Na kamniški progi že vozi nov vlak, ki pa za boljši javni prevoz ni dovolj. Proga je namreč zastarela in prepočasna, zato je nujna njena posodobitev. / Foto: Gorazd Kavčič

Kamniško progo bodo posodobili

V pripravi so strokovne podlage in pobude za elektrificirano in dvotirno železniško progo Ljubljana Šiška–Kamnik Graben.

Domžale, Kamnik – Na ministrstvu si državni prostorski načrt želijo sprejeti do konca leta 2024, a občini Domžale in Kamnik imata kar nekaj pripomb. Državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge št. 21 Ljub­ljana Šiška–Kamnik Graben, ki je znana tudi kot kamniška proga, med drugim predvideva nadgradnjo obstoječega tira in gradnjo drugega tira na več odsekih.

Projekt predvideva nadgradnjo proge na odsekih Ljubljana Črnuče–Jarše Mengeš, Jarše Mengeš–Šmarca, Šmarca–Duplica Bakovnik in Duplica Bakovnik–Kamnik Graben vključno s povečanjem prečnega prereza predora Kamnik za namen vzpostavitve elektrifikacije, nadgradnjo vseh železniških postaj in postajališč, tudi Trzin industrijska cona, Trzin Mlake, Trzin, Domžale, Rodica, Jarše–Mengeš, Homec, Šmarca, Duplica, Kamnik, Kamnik mesto, Kamnik Graben, nadgradnjo peronov po novi tirni shemi, odstranitev nakladalne klančine na železniški postaji Kamnik Graben, rekonstrukcijo nakladalne klančine na železniških postajah Jarše–Mengeš in Kamnik, gradnjo izvennivojskih dostopov na vseh železniških postajah in postajališčih (razen ŽP Homec, ŽP Kamnik mesto in ŽP Kamnik Graben), ureditev parkirnih mest za motorna vozila, ureditev kolesarnic, ukinitev nekaterih nivojskih prehodov in s tem povezane preureditve cestnega omrežja in gradnjo novih izvennivojskih prehodov, elektrifikacijo celotne proge in gradnjo nove elektronapajalne postaje Domžale ter nadgradnjo signalnovarnostnih telekomunikacijskih naprav na celotni progi in uvedbo daljinskega vodenja prometa.

Ministrstvo za okolje in prostor je zaprosilo občine in druge deležnike, da podajo smernice na pobudo, hkrati so o javni razgrnitvi pozvali tudi javnost z javnim naznanilom. Občina Domžale je med pobudami med drugim podala preučitev možnosti poglobitve proge skozi mesto, a podrobnosti ne želijo pojasnjevati. Kot so nam uradno sporočili, pobude, dane s strani Direkcije RS za infrastrukturo, še proučujejo, zato bodo uradno stališče podali šele po obravnavi. Je pa že znano, da bodo to problematiko občinski svetniki obravnavali na izredni seji; ta bo predvidoma 18. februarja.

Kar nekaj pripomb na umeščanje rešitev v prostor imajo tudi na Občini Kamnik, saj si želijo, kot so nam pojasnili, še bolj optimizirati določene lokalne ureditve. Kamniški predlogi so: ureditev novega železniškega prehoda kot podaljšek Murnove ulice, navezavo železniške povezave do Brnika in naprej do Kranja, ureditev križanja železniške proge in državne ceste na območju Šmarce, kjer bo zagotovljeno nemoteno prehajanje kolesarjev, torej naj na tem odseku železnica poteka pod nivojem sedanjega terena, ureditev parkirišča P+R južno od predvidenega krožišča na Korenovi in Ljubljanski, ohranitev železniške postaje v centru Kamnika in ureditev parkirišča pod Žalami ter ohranitev trase industrijskega tira do nekdanje smodnišnice.

V času objave gradiva ima vsa zainteresirana javnost možnost podati predloge in pripombe.