Zanimanja za nakup avtomobila je v času epidemije covida-19 manj. / Foto: Gorazd Kavčič

Epidemija zavrla prodajo

Lani je bilo pri nas registriranih za dobro četrtino manj novih osebnih avtomobilov kot leto prej. Padec prodaje čutijo tudi trgovci na Gorenjskem.

Kranj – Po podatkih sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je prodaja novih osebnih avtomobilov lani občutno upadla. Še januarja lani je bilo pri nas prvič registriranih 6215 novih osebnih avtomobilov, kar je sicer za dobrih osem odstotkov manj kot januarja 2019, februarja pa je prodaja upadla za deset odstotkov v primerjavi z istim mesecem leto prej. Prodaja je nato strmoglavila marca, ko smo tudi v Sloveniji začeli šteti prve okužbe z novim koronavirusom. V tem mesecu je bilo v Sloveniji prodanih le 2743 novih osebnih avtomobilov oziroma 4561 manj kot marca 2019, kar predstavlja 62,5-odstotni upad prodaje.

Prodaja je bila na znatno nižji ravni tudi v prihodnjih mesecih. Aprila lani, ko so bili avtosaloni zaprti, je bilo prodanih le 1846 avtomobilov oziroma 4600 (71,4 odstotka) manj kot v istem mesecu leta 2019.

Trg se je z vnovičnim odprtjem nato v spomladanskih in poletnih mesecih nekoliko pobral. Maja je bilo prodanih za 2361 avtomobilov manj, junija pa le 402 manj kot v enakem obdobju leto prej. Trend se je za kratek čas obrnil julija, ko je bilo prodanih 471 več avtomobilov, sledil pa je avgust, ki je znova krivuljo obrnil navzdol, prodanih je bilo 649 avtomobilov manj. S slabšanjem epidemiološke slike je navzdol drselo tudi število prodanih avtomobilov. Lanskega novembra je bilo prodanih 1758 ali za tretjino manj avtomobilov v primerjavi z novembrom leta 2019, vnovičen kolaps pa je trg doživel decembra, ko je bila prodana skoraj polovica manj avtomobilov kot zadnji mesec v letu 2019.

Skupno je bilo lani prvič registriranih 53.694 novih vozil, kar je 26,6 odstotka manj kot leto prej. Kupci so se največkrat odločili za znamke Volkswagen, Renault in Škoda, najbolj priljubljen avtomobil pa ostaja Renaultov model Clio.

V lanskem letu je upadla tudi prodaja novih lahkih gospodarskih vozil. Trgovci so jih prodali 8038, kar predstavlja 28 odstotkov manj kot leto prej.

Situaciji primerne so tudi izkušnje avtosalonov na Gorenjskem. Kot nam je povedal Janez Kadivec, ki v Šenčurju vodi prodajo in servis avtomobilov Avto Kadivec, je povpraševanje v drugem valu še bolj padlo kot v prvem. Kot pravi, se pozna, da so bili saloni več tednov zaprti. Ker so številni na čakanju ali delajo od doma, se je zmanjšala tudi potreba po nakupu avtomobilov. Negotovost situacije se odraža predvsem v večji previdnosti tako pri fizičnih osebah kot podjetjih, ki so prav tako previdna ob tako velikih investicijah, kot je nakup vozila. Kadivec sicer opaža, da je bil padec prodaje nekoliko manjši v segmentu rabljenih avtomobilov, kjer so se kupci v večji meri odločali za manjše in cenejše avtomobile, ki v gospodinjstvih služijo kot t. i. drugi avtomobil. Sogovornik sicer ostaja optimističen in upa, da bi se situacija z izboljšanjem epidemioloških razmer v drugi polovici leta lahko izboljšala tudi na avtomobilskem trgu.

Podobne poglede ima tudi Matic Čavlovič iz Remonta Kranj. V segmentu rabljenih vozil so beležili približno tridesetodstotni padec prodaje. »Približno trideset odstotkov časa smo bili zaprti in približno takšen je tudi padec prodaje,« pojasnjuje Čavlovič, ki sicer ne opaža, da bi stranke, ki so se odločile za nakup rabljenega vozila, obnašale bistveno drugače kot pred epidemijo. Tudi cene rabljenih vozil so ostale bolj ali manj enake kot pred njo. Glede napovedi pa ostaja previden. »Vsi čakamo na ponoven zagon gospodarstva, potem pa se bo pokazalo, kje smo. Karkoli napovedujemo sedaj, so zgolj ugibanja,« zaključuje sogovornik.