Izredna seja občinskega sveta Občine Domžale je potekala v telovadnici Podružnične osnovne šole Ihan. / Foto: Občina Domžale

Tire si želijo pod zemljo

Domžalski občinski svetniki so se na izredni seji seznanili s pobudo ministrstva za nadgradnjo kamniške železniške proge in sprejeli stališča, ki se v marsičem močno razlikujejo od predlogov države.

Domžale – Svetniki občinskega sveta Občine Domžale so se 18. februarja sestali na izredni seji, na kateri so obravnavali pobudo ministrstva za okolje in prostor za pripravo državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge št. 21 Ljubljana Šiška–Kamnik Graben. Občine kot lokalni nosilci urejanja prostora so pripombe in predloge na objavljeno dokumentacijo namreč morale podati do 22. februarja, ker gre za načrte »izrednega pomena in prostorski, družbeni in prometno-tehnični vpliv na občino«, pa so v občinski upravi želeli, da se do pobud opredelijo tudi svetniki.

Slabih 24 kilometrov dolga železniška proga od Ljubljane do Kamnika v občini Domžale vključuje dve železniški postaji (Domžale in Jarše-Mengeš) in dve postajališči (Rodica in Homec). Nadgradnja železniške proge predvideva dvotirnost od Ljubljane do postaje Jarše-Mengeš ter preureditev postaj, postajališč in elektrifikacijo. Pobuda proučuje tudi možnost povezave kamniške proge na letališče Brnik in gorenjsko progo, pri čemer bi se novi tir proti Kranju odcepil v Preserjah, severno od tovarne Lek. Svetniki so se posvetili predlogom prostorske ureditve nadgradnje regionalne železniške proge, ki zadevajo občino Domžale, po razpravi pa so sprejeli in ministrstvu tudi že poslali osem stališč.

Med glavnimi ugotovitvami so poudarili dejstvo, da je območje občine Domžale, predvsem pa mesto Domžale, izredno obremenjeno z umeščenim državnim cestnim omrežjem, železniškim omrežjem, z elektro in plinsko tranzitno infrastrukturo, kar močno otežuje spodoben urbanističen razvoj naselij in skupaj z letalskim koridorjem povzroča veliko okoljsko obremenitev prebivalcev, zato nasprotujejo nekaterim predlaganim rešitvam in od ministrstva zahtevajo, da najde ustreznejše prometno-tehnične rešitve predvsem na območju mesta Domžale, postaje Jarše-Rodica in Depale vasi. »Rešitev križanja Ljubljanske ceste in železnice je ena najbolj pomembnih pa tudi najbolj problematičnih prostorskih ureditev prenove železnice v mestu Domžale. Na lokaciji križanja se predvideva gradnja novega podvoza Ljubljanske ceste pod železnico. Takšna prostorska ureditev je za Domžale nesprejemljiva, saj degradira center mesta na način, da ključne prometne površine glavnih centralnih funkcij mesta (občinska upravna stavba, Banka Domžale, večnamenski Domžalski dom, trgovina, večstanovanjski objekt) umešča izven osnovnega nivoja uporabe. Nujno je treba proučiti tudi druge alternativne rešitve, predvsem možnost poglobitve železnice in ohranjanje parterja mesta za vse ostale uporabnike (pešec, kolesar, avto). Prouči naj se več alternativnih variant poglobitve, tako v celotnem obsegu med Stobom in Zgornjimi Jaršami kot tudi možnost poglobitve le v delu med Stobom (cerkev na Goričici) in železniško postajo Domžale. Prouči naj se tako možnost polne, dvotirne poglobitve kot tudi enotirne poglobitve z nadzemnimi izogibališči na vsaki strani,« so zapisali v enem od stališč.

Občina Domžale pričakuje, da bodo investicije financirane tako, da bo investitor kril vse stroške, ki bodo neposredno ali posredno nastali kot posledica posodobitve ne glede na to, kdo je upravljavec posameznega omrežja, ter da se v naslednjih fazah postopka uvede tudi postopek postopek celovite presoje vplivov na okolje.

Na seji so »projekt stoletja«, kot je bilo večkrat slišati iz ust svetnikov, predstavili tudi predstavniki pripravljavca in pobudnika postopka, ki so odgovarjali na vprašanja svetnikov in zatrdili, da se bodo v nadaljevanju spet srečali in pripravili projekte tako, da bodo sprejemljivi za lokalno skupnost.