Skozi prenovljeni železniški predor Karavanke na Hrušici že vozijo vlaki iz Podrožce do Jesenic. / Foto: Gorazd Kavčič

Železniški predor odprt, proga še ne

Včeraj so na Hrušici pripravili slovesnost ob sprostitvi železniškega prometa skozi prenovljeni Karavanški predor. Kljub drugačnim napovedim pa danes še ne bodo začeli voziti lokalni vlaki po progi med Jesenicami in Kranjem, progo bodo jutri odprli le za mednarodne potniške vlake. Vlaki v notranjem prometu na tej relaciji ne bodo vozili vse do 22. avgusta.

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec: »Resnično sem vesel, da smo s sprostitvijo železniškega prometa skozi Karavanški predor naredili res velik korak naprej k zagotavljanju večje pretočnosti prometa med Slovenijo in Avstrijo in k izboljšanju pogojev tako za gospodarstvo kot za potnike.«

Avstrijska zvezna ministrica za varstvo podnebja, okolje, energijo, mobilnost, inovacije in tehnologijo Leonore Gewessler: »Predor povezuje dve državi v srcu Evrope, s takšnimi skupnimi projekti gradimo prihodnost evropske mobilnosti. Dobra, učinkovita železniška infrastruktura je izjemnega pomena v boju proti podnebnim spremembam.«

Hrušica – Včeraj malo pred drugo uro popoldne je skozi prenovljeni železniški predor Karavanke pripeljal posebni vlak Cityjet iz Podrožce, z njim pa sta se pripeljala slovenski minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec in avstrijska zvezna ministrica za varstvo podnebja, okolja, energije, mobilnosti, inovacij in tehnologijo Leonore Gewessler. Na ploščadi ob južnem portalu predora je zatem potekala slovesnost ob ponovni sprostitvi prometa skozi predor, ki so ga obnavljali od avgusta lani.

V sklopu varnostno-tehnične nadgradnje so predor v celoti prenovili, zamenjali spodnji ustroj, uredili intervencijske hodnike, namestili nove signalno-varnostne naprave, sodobne telekomunikacijske sisteme in sisteme požarne varnosti in učinkovitega reševanja v primeru nesreč.

Poleg tega so odstranili en tir, tako da je proga le še enotirna. Na odseku od predora do železniške postaje Jesenice so obnovili tudi poltretji kilometer odprte proge ter objekte ob progi, kot so propusti, prečkanja ceste in mostički. Na samem platoju ob predoru so zgradili nove tehnične prostore z bazenoma za gašenje v primeru požara in za odpadne vode ter čistilno napravo. Restavrirali so tudi portal predora.

Gre za skupni projekt Slovenije in Avstrije, tudi izvajalec je bil skupni, avstrijsko podjetje Strabag.

Prenovo železniškega predora sta financirali Slovenija in Avstrija, uspeli pa so pridobiti tudi sofinanciranje iz kohezijskih sredstev EU. Kot sta na slovesnosti poudarila ministra iz obeh držav, je odprtje prenovljenega železniškega predora rezultat skupnega sodelovanja in odličnega partnerstva. Oba sta poudarila pomen vlaganj v železniško infrastrukturo tudi v prihodnje. Ob tem je naš minister Vrtovec zagotovil, da bo sledil zgledu svoje avstrijske kolegice, ki za vožnjo na zasedanja v Bruselj pogosto uporablja prav vlak.

Lokalni vlaki ne bodo vozili do 22. avgusta

Kljub slovesnosti na Hrušici in kljub drugačnim napovedim pa danes popoldne po gorenjski železniški progi, ki je zaradi obnove zaprta že devet mesecev, še ne bodo začeli voziti vsi vlaki. Na Direkciji za infrastrukturo so še prejšnji teden napovedovali, da bo popolna zapora proge od Kranja do Jesenic ukinjena 30. julija ob 15. uri, nato pa bo proga odprta za železniški promet. A v sredo popoldne je prišlo sporočilo, da izvajalcu gradbenih del na odseku med Lescami in Jesenicami ne bo uspelo dokončati vseh potrebnih del, da bi po železniški progi že sprostili celoten potniški promet. Tako bodo od jutri naprej po progi vozili le mednarodni potniški vlaki, medtem ko lokalni vlaki od Jesenic do Kranja ne bodo vozili še do 22. avgusta.

»Skladno z navedenim se nadomestni avtobusni prevozi za vlake v notranjem prometu na odseku proge Kranj–Jesenice s 30. julijem podaljšajo do vključno 22. avgusta,« nam je povedala Tea Šavor iz Slovenskih železnic.