Via septimae classis – cesta sedmega razreda učencev gorenjske enote Waldorfske šole Ljubljana / Foto: arhiv šole

Sladke naloge

Karantensko učenje na daljavo so se v gorenjski enoti Waldorfske šole Ljubljana odločili popestriti z malce drugačnimi domačimi nalogami, ki so bile tudi – užitne.

Eno od znanj oziroma veščin, ki naj bi jo otroci med odraščanjem pridobili, je tudi kuhanje. In obdobje dela na daljavo je bilo kot nalašč, da ta znanja praktično poglobijo,« je pojasnila učiteljica Alenka Petrinjak. Zato so za sedmošolce pripravili različne kulinarične izzive, ki so jih povezali z obravnavano snovjo v šoli.

Med drugim so med šolanjem na daljavo spoznavali starorimske gradbene in arhitekturne dosežke ter da je bila rimska cesta zgrajena v plasteh s posebnim vezivom – rimskim betonom. Na podlagi tega je Alenka Petrinjak svojim učencem za izziv predlagala, da pripravijo sladico, ki bo posnemala zgradbo rimske ceste. »Izziv sladice via septimae classis (cesta sedmega razreda) so učenci lepo sprejeli in bili kulinarično ustvarjalni. Nastale so čudovite, predvsem pa slastne ceste sedmega razreda.« Pri kemiji so gorljivost različnih materialov prav tako preizkusili s pomočjo kulinaričnega izziva, in sicer so pri peki kostanja preverjali, kako gorijo zelišča, kostanjeve ježice, les in drugi posušeni deli rastlin. Naučili so se tudi, da bazičnost in kislost snovi lahko določimo z lakmusovim papirjem ali pa kar z vodo kuhanega rdečega zelja. V izzivu, ki jim ga je zastavila učiteljica Mateja Pucelj, so zelje dlje časa kuhali, nato vodo odcedili, pri čemer so spotoma spoznali še fizikalni postopek ločevanja snovi, potem pa s to vodo preizkušali kislost in bazičnost različnih tekočin. Pri tem so nastale barvite raztopine. »Eksperimentiranje z rdečim zeljem so učenci lahko zaključili s pripravo dušenega rdečega zelja za prilogo kosilu, tako da so dušenemu zelju dodali sol, kumino, kis, jabolko in med.« Pri lesorestvu pa so s pomočjo učiteljice Mete Šolar spoznali, da si lahko jabolko za malico pripraviš tudi na izvirnejši način.

Učiteljice pa so si zamislile kulinarično-botanični izziv tudi za bralce: pripravite solato iz vseh delov rastlin – korenine, stebla, lista, cvetov, ploda in semena.