Zasebne investicije in javna infrastruktura

V Kamniku bodo v bližnji prihodnosti dobili dva nova trgovska centra – in to kljub temu, da je treba zelo dobro pomisliti, katera trgovska veriga sploh še manjka. Zgradili bodo tudi nova stanovanja, kar je dobro, saj je nepremičninski trg manjši od povpraševanj, Kamnik pa je med kupci stanovanj zelo priljubljen, saj ima glede na bližino narave na eni in prestolnice na drugi strani še kar prijazne cene. A razprava na občinskem svetu ob sprejemanju prostorskega akta, ki bo omenjene investicije omogočil, je znova pokazala, da tovrstni projekti za lokalno skupnost prinašajo manj, kot se zdi na prvi pogled. Resda morajo vsi investitorji, ki gradijo, plačati komunalni prispevek, ki jim omogoča uporabo javne komunalne infrastrukture, da tudi trgovski centri prinesejo nekaj novih delovnih mest in da novi občani z dohodnino prispevajo v občinski proračun, a posledice so veliko bolj daljnosežne.

Svetniki so na seji opozorili, da se ceste že sedaj utapljajo v prometu, da so prometni zamaški na tem delu Kamnika pogosti že ob povsem navadnih dneh in da bosta novi trgovini, v katerih je pričakovati veliko dnevih kupcev, razmere samo že občutno poslabšali. Na občini priznavajo, da dolgoročne prometne strategije nimajo. Že desetletja se govori o nujnosti zahodne obvoznice, čeprav je jasno, da je v prostor ni mogoče umestiti, ter o nujnosti širitve obstoječe obvoznice, čeprav bi bila večina voznikov zelo hvaležna že samo za to, da sedanja asfaltna površina na obvoznici ne bi bila tako neravna. Na občini se težav zavedajo, zato so že sprožili postopke za ureditev t. i. tretje povezovalke – ceste, ki bi čez Kamniško Bistrico povezala obe glavni prometni žili, ki tečeta s severa na jug mesta. A postopki bodo trajali vrsto let. Trgovska centra in nova stanovanja bodo zgrajeni veliko pred tem.

V Kamniku so še močno živi spomini na težave pred dobrim desetletjem, ko so v mestu v kratkem zgradili na stotine stanovanj in so vsi vrtci v občini čez noč postali pretesni. Težave z vrtci so (z novogradnjami in koncesijami) rešili, a težava se je zdaj prestavila na premajhne osnovne šole, zagotovo pa se bo prirast prebivalcev slej ko prej poznal tudi pri zdravstvenem domu, domu starejših občanov in drugih ustanovah ter javni infrastrukturi.

Novogradnje so dobrodošle in lepo je vedeti, da se Kamnik razvija in je posameznikom in investitorjem zanimiv, a veselje bo le kratkoročno, če temu ne bo sledila javna infrastruktura. Potrebno je dolgoročno načrtovanje, ki pa v politiki ni nekaj samoumevnega.