V Bohinju se je zmanjšalo število kmetij, ki redijo živino. Slika je simbolična.

Prihodnost je v povezovanju

Občina Bohinj je sprejela strategijo za razvoj kmetijstva v tem desetletju. Spodbujali bodo tako povezovanje znotraj panoge kot sodelovanje s turizmom, prizadevali si bodo za čim višjo kvaliteto ter posebno pozornost posvetili ohranjanju kmetijske krajine.

»Poslovni uspeh kmetijstva je poleg kakovosti in nastopa na trgu odvisen od uspešnosti povezovanja s turizmom. Obe panogi morata spoznati, da bosta imeli največji uspeh, če bosta delovali usklajeno.«

Bohinjska Bistrica – Bohinjski občinski svet je na prvi letošnji redni seji potrdil novo kmetijsko strategijo občine. Kot ugotavljajo v Bohinju, so kljub bogati tradiciji predvsem na področju živinoreje (s poudarkom na pridelavi mlečnih izdelkov) razmere za kmetovanje v občini težke. Tudi zato, ker je v zadnjem obdobju kmetijstvo zaradi hitrega razvoja turizma izgubljalo pomen.

Kmetij je vse manj

»V kmetijske namene je izkoriščenih mnogo manj površin kot nekoč, planine se opuščajo, pašniki se zaraščajo, zaraščajo se tudi senožeti na nižjih legah. Število kmetijskih gospodarstev v občini Bohinj se iz leta v leto zmanjšuje. Tako je bilo v letu 2000 ob popisu prebivalstva registriranih 436, kasnejši podatki, ki so iz kampanje zbirnih vlog za neposredna plačila in kažejo stanje še živih kmetij, pa kažejo na precejšnje zmanjšanje števila kmetij: zbirno vlogo je tako v letu 2019 oddalo le še 295 kmetij iz občine Bohinj,« ugotavljajo pripravljavci kmetijske strategije Bohinja do leta 2030.

Občina Bohinj bo tako v naslednjem desetletju predvsem podpirala tiste kmetijske dejavnosti, ki imajo izkazano ekonomsko upravičenost, spodbujala planinsko pašo in ohranjanje sirarstva na planinah, povezovanje kmetij in njihovih združenj, saj se bodo tako ustvarili pogoji za proizvodnjo kakovostnih izdelkov, ki jih bodo s skupnim nastopom na trgu kmetje tudi lažje prodali. Kmetom bo s pomočjo strokovnjakov občina pomagala tudi pri oblikovanju razvojnih projektov ter pri njihovem uresničevanju in iskanju finančnih virov zunaj občine.

Pomembna je kakovost

V strategiji opozarjajo na nujnost visoke kakovosti, s čimer lahko dosegajo višje cene. Občina bo s tem namenom spodbujala vertikalno povezovanje po proizvodnih verigah in sledljivost »od njive do mize«. Za dvig kakovosti pridelkov, izdelkov in storitev bo pomagala tudi pri prenosu znanja do kmetov, tako na področju njihove pridelave in predelave kot trženja, so še zapisali v novo strategijo.

Povezovanje kmetijstva in turizma

Spodbujali bodo tudi povezovanje kmetijstva in turizma. Ne le z ohranjanjem kmetijske krajine, kar je ena od prioritet, ki jih postavlja nova strategija.

»Poslovni uspeh kmetijstva je poleg kakovosti in nastopa na trgu odvisen od uspešnosti povezovanja s turizmom. Obe panogi morata spoznati, da bosta imeli največji uspeh, če bosta delovali usklajeno,« poudarjajo v Bohinju, kjer so tudi prepričani, da bi se morali glede na število turistov vsi izdelki, proizvedeni v Bohinju, znotraj območja tudi prodati – na domu, v skupnih prodajalnah, v gostinskih obratih, hotelih ali na tržnicah.

Občina bo ob tem še vedno pomagala pri krepitvi že uveljavljene kolektivne blagovne znamke Bohinjsko/Form Bohinj, pri čim večjem vključevanju kmetov vanjo ter pri njeni promociji.

Kot še poudarjajo na občini, sprejeta strategija postavlja temelje za nadaljnje projekte v podporo kmetijstvu, ki je v Bohinju bistvenega pomena tako za preživetje Bohinjk in Bohinjcev kot za ohranjanje kulturne krajine in ne nazadnje razvoj turizma.

Po sklepu občinskega svet bo občinska uprava do naslednje seje pripravila časovnico izvajanja v strategiji načrtovanih ukrepov.