne, nato položi in sčasoma postane makadamska. Kmalu dosežemo križišče na Razpotju (1068 m), kjer je ob ekološkem otoku na levi strani tudi manjše parkirišče z informativnimi tablami.

S parkirišča se usmerimo na kolovoz, kjer je na začetku ličen smerokaz za Kopo in Porezen. Nadaljujemo po kolovozu čez travnato pobočje, s katerega se nam odpre pogled na greben Cimprovke; skrajno levo, tista skala, ki jo vidimo, je naš vrh, Kopa, 1360 m. Pot se celo malce spusti, nato pa preide v gozd. Prečimo gozdni studenček, nato pa pot zagrize v strmino in se močno vzpne. Markacije na poti so nekaj posebnega: lesene tablice z vžgano lok-smučko, ki je značilna za te kraje, predvsem za Novake. Pot se strmo vzpenja. Sledimo kolovozu, pot višje malce zavije desno in se še strmeje povzpne. Na vrhu dosežemo sedlo med Prvičem in Črtovim robom. Nadaljujemo levo, na kar nas usmeri tudi smerokaz Kopa in Porezen. Še vedno hodimo po kolovozu, ki se strmo vzpenja. Malce višje s kolovoza levo zavije še en kolovoz, a mi sledimo kar naravnost. Kmalu se nam na desni strani pokaže Porezen. Dosežemo razgledne travnike, ko se kolovoz spremeni v uživaško, razgledno planinsko stezico. Prečimo travnik in se povzpnemo še na eno sedelce, s katerega zavijemo desno v gozd. Smo na grebenu Cimprovke. Pot poteka povsem po robu. Kmalu smo na razpotju: levo Kopa, desno Vrše in Porezen. Pot se strmo spusti in strmina je ojačana s stopnicami, kar naredi sestop lažji, saj bi bilo sicer po dežju nevarno za zdrs. Sledi še zaključni vzpon in že smo pri razgledni klopci; razgledni, če imamo srečo z vremenom. Ob mojem vzponu razgleda ni bilo; sicer pa vidimo Cerkno in vasi pod Cimprovko, Ratitovec, Trnovski gozd. Če je vreme res lepo, se pokažejo celo Kamniško-Savinjske Alpe.

Sestopimo po poti vzpona, lahko pa si vzpon malce podaljšamo in na sedlo pod Prvičem zagrizemo še na Prvič ter na njegovi vzhodni strani sestopimo do jeklenega konjička.

Trajanje: 2 uri

-6/7

sobota

OBVESTILA / Preddvor, Šenčur, Naklo, 26. januar 2024

Telovadba, ustvarjalna delavnica, zdrave navade ...

GLEDALIŠČE / Predoslje, 26. januar 2024

IZLETI / Kranj, 3. februar 2024

Na Lepenatko

Največ kršitev v Mavčičah / 07:57, 24. januar

Merilno mesto v Stražišču (Škofjeloška) je namenjeno le in zgolj inkasantstvu. Lokalna skupnost si že leta prizadeva za ureditev krožišča na...

Volk v dolini Kokre / 14:09, 23. januar

V gozdu oz. divjini je volk avtohtona vrsta, koza ali ovca pač ne..

V Dražgošah poziv k miru / 14:02, 23. januar

Ne podpiram ne komonistov ne domobrancev, je pa vedno bolj jasno, da so že takrat za vsem stali židje..
Moše Pijade, Kardelj, Rupnik itd..

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 13:54, 23. januar

Dežman, podatki o priseljevanju po obdobjiih so dostopni na spletu, javno!
Sicer pa ja, reakcija tipičnega SDS betonerja..Šiptar nikoli nič kriv ker, kOmOnisti, mediji, Srbi, Kučan..

V Dražgošah poziv k miru / 11:07, 22. januar

Zgodovinar Premk pravi, da so revolucionarji zmagali v Dražgošah, ker jih Nemci niso ujeli. Njegova izjava v oddaji na Planet TV. Zato v Dra...

V Dražgošah poziv k miru / 10:14, 22. januar

1. Okupacoija je pravno stanje na kakem ozemlju, ki ga je tuja država, navadno z bojem, spravila pod svojo oblast"(Fran) Oktobra 1940 v Zagr...

Na plečih pacientov / 23:27, 21. januar

Samo zdravo konkurenco med javnim in privatnim je treba vzpostaviti, da se borijo za paciente. To je naravna in človeška zakonitost in samo to deluje.