Zanimivo je, da je vodja orodjarne Maja Frelih, po izobrazbi strojna tehnica. V jeseniški Hidrii Lamtec je zaposlena že šestnajst let, in kot pravi, orodjarna zagotovo ni okolje, v katerem bi pričakovali žensko. A v podjetju nikoli ni imela občutka, da se kot ženska mora bolj dokazovati. »Delam s popolno ekipo, ki mi že od začetka stoji ob strani,« pravi Jeseničanka. / Foto: Franc Veternik

V Hidrii na novo zaposlujejo

V jeseniški poslovni enoti Hidrie povečujejo obseg proizvodnje, v zadnjih dveh letih so zaposlili petindvajset novih sodelavcev, v prihodnje bodo število zaposlenih še povečali.

V jeseniški PE Lamtec imajo šest štipendistov, in sicer za poklice elektrotehnik, strojni tehnik, diplomirani inženir strojništva in diplomirani inženir elektrotehnike. Dobro sodelujejo s Srednjo šolo Jesenice in dijakom omogočajo opravljanje obvezne prakse, počitniškega dela ter jim ponujajo tudi možnost kasnejše zaposlitve.

Jesenice – Hidria je ena vodilnih globalnih korporacij na področju avtomobilskih in industrijskih tehnologij. Poslovno enoto Lamtec ima tudi na Jesenicah, v njej pa je ta čas 180 zaposlenih.

Kot je povedal vodja lokacije Grega Orel, so v zadnjih dveh letih na novo zaposlili 25 sodelavcev, zaradi širitve proizvodnje in številnih novih projektov pa bodo število zaposlenih v prihodnje še povečevali. Iščejo predvsem sodelavce z znanji s področja strojništva, orodjarstva in obdelave kovin, z uvajanjem čedalje zahtevnejših tehnologij pa potrebujejo tudi bolj izobražen kader. "Novi sodelavci so pozitivno presenečeni nad pogoji dela, urejenostjo delovnih mest, varnostjo pri delu, dobrimi odnosi in dvosmerno komunikacijo. Tudi s plačami smo rahlo nad povprečjem v panogi," poudarja Lara Koradin iz kadrovske službe in dodaja, da je ena od vrednot v podjetju znanje, zato pri zaposlenih spodbujajo tudi nadaljnje izobraževanje.

Kot poudarjajo, je Hidria podjetje, ki kreira prihodnost, saj razvijajo nove, inovativne tehnologije. So tako imenovani predrazvojni dobavitelj, kar pomeni, da skupaj s kupcem načrtujejo in razvijajo rešitve in jih tudi začnejo proizvajati.

Prav na Jesenicah so pred dvema letoma predstavili prebojno novost, to je inovativno tehnologijo proizvodnje statorjev in rotorjev, poimenovano Hidria Bond. Z novo tehnologijo izdelujejo dele za pogonske elektromotorje, ki jih v svoja električna in hibridna vozila vgrajujejo vsi glavni proizvajalci, tudi BMW, Daimler-Mercedes in Porsche. V priključnem hibridu Porsche 918 Spyder je tako sestavni del elektromotorja izdelan prav v jeseniškem podjetju. Prav na tem področju v podjetju vidijo tudi prihodnost, saj raziskave kažejo, da se bo v prihodnje delež električnih in hibridnih vozil močno povečal. Temu pritrjujejo že sedanja naročila, pred dvema letoma je korporacija Hidria sklenila za več kot 300 milijonov evrov novih pogodb s tega področja, lani še za dodatnih 50 milijonov.

Korporacija, v kateri je skupaj več kot dva tisoč zaposlenih (v Sloveniji in tujini), je lani uspešno prebrodila krizo v avtomobilski industriji in krizo zaradi pandemije. Po besedah člana poslovodnega odbora Hidrie Simona Velikonje so se po padcu prodaje v drugem kvartalu lanskega leta, ki je bil občuten zlasti na segmentu avtomobilske industrije, v podjetju hitro odzvali. Znižali so stroške in omejili nenujne investicije, že v tretjem in četrtem kvartalu pa so se vrnila tudi naročila in poslovno leto so zaključili zelo uspešno. Pri tem je Velikonja posebej poudaril, da po zaslugi truda vseh sodelavcev, ki so dosledno spoštovali vse ukrepe za omejitev širjenja koronavirusa, niso imeli nobenega izbruha virusa niti v poslovnih enotah v Sloveniji niti v tujini. Temu področju še naprej namenjajo posebno pozornost, kar trikrat tedensko imajo hitre jutranje covid sestanke, na katerih se pogovarjajo, kaj še lahko izboljšajo in spremenijo za preprečitev vdora koronavirusa.

Po zahtevnem lanskem letu so tudi na poslovnem področju letošnje leto začeli optimistično, samo v PE Lamtec se je število naročil povečalo za petino glede na lansko leto.