Direktorica Irena Gajšek s podobo Doroteje Gallenberg

Navdih našli v klariški opatinji

V Mekinjskem samostanu razvijajo blagovno znamko Doroteja, ki bo združevala lokalne izdelke in spominjala na preprostost iz preteklih dni.

Mekinje – Javni zavod Mekinjski samostan je bil skupaj z Občino Kamnik in družbo Vrt zdravilnih rastlin uspešna na razpisu LAS Srce Slovenije. In sicer s projektom Samostan – mesto srečevanj. Gre za dvoletni projekt, ocenjen na 61 tisoč evrov, s katerim želijo samostan, ki ga je Občina Kamnik leta 2016 prejela v dar od njegovih zadnjih lastnic sester uršulink, narediti še prepoznavnejši. Stavbo upravlja Javni zavod Mekinjski samostan, poleg sedmih prenovljenih dvoran, v katerih gostijo najrazličnejše dogodke in stalne razstave o arhitektu Jožefu Plečniku, pa imajo od lanskega leta v samostanu tudi sobe s šestdesetimi prenočišči, namenjene turistom.

»V okviru projekta Samostan – mesto srečevanj bomo v sodelovanju z Bojanom Knificem iz Tržiškega muzeja uredili muzej klaris in uršulink, v katerem bomo predstavili zgodovino našega samostana, ki je lani praznoval 720-letnico. Sam muzej pa smo umestili v širšo zgodbo Doroteje Gallenberg. To je bila klariška opatinja iz plemiške družine, ki je tu živela v 17. stoletju, za seboj pa je pustila močan pečat. Bila je zdravilka in tudi po tej plati zelo pomembna za to okolico. Doroteja nam je bila z vsemi svojimi dejanji tako zelo všeč, da se nam je zdela odličen lik za vzpostavitev blagovne znamke, ki bo predstavljala Mekinjski samostan. Blagovna znamka Doroteja bo združevala lokalne izdelke, od prehrambnih, kozmetičnih, zeliščnih do rokodelskih, ki jih bomo prodajali našim gostom – skozi zajtrke vsem tistim, ki bodo tu prenočili, ter najrazličnejše dogodke in storitve, ko je denimo Dorotejina šola. Ta blagovna znamka bo spominjala na neko preprostost iz preteklih dni, na zeliščarstvo, lastno pridelavo …« nam je blagovno znamko Doroteja, ki je jedro projekta Samostan – mesto srečevanj, predstavila direktorica Javnega zavoda Mekinjski samostan Irena Gajšek.

S projektom želijo izboljšati turistično ponudbo, dvigniti raven okoljske ozaveščenosti in pospešiti lokalno samooskrbo, obiskovalcem samostana pa na enem mestu ponuditi tradicijo, prepleteno s preteklim znanjem. Vzpostavili bodo muzejsko trgovino, spletno trgovino za izdelke in storitve in informacijski pult, zasadili zeliščni vrt in pomladili samostanki sadovnjak. Sodelovati želijo z različnimi ponudniki turističnih storitev v okolici, rokodelci in drugimi posamezniki ter društvi. V sodelovanju s kamniškimi gostinci si želijo oživiti tudi samostansko klet, saj so bile mekinjske nune znane tudi po svojem vinu.