Novi merilnik hitrosti že učinkuje

Čeprav novi merilnik hitrosti v Hrastju pri Kranju še vedno deluje le poskusno, že ugodno vpliva na hitrost vožnje na lokalni cesti.

Hrastje – Odsekovni merilnik v Hrastju sicer še vedno deluje poskusno in kršiteljev omejitev hitrosti mestni redarji še ne kaznujejo, a se je že pokazalo, da pilotni projekt umirjanja hitrosti na cesti Čirče–Hrastje deluje, ugotavljajo na Mestni občini Kranj (MOK).

Cesta Čirče–Hrastje za postavitev kamer in merilnika, ki meri povprečno hitrost vožnje na približno 600 metrov dolgem odseku z več prehodi za pešce, ni bila izbrana naključno. Na njej so namreč vozniki v preteklosti nadpovprečno presegali hitrostno omejitev 50 km/h. Tudi v prvih dneh marca ob začetku delovanja novega merilnika, ko vozniki še niso vedeli, da se na tem odseku meri hitrost vožnje, so medobčinski redarji še zabeležili ekstremne prekoračitve hitrosti, saj so skozi Hrastje nekateri neodgovorni vozniki vozili tudi 95 km/h. »Odkar pa vozniki vedo za merjenje hitrosti, je povprečna hitrost med 58 in 60 km/h. Poleg tega so v začetku dnevno zabeležili med sto in dvesto vozil, ki so kršili pravilo o varnostni razdalji, od aprila dalje pa se je število omenjenih kršitev opazno zmanjšalo – pod 100,« so pojasnili na MOK.

Testno obdobje avtomatiziranega sistema Rapidus P2P, za katerim stoji Telekom Slovenije, bo trajalo približno šest mesecev, torej predvidoma do začetka oktobra, v tem času pa medobčinski redarji le spremljajo rezultate meritev, kršiteljev pa ne sankcionirajo.

Kako sploh deluje sistem? Ko vozilo prevozi točko, ki jo pokriva prva ANPR-kamera, sistem z avtomatsko prepoznavo tablice zabeleži registrsko oznako in ji doda umerjeno GPS-časovno oznako. Ko voznik zapelje mimo točke druge kamere, sistem glede na porabljeni čas in vnaprej znano razdaljo odseka izračuna, kakšna je bila voznikova povprečna hitrost. Če je spoštoval omejitev, njegove podatke skupaj s fotografijami takoj izbriše, v nasprotnem pa podatke pošlje dalje po brezžični povezavi. Sistem deluje tudi ponoči.