Za vse, ki ne marajo gneče, je zdaj pravi čas za obisk Blejskega gradu, svetujejo blejski študenti. / Foto: Tina Dokl

Iskali skrite kotičke svojih krajev

V okviru skupnega študentskega projekta treh višjih strokovnih šol s področja gostinstva, turizma in velnesa, med njimi tudi blejske, ki so ga naslovili Vzemi si čas za nas, so izrazili solidarnost in podporo turističnemu sektorju.

Bled – Vzemi si čas za nas je prvi skupni študentski projekt Višje strokovne šole BIC Ljubljana, Višje strokovne šole za gostinstvo, velnes in turizem (VSŠ) Bled in Višje strokovne šole za gostinstvo in turizem Maribor. Tako so želeli podpreti turistični sektor, ki ga je epidemija covida-19 najbolj prizadela, obenem pa so to izkoristili za promocijo svojih krajev in šol. V Ljubljani, na Bledu in v Mariboru so tako študentje odkrivali skrite, zanimive kotičke in zgodbe svojega mesta, ki so jih v obliki kratkih filmskih prispevkov v marcu in aprilu delili na družbenih omrežjih Facebook in Instagram.

Tudi predstavitev projekta so zaradi ukrepov v zvezi epidemijo pripravili na spletu, direktor VSŠ Bled Peter Mihelčič pa upa, da si bodo udeleženci v nadaljevanju projekta lahko kmalu vzeli čas tudi v živo. Študentje z Bleda so v svojem kratkem promocijskem filmu najprej povabili na Blejski grad. »Če niste ljubitelji gneče, je zdaj pravi čas za obisk Bleda. Prej je grad obiskalo več kot tisoč ljudi na dan, zdaj dva do štirje. Na fotografiji boste lahko čisto sami, prav tako boste lahko v čudovitem razgledu na Bled in okolico uživali v miru.« Predstavili so tudi gostince, ki so v času korone organizirali ponudbo za s sabo, in možnosti za različne oblike rekreacije. Pri tem so spomnili na Arnolda Riklija, ki je na Bledu šport prvi povezal s turizmom. Na podoben način so svoji mesti predstavili študenti iz Ljubljane in Maribora. Prav kreativnost, dobre zgodbe in inovativnost so pri promociji zelo pomembne, je poudarila ravnateljica Višje strokovne šole BIC Ljubljana Tjaša Vidrih, prav tako je poudarila pomen sodelovanja. »Ta projekt pomeni tudi vašo prepoznavnost, ki vam bo prišla prav pri prvih korakih v turizmu,« je še dejala študentom in jih pohvalila, da so pripravili zanimiv dogodek, zato po njenih besedah ni skrbi, da bi turizem ostal brez dobrih kadrov.

Kot so poudarili snovalci projekta Vzemi si čas za nas, je ta seveda odsev časa, v katerem živimo. »Kdor pričakuje klasično promocijo turizma s podobami vrveža gostinskih teras, s soncem obsijanih znamenitosti in srečnih turistov, ki sledijo bleščečemu nasmehu in vneti razlagi turistične vodnice, bo seveda razočaran.« Mentorice sodelujočih študentskih ekip z Bleda, iz Ljubljane in Maribora Boža Grafenauer, Lea Kužnik in Brigita Pavlič ugotavljajo, da turistični podmladek koronageneracije nekdanjo barvito in živahno turistično promocijo doživlja velikokrat kot zlagano, zrežirano, umetno in motečo. »Zato tudi nabor skritih kotičkov naših študentov ne prikazuje tipičnih turističnih vedut, ki smo jih vajeni iz predkoronskih časov.« Turizem prihodnosti po njihovem nedvomno prinaša številne spremembe. »Ko razmišljamo o izzivih, trendih in preobrazbi turizma, se moramo zavedati in upoštevati tudi, da bodo prihodnost krojili sedanji študenti in prihodnji strokovnjaki, ki že dobro leto živijo v svetu, kjer se družabnost pooseblja s prošnjo za prijateljstvo na spletnih omrežjih, v svetu, kjer se učijo in ustvarjajo brez pristnega osebnega stika tako z vrstniki kot z učitelji.«